Yes mijn marquis hoefschoenen zijn er!!!!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Yes mijn marquis hoefschoenen zijn er!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:28

Sinds een paar maanden is mijn paard van zn ijzers. In de zomer ging het heel goed had hij nergens last van maar, nu in de winter met regen enzo werden zn hoeven toch wat zacht en had hij last met steentjes en met harde ondergrond. Ik besloot om hoefschoenen te kopen. Heel lang nagedacht over welke ik zou nemen ik twijfelde vooral tussen de Old mac's en de marquis. Het is de Marquis geworden.

Nou gister zijn ze dan gekomen Es zn nieuwe Nikes Haha! . Heel snel al drie dagen na mn bestelling ofzo. Gister even gepast en ze zaten goed. Ik moets een beetje rommelen om ze aan te krijgen en ook het pompen ging niet vlekkeloos. Zal wel een kwestie van handigheid zijn Haha! .

Vandaag heb ik ze uitgeprobeerd en hij liep er zo op weg. We moeten als hij uit stal komt altijd over een stukje kiezels en dat vind hij met blote voetjes nooit zo prettig. Nu zette hij 1 stap en je zag hem denken van heeeee dat voelt prettig!!! Ging dus super.
Ik heb me netje aan de 10 minuten gehouden om hem eraan te laten wennen en ik denk dat dat ook wel nodig is. Morgen dus een kwartier en dan langzaamaan steeds langer.

Ik ben er erg blij mee OK dan! Ik denk dat we er erg veel plezier aan gaan hebben.

Lovers Estragon & Herlando Lovers


MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:58

FOTOOOOOOOOS!!! hihi

Extensions voor paarden!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:59

Ik ben benieuwd hoe ze in de praktijk bevallen... ik vind die hoefschoenen ook wel interessant.
Moet je nou iedere keer oppompen als je ze aantrekt?


deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:20

Ik ben ook helemaal fan van hoefschoenen. Mijn fjord loopt op easyboots. In het begin vond ik het lastig om ze aan (en ook uit Haha!) te doen maar daar krijg je handigheid in.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:25

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat, denk er ook over.

Alle animals are equal, but some animals are more equal than others... George Orwell, Animal Farm

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:20

Deedee19 waar heb je jouw Easy Boots gekocht? Die wil ik nl. ook!
Denk dat Marquis voor mijn paard minder geschikt zijn.

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:25

Ik heb ze bij Divoza besteld. Rond de 50 euro zitten ze PER STUK

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 19:58

Tessebes schreef:
Ik ben benieuwd hoe ze in de praktijk bevallen... ik vind die hoefschoenen ook wel interessant.
Moet je nou iedere keer oppompen als je ze aantrekt?


Ja je moet ze iedere keer oppompen als je ze aantrekt. Maar het gaat nu alweer makkelijker dan gister dus dat is een kwestie van handigheid. Het is niet zo een gedoen als het lijkt. Binnen 5 minuten heeft hij twee schoenen aan opgepompt en al. VAlt wel mee dus Lachen .

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 20:00

Symbeami schreef:
Deedee19 waar heb je jouw Easy Boots gekocht? Die wil ik nl. ook!
Denk dat Marquis voor mijn paard minder geschikt zijn.


Hoezo denk je dat Marquis niet zo geschikt zijn voor jou paard?
Easy boots hebben als nadeel, vind ik dan, dat de binnenkant niet helemaal glad is. Er zitten aan de zijkant een paard 'punten'. Een vriendin van mij heeft die voor haar paard en die hoeven beschadigde hierdoor. Ze zijn wel een stuk aantrekkelijker geprijst dan de Marquis.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:35

Ik had ze ook voor mijn Haf. Helaas trapte hij ze uit met draven, dus zijn ze terug gestuurd. Heb je ook al een klein stukje gedraafd ermee? Zou ik wel doen.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:23

Tja, dat oppompen heb je he, met Nike Air... Knipoog
Cheyenne heeft nu rotstraal aan een hoef, die willen we dus droog houden. Ze staat elke dag buiten, in een natte paddock. Zou zo een hoefschoen werken voor haar?

