Boete als je zonder veiligheidscap rijdt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 21:59

ik heb ooit eens gehoord dat je een hoge boete kan krijgen als je niet zo'n veiligheidscap draagt bij een buitenrit! dan boedoel ik zo'n nieuw model. maar andere zeggen ook weer dat dit onzin is, weten jullie misschien of je daar nou wel, of geen boete op kan krijgen???

doei doei!! Verward

p.s. k hoop neit dat je daar een boete voor krijgt, ik heb nl. nog zo'n ander ding...

[Edit] titel aangepast [/edit]

I Love Kelly!!!
Kelly I Miss You!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-07 00:47 ]</font>


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:08

ik weet het niet maar het wordt/is wel verplicht

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:13

Aan de overkant van de Noordzee, Brittain dus, ben je niet eens verzekerd! Maar in Nederland bestaat geen enkele regel dat je een cap moet dragen. Toen ik vier weken terug m'n sleutelbeen brak hebben ze er niet eens naar gevraagt in het ziekenhuis.
Dit soort onzinverhalen duikt steeds weer op, hetzelfde geldt voor het ruiterbewijs en het koetsiersbewijs, die hebben ook geen enkele juridische status, hooguit kunnen landeigenaren het verlangen, er is geen enkele wettelijke basis onder het ruiterbewijs. Ze zouden dat heel graag willen, dat is goed voor de kas van de SSR.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 22:18

in het bos waar ik altijd met kelly reed was (op een bepaald stuk) ruiter rijbewijs verplicht, ik heb het niet, en gelukkig nog nooit een boete gehad... *LOL*

Lieve Snuf!

Blijf please bij mij!!!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:48

Citaat:
Op 2001-11-05 21:18, schreef Kellebel:
in het bos waar ik altijd met kelly reed was (op een bepaald stuk) ruiter rijbewijs verplicht, ik heb het niet, en gelukkig nog nooit een boete gehad... *LOL*


Correctie: Je moet een vergunning hebben van het Goois Natuur Reservaat (denk dat je dat bedoelt), zo'n vergunning krijg je niet als je geen ruiterbewijs hebt, dus indirect is het wel verplicht. Maar je kunt ontheffing krijgen, geen idee waar je dan aan moet voldoen, dan kun je ook zo'n vergunning krijgen zonder ruiterbewijs.

Nog iets: Het wel of niet krijgen van een boete zou niet je motivatie moeten zijn voor het dragen van een goede cap, het gaat om je veiligheid! Een cap kun je kopen, een nieuw hoofd niet.

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-11-05 21:55 ]</font>

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:13

bij ons op mijn vorige manege was de nieuwste veiligheidscap verplicht. als het goed is wordt het door heel nederland verplicht.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:23

het word toch alleen verplicht met wedstrijden volgend jaar? ik heb nog geen eens zo'n cap

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:41

Partygirl: veiligheidscaps zijn bij springwedstrijden voor ponyruiters al jaaaren verplicht.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:19

ohw, volgens mij zijn ze pas vanaf dit jaar verplicht hoor!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 21:28

Ik dacht dat ze verplicht waren als je onder de 18 bent (en op een manege rijdt).

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 00:11

Dames, heren, het spijt me er is in dit land helemaal niks verplicht. Het wordt alleen aan alle kanten sterk aangeraden, maar dat is iets heel anders. Volgens mij is het op wedstrijden ook alleen maar voor de sier, waarom anders mag er tegenwoordig in de dressuur ook met een hoedje worden gereden in alle klasses?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:34

ik heb er ook nog nooit van gehoord verplicht een cap te dragen anders mag je niet in het bos rijden. Dan zouden ze dat eerst op borden enzo mogen gaan aangeven als het zo is. De tijd zal het leren hoe het gaat worden in paardrij rijdend nederland

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:44

Wat de wet in Nederland is, weet ik niet, maar in Belgiƫ is het verplicht een cap te dragen (welke weet ik niet zeker).
De praktijk wijkt in elk geval erg af van de wet, want als je in het politiebureau vraagt naar bijvoorbeeld de regels over paardrijden als minderjarige, moet de politie zelf in zijn 'boekske' kijken. Dus, de kans dat je betrapt wordt is volgens mij wel klein, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je pech hebt *LOL* .

