selectiewedstrijd gaat gewoon door, onverantwoord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

selectiewedstrijd gaat gewoon door, onverantwoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 00:28

Gisteren had ik mijn laatste selectie wedstrijd moeten rijden .
Heel spannend dus.........en dat was het ook, nee niet de proef zelf maar het feit dat ik met auto paard en trailer bijna verongelukt was!!!
De trailer ging m`n auto op een gegeven moment in halen en toen was het goed mis!! de jeep werd onbestuuurbaar en de trailer met groot paard erin deed gewoon waar ie zin in had!!
"Nee, er niks aan de hand je kunt gewoon komen want de mensen die er nu zijn zeiden dat het goed te doen was"zei de wedstrijdorganisatie die ik `s morgens eerst gebeld had of de wedstrijd niet was afgelast gezien het feit dat de KNMI de noodtoestand had afgekondigd
Maar nee de khns laat het gewoon door gaan ,
het was immers m`n eigen verantwoordelijkheid!!!! zei een mevrouw namens kring helmond tegen mij toen ik hun hierop wilde wijzen

ONGELOOFELIJK TOCH, ECHT HIER KAN IK MET VERSTAND NIET BIJ KOMEN HOOR!!!!!!!!!!!!!

Je wilt het toch als organisatie toch niet op je geweten hebben dat mensen verongelukken om aan jouw wedstrijd mee te kunnen doen!


DE hele L1 ring is dus niet eerlijk verlopen veel afvallers En de gekken die wel heel aangekomen zijn en altijd als laatste eindigen zullen er van geprofiteerd hebben!
Het is dom van mij dat ik het toch geprobeerd heb!!
OP de A 50 lag een trailer op z`n kant helemaal in puin mensen stonden met het paard aan de hand in de berm,
die zullen nooit geen winstpuntje halen want dat paard gaat nooit meeer een trailer op!
En ik, Ik ben vannacht nog een paar keer wakker geschrokken met het beeld voor me dat ik mn paard, auto en trailer kwijt was geraakt!

En dat allemaal voor dat stomme winstpuntje en de selectie


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:46

Heel erg allemaal, maar als ik het goed begrijp ben je dus wel de weg op gegaan wegens die wedstrijd? Waarom ben je niet gewoon thuis gebleven, zo belangrijk kan een wedstrijd nooit zijn dat je je paard eraan waagt.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:51

Ik was echt niet gegaan in zulke omstandigheden, er wordt niet voor niks voor gewaarschuwd... En inderdaad, het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 01:05

Selectiewedstrijd of niet, ik was thuisgebleven!
Je kan dan later beter de geldigheid van de selectiewedstrijd aanvechten.

Over paarden die wel of niet de trailer op willen gaan heb ik nog een apart verhaal:

Een buurmeisje van me ging jaren geleden week in week uit met de tractor met paard in de trailer erachter naar de verenigingsles.
Op een gegeven moment breekt tijdens de rit de knop van de trekhaak van de tractor zomaar af.
De trailer rolt door en kiept op zijn kant.

Ze krijgen het paard ongedeerd uit de trailer gewurmd. De ruin staat op en gaat zonder blikken of blozen in de berm staan grazen.
Ze zijn met hem aan de hand naar huis gewandeld.

De week erop liep hij zo de trailer in, en heeft verder ook nooit moeilijk gedaan met laden Haha! Haha! Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:20

Tsja eigenlijk ben ik het wel met de organisatie eens, het is je eigen verantwoordelijkheid of je wel/niet komt. Er koemn ook mensen van minder ver die geen last ervan hebben (ik neem aan dat je de gladheid bedoeld), snap zowizo niet dat je met ijzel de weg op gaat met trailer.
Tuurlijk het is balen voor je selectiewedstrijd, maar is de verkeersveiligheid en de veiligheid voor je paard niet veel belangrijker?
Kop op, er zijn echt ergere dingen dan een selectiewedstrijd afbellen.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:39

dus iemand moet eerst met een vingertje naar jou wijzen, voordat jezelf na gaat denken.
veiligheid staat bovenaan, daar neem jezelf je verantwoording in, dat laat je niet door een ander bepalen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:42

Het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid,
maar ik vind het toch ook wel bezwaarlijk dat de rijvereniging je vertelde dat je zonder problemen kon komen.
Ik weet in mijn directe omgeving wel waar er gestrooid is en waar niet, dat hadden hun toch ook kunnen zien.

Wat betreft trailerverhalen,
ik ken er 1 die op de snelweg viel en dwars door de wand heen trapte, de bestuurder zag opeens een stel benen uit de zijwand komen.
Paard is gelukkig heel uit de trailer gekomen en ging inderdaad rustig in de berm van de snelweg staan grazen terwijl er vervangend vervoer werd geregeld.
Een uurtje later stond er een andere trailer voor zijn neus en hij liep er ook zo weer in.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:30

Zoiets heb ik ook al eens gehad. Heb naar de organisatie gebeld en die vertelde mij dat ik rustig kon komen.
Ik vertrouwde het niet en heb even iemand gebeld die daar 's ochtends vroeg al moest starten. Het was dus helemaal niet voorelkaar, want het parkeerterrein was niet gestrooid en 1 ijsbaan Boos! en ze was dus nog steeds aan het wachten totdat ze kon rijden. Durfde ook niet uit te laden.
Zij hebben mij ook nog een rekening gestuurd voor het startgeld. Heb toen even gebeld dat zij zelf de boel niet voor elkaar hadden en toen kon ik de rekening verscheuren

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:41

Het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Als jij denkt dat het kan ga je heen, denk jij van niet dan blijf je thuis.