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:38

stagave schreef:
Ik had ze ook voor mijn Haf. Helaas trapte hij ze uit met draven, dus zijn ze terug gestuurd. Heb je ook al een klein stukje gedraafd ermee? Zou ik wel doen.


Ja, dat zat ik me dus ook af te vragen... of ze niet makkelijk afgetrapt kunnen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:42

Ik ben niet zo'n voorstander van hoefschoenen. Ik hoor tot nu toe alleen maar slechte verhalen.

Ik heb zelf regelmatig paarden gereden met hoefschoenen, maar zij verstappen zich steeds, hoeven beschadigen, ze glijden uit enz enz.
We hebben toen al verschillende merken geprobeerd. Mijn hoefsmid heeft toen gewoon weer ijzers eronder geslagen en dat bevalt veel beter. Je merkt het ook aan de paarden.
Met hoefschoenen aan verzette ze uit zichzelf zowat geen stap en de oren hingen dik achter in de nek, en zonder zijn ze weer lekker vrolijk enzo.

Maar mischien dat er hier mensen zijn met betere ervaringen.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:45

Citaat:
Hoezo denk je dat Marquis niet zo geschikt zijn voor jou paard?



Ze heeft platvoeten en erg lage verzenen. Ik vind de Marquis aan de achterkant erg hoog. Ik vind het wel een voordeel dat je alle onderdelen van de Marquis kunt vervangen. Verder zijn de Marquis de zwaarste in gewicht van alle hoefschoenen, wat ik weeer een nadeel vind.
Over easy boots heb ik tot nu toe alleen nog maar goede dingen gehoord.
(op het berichtje van jou na dan)
Ik krijg de easy boots volgende week en dan zullen we eens zien hoe dat bevalt. Voorlopig heb ik ze alleen als 'reserve' , omdat mijn paard erg goed is in het aftrappen van ijzers, maar zoals het nu is , zonder niet kan lopen.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 13:26

Ik heb hem er nog niet mee laten draven (ja drie meter) dus ik weet niet of hij ze aftrapt maar ik denk van niet.. Hij heeft ook nog nooit een ijzer afgetrapt en ze zitten best stevig vast. Ik zal het vandaag eens gaan proberen.
Hij lopt juist veel lekkerder met schoenen dan zonder en ijzers krijgt hij iig niet meer.
Als je wilt weten of de schoenen geschikt zijn voor jou paard dan moet je de vertegenwoordigers van Marquis Nederland even een mailtje sturen of ze even bellen die kunnen je dat zo vertellen. Ze hebben ook een website ik dacht www.horsebalance.com.
Dat ze zwaar zijn is idd niet echt een voordeel maar ik ben toch nog steeds entousiast. Ik vond dat een klein nadeel ten opzichte van de nadelen die ik aan de andere schoenen kon toedelen.

Ik zal wel laten weten of hij er ook mee kan draven.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 13:29

Symbeami schreef:
Citaat:
Hoezo denk je dat Marquis niet zo geschikt zijn voor jou paard?



Ze heeft platvoeten en erg lage verzenen. Ik vind de Marquis aan de achterkant erg hoog. Ik vind het wel een voordeel dat je alle onderdelen van de Marquis kunt vervangen. Verder zijn de Marquis de zwaarste in gewicht van alle hoefschoenen, wat ik weeer een nadeel vind.
Over easy boots heb ik tot nu toe alleen nog maar goede dingen gehoord.
(op het berichtje van jou na dan)
Ik krijg de easy boots volgende week en dan zullen we eens zien hoe dat bevalt. Voorlopig heb ik ze alleen als 'reserve' , omdat mijn paard erg goed is in het aftrappen van ijzers, maar zoals het nu is , zonder niet kan lopen.


