Ca.35 euro voor chippen en paspoort: NOT

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Ca.35 euro voor chippen en paspoort: NOT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 13:44

Even geinformeerd over de kosten voor chippen omdat ik nog geen paspoort heb voor mijn paard. Minimale kosten 63,-- euro: chippen via de DA en dan heb ik nog niet eens de voorrijkosten gerekend = 33 en paspoort via stamboekkantoor = 30 en dan laat ik het paard niet overschrijven op mijn naam en ben geen lid. Kan mij wel voor mijn kop slaan dat ik vorig jaar het paspoort niet heb aangevraagd.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:53

Hebben ze niet bij een manege of rijvereniging bij jou in de buurt een gezamelijke "chip-dag". Dan is het meestal goedkoper.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:56

hoe kom je erachter of er bij jou in de buurt een gezamelijke chip-dag is? Is dat misschien te viden op de site van de KNHS?

...

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:00

He bedankt voor de tip .

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:02

esther82 schreef:
hoe kom je erachter of er bij jou in de buurt een gezamelijke chip-dag is? Is dat misschien te viden op de site van de KNHS?


Je moet gewoon even de maneges en rijverenigingen bij je in de buurt bellen. Als er meer dan 10 paarden gechipt moeten worden, dan is het meestal goedkoper.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:16

ok, das een goed idee.

...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:17

Je kan het ook door een consulent laten doen van de KNHS en dan is het ookal goedkper. Op zo een chipdag zijn zj meestal ook degene die chippen..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:30

ik heb knhs net aan de telefoon gehad.

ik heb een pony terug met chip maar paspoort is kwijt bij de vorige eigenaar.pony is papierloos maar heeft jaren in de sport gelopen.

kosten:chip laten controleren door va en duplicaat paspoort 136 euro!!!!
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb een shet ruin met papieren die vroeger gechipt is ?(ik heb ook stickertjes met de barcode)maar nooit een paspoort gekregen.

het stamboekpapier+stickertjes+brief met uitleg kosten 22 euro..
voor een lid.geen lid 40 euro.
(gelukkig ben ik lid)

en ik heb een toendertijd goedgekeurde ezeldekhengst laten chippen bij het ezelstamboek, maar geen stickertjes gekregen of stamboek.

ik moet hierbij knhs zijn(maar die bellen terug want weten het niet helemaal),eerst door va laten kijken voor chipnummer en dan naar knhs of ezelstamboek(waar je niet perse lid van moet worden dan) en anvragen

kosten???

AL MET AL EEN DURE GRAP.

(als ik mijn ezeltje jaren geleden toen niet gechipt had had ik het nu ook nooit meer gedaan

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:36

Ik heb gechipt voor 10 euro!

Via de KNHS!!
Bel ze even!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:50

Kijk dat zijn prijzen Chantal, ik zal ook het KNHS eens even bellen hoe en wat het allemaal zit...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:56

Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen Chantal ?
Ik heb net het KNHS gebeld

Voor mn shet gaat het me kosten :

Paspoort: 28 euro
Registratie: 14 euro
Geen lid: 12 euro ( maar ik ben al lid dus dat scheelt weer ietsiepietsie )

Is al 42 euro en dan het chippen er nog bij, iets van 25/35 euro = heel veel centjes !!

Volgens het KNHS moest ik gewoon de dierenarts laten chippen en dan via de kosten die de DA berekend...

Stom gedoe allemaal Boos!

winni
Berichten: 67
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:16

ja het is wel erg duur

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:16

mm mijn moeder had gebeld, kreeg ze via die mensen een nr van een vrouw die deed het voor 10 euro!!

dan moest je naar emelo toe komen, en daar werd railly gechipt!

dus die 10 euro was ALLEEn het chippen he!
De rest kwam er wel bij, maar het is iig niet duur!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:25

Ben ik even blij dat mijn kindjes al gechipt zijn...! Haha!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:24

Moet ik voor de endurance mijn pony laten chippen? en moet de dan een paspoort hebben? Ze is niet lid van een stamboek, kan ze dan alsnog een paspoort krijgen? En is dat chippen eigelijk niet gevaarlijk o.i.d?