Ik ben ook weleens thuisgebleven met windkracht 7/8(ben ik niet meer verzekerd). Viertal kon daardoor niet starten en dat vonden ze niet leuk, maar daar geef ik dan ook niet om

Ik zou mijn paard en mezelf niet op het spel zetten voor wat voor wedstrijd dan ook Al was het een NK...

Wedstrijden aflasten doen ze niet snel trouwens En mensen die zeggen dat het goed ging kunnen wel uit een andere hoek komen of heel dichtbij zitten.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:21

jij wilt deelnemen aan die wedstrijd dus moet je voor jezelf uitmaken of je komt of wel, daarnaast zet de organisatie een wedstrijd op en doet daar zijn best voor om het leuk te maken. daar is geld voor nodig, dus vind ik het belachelijk dat je je geld zou terug krijgen als je niet komt, je hebt je immer ingeschreven voor een startplaats er waren vast nog 100 anderen die wel in jou plaats hadden willen gaan maar niet konden omdat het vol zat.

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:17

Ik ben het er mee eens dat het je eigen verantwoordelijkheid is, je moet zelf blijven denken.
Het is wel vervelend dat je verteld is dat alles oke was op de weg naar de wedstrijd, maar ik kan niet uit je verhaal opmaken WAAR het zo glad was dat je je trailer bijna voorbij zag komen. Mensen op het secretriaat kunnen ook niet veel verder kijken dan de directe omgeving van de stal. Helaas liggen stallen bijna altijd in het buitengebied. Ik vind het wel een slechte zaak dat iemand hierboven schrijft dat de parkeerplaats van de locatie zelf niet is gestrooid. Als je weet dat je GRATIS strooizout bij elk waterschap kan halen...

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:10

ik vind het je eigen verantwoordelijkheid of dat je wel of niet gaat.
ik ben er trouwens ook geweest met mijn paard en voor ons was de weg heel goed te bereiden.ook vond ik het op het terrein best goed te doen.wat ik veel erger vond was dat je met 20 man moest los rijden in een 20/40 bak en dat er dan ook nog manege ruiters bij komen die amper kunnen sturen.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:51

Twee jaar geleden heb ik met mijn paard en de trailer een ongeluk gehad. Het bleek toen plaatselijk spiegelglad te zijn, dit hadden we echt niet door! We zijn in een slip gekomen, onze trailer is gekanteld met paard erin, we hebben moeten wachten op de takeldienst voordat mijn paard eruit kon.
Mijn paard was gelukkig ongedeerd ( een paar schrammen en enkele dagen stijve spieren ). Trailer was total loss, de kap is eraf gehaald om mijn paard eruit te halen. Ook ik ben terug gelopen naar huis met hem, en de volgende dag hebben we hem weer op de trailer gezet ( op het erf ). Mijn paard liep er zo weer op en heeft daarna ook nooit geweigerd om op de trailer te gaan! Mijn schat!

Maar echt, wedstrijden lassen ze niet snel af, het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Ik denk gewoon wees verstandig en neem gewoon niet onnodig risico's, er komen meer wedstrijden. Want het loopt niet altijd zo goed af als dat het bij mij is afgelopen. Ik hou altijd angst voor gladheid en andere slechte weersomstandigheden.

^&+ 20 mei 2016

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:17

volgens mij zei ze dat ze niet gegaan is...

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:22

ja. dat klopt, is ook heel verstandig, ik bedoel het gewoon in het algemeen...

^&+ 20 mei 2016


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:21

Ik heb helaas ook eens een selectiewedstrijd (had de 1e selectie al gehaald en er bleven er 6 over die 'streden' om NH kampioenschap en tevens selectie voor NK). Dit was in de M2.
We hadden al gezien dat t glad was op de weg, maar gingen met de auto naar t paard om te kijken hoe de snelweg was.. Dus spekglad.. Wij wedstrijd acuut afgezegd (veiligheid voor alles). Krijg je te horen 'alle belangrijke ruiters zijn er al' (of wel een prof) en verder ook iemand die daar op stal zelf stond. nou Boos! grrrrrr.... Er had er nog 1 afgezegd.. dus waren er nog maar 4... (en de prof won lekker nie Knipoog ).
Ik vind het nog steeds erg jammer, want was nog niet met mn paard zo 'ver' in de selecties geweest, helaas zal het er ook nooit meer van komen..
Maar ik heb NOOIT spijt gehad van mn besluit om niet erheen te gaan...

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:31

over wat voor omstandigheden heb je het nou??

en natuurlijk is het voor iedereen eigen risico om te gaan of niet.
mensen die van een andere richting komen hoeveel helemaal niet dezelfde (weer)somstandigheden te hebben gehad.
ook mensen die s'middags startten hoeven helemaal geen problemen te hebben ondervonden van het weer s'ochtends vroeg.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:27

Het is je eigen verantwoordelijkheid... Als het weer slecht is ga ik niet op pad. Want als het zonder trailer al lastig is met rijden.. Goed mijn vriend is gewent om met slecht weer te rijden (hij is international chauffeur) maar als hij al zegt dat het niet prettig is dan ga ik dus helemaal niet!

Maar het is idd erg vervelend maar wedstrijden rijden is op eigen risico

...Dreaming with my eye's wide open...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:49

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik door slecht weer een wedstrijd moest afzeggen! Ik denk dat als je gewoon heel rustig rijd dat het weinig kwaad kan om de weg op te gaan.
Maar ik rij altijd alleen maar mee dus kwee eigenlijk niet of het lastig rijden is met slecht weer Schijnheilig

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro en 49 bezoekers