De achterkant is idd best hoog maar als je paard lage verzenen heeft kun je een spaciale inlegzool gebruiken. Voor mijn paard zijn ze niet te hoog dus ik heb dat niet nodig, ik kan je dus ook niet vertellen of die inlegzool werkt.
Ik ben iig vwel heel benieuwd hoe je easy boots bevallen.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:33

Sorane schreef:
Ik ben niet zo'n voorstander van hoefschoenen. Ik hoor tot nu toe alleen maar slechte verhalen.

Ik heb zelf regelmatig paarden gereden met hoefschoenen, maar zij verstappen zich steeds, hoeven beschadigen, ze glijden uit enz enz.
We hebben toen al verschillende merken geprobeerd. Mijn hoefsmid heeft toen gewoon weer ijzers eronder geslagen en dat bevalt veel beter. Je merkt het ook aan de paarden.
Met hoefschoenen aan verzette ze uit zichzelf zowat geen stap en de oren hingen dik achter in de nek, en zonder zijn ze weer lekker vrolijk enzo.

Maar mischien dat er hier mensen zijn met betere ervaringen.


Ik heb hier duidelijk een HEEL andere mening over. Ik draaf hele stukken met die schoenen en ben er nog nooit een verloren. Mijn paard kijkt ook absoluut niet chagrijnig als hij ze aan heeft en ik kan eindelijk weer zonder struikelen over kiezelstenen heen. Nee ik vind ze echt geweldig en hoor van meer mensen positieve verhalen over hoefschoenen. Moet wel zeggen dat mijn paard nooit op hoefschoenen heeft gestaan dus ik kan alleen maar een vergelijk tussen "bloot" en met hoefschoenen maken.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:37

[quote Moet wel zeggen dat mijn paard nooit op hoefschoenen heeft gestaan dus ik kan alleen maar een vergelijk tussen "bloot" en met hoefschoenen maken.[/quote]


moet zeker hoefijzers staan?

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:15

Je komt ze wel een keer showen he die nike's van die vent van je.Dat wil ik wel eens zien die es op sjiek hihihi

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:44

Sorane, over welke merken heb je slechte verhalen gehoord?
Ik heb de Old Mac's gehad en die schuurden aan de hoefwand. Nu ga ik de Marquis proberen. Heb ze ook al besteld. Volgens mijn hoefsmit zouden de Marquis wel één van de beste hoefschoenen zijn.
Jammer dat ze zwaarder zijn.

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 18:24

Nou het gaat nog steeds heel goed met Es en de schoentjes. Draven is echt absoluut geen probleem en uitglijen heeft hij er ook nog geen een keer mee gedaan. Ben er dus nog steeds erg blij mee.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 18:25

loontje schreef:
Je komt ze wel een keer showen he die nike's van die vent van je.Dat wil ik wel eens zien die es op sjiek hihihi


Ja tuurlijk kom ik ze showen!! Vandaag had hij ze ook aan.. Had ik eigenlijk even langs moeten rijden.. Ik zal in de gaten houden of je er bent Haha!

Lovers Estragon & Herlando Lovers

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:51

Symbeami schreef:
[quote Moet wel zeggen dat mijn paard nooit op hoefschoenen heeft gestaan dus ik kan alleen maar een vergelijk tussen "bloot" en met hoefschoenen maken.



moet zeker hoefijzers staan?
[/quote]

eh ja dat bedoel ik dus Haha!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:47

Dizzy schreef:
Volgens mijn hoefsmit zouden de Marquis wel één van de beste hoefschoenen zijn.
Jammer dat ze zwaarder zijn.


Toch schijnt dat een hoefschoen van Marquis even zwaar is als een hoefijzer. Ik heb het zelf niet getest, maar dat zeiden ze bij het standje op Paard Ahoy.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Ladyson, shaddy82 en 38 bezoekers