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:50

Gery, ik ben een keer bijna gediskwalifiseerd wegens losrijden zonder cap, dus op concours terein is het wel degelijk verplicht.
met buitenrit is het niet verplicht maar mij is altijd verteld dat je zonder cap niet verzekerd bent? dat is dus helemaal niet zo??

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:12

ik ging in de zomervakantie met een stel andere paarden meiden naar buiten is was de enige met een cap op want Zamantha was een beetje druk, en ja hoor er kwam politie aan en die stopte en zei dat ze terug moeste om hun cap te halen, toen zeiden hun dat ze een ruiterbewijs hadden, waarop de politie zei dat het je beter een cap op had dan een ruiterbewijs had. Zonder cap krijg je een boete.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:27

Verplicht of niet, het is toch voor jullie eigen veiligheid.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 23:44

hmm ik d8 ook altijd dat je zonder cap niet verzekerd was!! Op de manege was het verplicht, dus daar droeg ik er een.
Nu rijd ik een verzorgpaardje en ook altijd zonder cap tenzij ik dus buiten rij.
het blijft het paard van een ander en als ik dan dus niet verzekerd zou zijn....

Onderschriftloos :Y)

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 20:20

dat ene bospad waar ik het over had is een "paardenpad" (k kan ff neit meer op de naam komen... Frusty ) en daar kan je ook naast fietsen. ditta zei dat het daar wel moest, anders kan je een boete krijgen. k weet niet of ditta gelijk heeft...

Lieve Snuf!

Blijf please bij mij!!!!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:10

Citaat:
Op 2001-11-07 20:50, schreef Nathalie:
Gery, ik ben een keer bijna gediskwalifiseerd wegens losrijden zonder cap, dus op concours terein is het wel degelijk verplicht.
met buitenrit is het niet verplicht maar mij is altijd verteld dat je zonder cap niet verzekerd bent? dat is dus helemaal niet zo??



Klopt, een cap is verplicht op het wedstrijdterrein. Je moet zo wie zo correcte kleding dragen op het wedstrijd terrein. Je voorlezer moet ook in wedstrijdtenue zijn.

Maar een veiligheidscap of cap is een verschil!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:30

Ik heb even op http://213.169.218.18:4020/veiligpaarden/index.html gekeken, over verplicht staat niets, alleen aanbevolen. Het maakt mij niet zo veel uit ik draag hem toch wel. Ik heb nog nooit gereden zonder cap (ja toen ik nog niet reed, 2 jaar oud op zo'n pony rondstappen toen had ik er geen op)

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:14

kleintje, ik denk dat je je toch wel een klein beetje vergist. de voorlezer moet er netjes uitzien, maar hoeft geen wedstrijdtenue aan, de voorlezer van een 4 of 8 tal, die moet wel in wedstrijdteneu. voor wat betrefd die veiligheidscap, het is inderdaad niet verplicht, maar wordt wel sterk aangeraden. het is tenslotte voor je eigen veiligheid en zo'n ouderwets cappie geeft je echt totaal geen veiligheid, maar dat is natuurlijk mijn mening. bij ons op de manege zijn de veiligheidscaps met het kenmerk en1384 verplicht, voor zowel de kinderen als de volwassenen.

gr. martha


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:43

Volgens het ABWSwedstrijdreglement is het dragen van de veiligheidscap met driepuntsbevestiging verplicht bij het springen voor ponyruiters. Voor overige ruiters is het tot nu toe alleen aanbevolen, niet verplicht (hoe het bij samengestelde wedstrijden zit weet ik niet.....)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jokesonyou en 91 bezoekers