[NH] loswerken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

[NH] loswerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 17:19

Ik heb pas een x een NHles gehad. We zijn begonnnen dat Flanna een stuk van 15 x 15 stond zodat ze even kon liggen. Daarna van haar plekje jagen en later weer terug laten komen. Vandaaruit in de volte los om mij heen in alle gangen en dan op den duur met of voor of achter langs kegeltjes laten lopen en over een zeil.

Nu ben ik het gisteren weer gaan doen in de buitenbak. (was wel een beetje donker) en dat ging best aardig. Alleen als ze dan in galop moest maakte ze wel wat gekke bokkesprongen, is dit verkeerd?
Ze ging op den duur wel zakken en kauwen maar omdat ik er nog niet veel ervaring in heb wilde ik toch graag weten of dat bokken met de galop niet verkeerd is... (Het was niet boosaardig richting mij, meer enthousiast)

Het is misschien niet allemaal even duidelijk beschreven maar ik hoop wel op reacties Haha!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:57

Het lijkt er op, dat je hulpen voor de gallop te groot waren, probeer het eens wat minder...
Want hoe vraag je een paard in galop?

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:27

impact bokt ook wel eens in de galop, maar verder doet ie alles heel netjes.. en vaak is het meer zow iets van 'jahh we gaan wat doen'.. dan 'ga weg ik heb geen zin'.. ik vind het niet zo erg dat hij dat af en toe doet.. maar of het officieel mag weet ik niet..

euhm.. Scheve mond

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 21:12

klaasfeuth schreef:
Het lijkt er op, dat je hulpen voor de gallop te groot waren, probeer het eens wat minder...
Want hoe vraag je een paard in galop?


Dat zou kunnen....
Ik heb ik heb een touw in mijn handen. Mijn voor hand is de begrenzende hand en mijn achterhand de drijvende hand.
Als ik wil dat ze harder gaat dan doe ik mijn drijvende hand omhoog, reageert ze niet op die hulp dan laat ik het touw ook een beetje zwiepen.
Ook gebruik ik wel mijn stem er wat bij.

En als dat het geval is.. is dat schadelijk? Kan dat gevaarlijk zijn?
Ik zal er iig op letten.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 22:26

pacster schreef:
impact bokt ook wel eens in de galop, maar verder doet ie alles heel netjes.. en vaak is het meer zow iets van 'jahh we gaan wat doen'.. dan 'ga weg ik heb geen zin'.. ik vind het niet zo erg dat hij dat af en toe doet.. maar of het officieel mag weet ik niet..


Tja, bij FLan zag het er wel vrolijk uit. Ook slingerde ze even vrolijk met haar nek en brieste even flink.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:43

Meestal is de galop de minst getrainde gang en dus ook de moeilijkste gang. Hoe kleiner de ruimte des te meer moeite ze er meestal mee hebben. Vaak is er ook nog een bepaalde kant waar ze moeilijker bij aanspringen, net als bij het rijden, dus ook met loswerken.
maar het kan ook een overschot aan energie, speelsheid of zoals Klaasfeuth zegt een te grote hulp zijn. Denk aan het rijden, wil jij aanspringen en geef je gelijk een pur met je hak, dan willen ze wel eens een bok geven... dat is vergelijkbaar. Rustig de druk opvoeren tot hij aanspringt en het geeft niet als hij terugvalt, rustig weer opnieuw proberen.
Succes!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 22:46

Dank je. Misschien ging het me idd niet snel genoeg en werd ik te onrustig. Binnenkort zal ik proberen hier meer rekening mee te houden.
T is ook allemaal nog zo nieuw voor mij.
Ook wil ik nog wel vaker les nemen dat vind ik wel fijn.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:23

Volgens mij is het niet erg hoor als ze even bokken in galop. In de kudde doen ze dat ook weleens en dat is niet omdat ze dan de leider willen uitdagen. Mijn paardje gaat ook wel eens uit haar dak, maar als je je paard daarna gewoon rustig kunt krijgen en dat ze dus gaat kauwen en lang gaat lopen is er niets ernstigs aan de hand!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:53

het is niet erg, maar natuurlijk is het mooier als dat bokje achterwegen blijft!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 22:11

Kiamyd schreef:
Volgens mij is het niet erg hoor als ze even bokken in galop. In de kudde doen ze dat ook weleens en dat is niet omdat ze dan de leider willen uitdagen. Mijn paardje gaat ook wel eens uit haar dak, maar als je je paard daarna gewoon rustig kunt krijgen en dat ze dus gaat kauwen en lang gaat lopen is er niets ernstigs aan de hand!
.

Phoe, gelukkig want dat was in mijn geval zo Lachen

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 22:11

Kiamyd schreef:
Volgens mij is het niet erg hoor als ze even bokken in galop. In de kudde doen ze dat ook weleens en dat is niet omdat ze dan de leider willen uitdagen. Mijn paardje gaat ook wel eens uit haar dak, maar als je je paard daarna gewoon rustig kunt krijgen en dat ze dus gaat kauwen en lang gaat lopen is er niets ernstigs aan de hand!
.

Phoe, gelukkig want dat was in mijn geval zo Lachen

Waarom zou een paard dat trouwens doen? Dat bokken?
Een hond zie je dat nooit doen, ofzo Haha!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:43

Nou, waarschijnlijk omdat een hond niet weet wat bokken is Haha! OOit een hond zien steigeren Haha! Ik zie anders mijn hond ook wel eens gek weg rennen of andere gekke dingen doen, ik denk gewoon dat ze bokken omdat ze even hun energie kwijt willen, of omdat ze blij zijn dat ze weer eens buiten zijn ofzo. Waarschijnlijk houdt het, als je het een paar dagen achter elkaar doet, wel op dat bokken in galop.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 22:46

Hihi, nou mijn hond kan steigeren. (Teckel)

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 1 bezoeker