'The readiness is all'

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:26

ik betaal E30 voor het chippen+paspoort
das vele goedkoper, ook op de ponyclub

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:28

Vossebier, ALLE paarden moeten gechipt en een paspoort hebben, van shetten tot belgen, van ezels tot veulens etc.
Dus ook jou endurance pony.
Jij kan net zoals ik een paspoort bij het KNHS krijgen, als je pony stamboek/rasloos is Knipoog

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:29

vossebier schreef:
Moet ik voor de endurance mijn pony laten chippen? en moet de dan een paspoort hebben? Ze is niet lid van een stamboek, kan ze dan alsnog een paspoort krijgen? En is dat chippen eigelijk niet gevaarlijk o.i.d?


Yep, via de KNHS kun je een "neutraal" paspoort aanvragen, verder moeten je entingen up to date zijn om mee te mogen doen met een (kennismakings) rit van de DER Lachen

Gillian

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:31

Hmz, dan had je wel mazzel Chantal, ik zit echt in een uithoek van NL waar ze niet aan die acties doen, ook geen grote getale meer die op maneges of clubs gechipt worden.
Alles wat hier gechipt moest worden is dat al in die tijd gedaan toen het verplicht werd voor de wedstrijden.

Bij het KNHS zeiden ze dat de DA allerlei formulieren zou invullen, schets maken e.d, die stuurt ie op naar het KNHS en daar maken ze een paspoort van Bas...

Baal er van, ben er gewoon chaggerijnig om, dikke dure grappen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:39

Chippen moest toch pas vanaf 2006 verplicht als ik het goed heb begrepen?
Paspoort is wel verplicht

En evrder, geen chip in mijn paard Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:55

Ook leuk is: 60 euro betalen voor een chip + paspoort. Dan ontdekken dat je ruin Harry plotseling op papier een merrie is geworden Verward Zie je het voor je? Naam: Harry, Geslacht: merrie. En dat de organisatie die het paspoort heeft uitgegeven inmiddels is opgedoekt & de KNHS heeft geen gegevens van de door die organisatie gechipte paarden ("Dat wordt een nieuw paspoort mevrouw want deze erkennen wij niet."). Kosten om harry te laten controleren op zijn mannelijkheid ("ja maar mevrouw, we mogen niet op uw woord aannemen dat uw paard een ruin is. Daar moet een deskundige bij komen" Gaaaap )& chipnummer door een erkende chipconsulente ("Ooh, het is inderdaad géén merrie!!" Rolleyes ) + nieuw paspoort: 45 euro.

Hardstikke leuk, dat chippen. Ben er nu al helemaal klaar mee & ze krijgen voorlopig geen cent meer van me. >;)

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:49

Daar moet een deskundige bij komen" Gaaaap
Ja daar moet je ook echt voor geleerd hebben omdat te kunnen zien he Schijnheilig Gaaaap

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:14

Is het al echt helemaal officieel dan? Heeft de regering dit nu dan echt verplicht gezet (bron?). Zoja, hoe zit het dan met mijn ponytje. Ras is onbekend, heb geen paspoort en ben zeker niet van plan hem te chippen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:21

Little_Sun, ook jou pony'tje moet nu een paspoort hebben.
Chip is pas volgend jaar verplicht, maar als je toch bezig bent kun je het net zo goed in een keer doen.

Als het ras onbekend is kun je bij de KNHS een paspoort aan vragen

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:25

Bedankt voor je antwoord Lachen Paspoort vind ik geen probleem maar ik wil hem liever niet laten chippen (ik rij overigens geen officiele wedstrijden). Kun je van deze regel een officiele bron geven? (zodat ik ook wat meer hierover kan lezen)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, friezenfan2, GoogleAdsense, laura_estee, Mjelleke, Noor17, pol013, sterregoud, SuperSuup en 125 bezoekers