[NH] (onbedoelde) join-up en hoe laten springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

[NH] (onbedoelde) join-up en hoe laten springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 21:27

Hey
Ik heb sinds een paar maanden een paardje, Lennie.
Ik lees veel over Nh, vind het heel interessant maar doe er niet echt actief aan. (zou t wel willen maar heb geen hulp, en kan niet naar clinics)
Maar goed, ik vind dat mijn band met Lennie wel beter kan, er is af en toe nog sprake van wat miscommunicatie. Maar goed, ik was vandaag aan het longeren, en ze was superbraaf, ik stond en het midden en ze liep in cirkels zo groot als de helft van de bak. Dat lukte eerst nooit, had toen was probleempjes met longeren (zie topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=166185&highlight=)
Ze was 1 keer in galop geweest en toen ik haar daarna nog een keer wou laten galloperen wou ze dat niet meer. Nou ja even consequent geweest en toen was ze weer braaf....maar toen gespte ik het longeertouw af en liep ik weg om een balkje te halen en ze liep achter mee aan...(doet ze normaal nooit, alleen als ik toevallig de kantop ga waar zij ook heen wil Tong uitsteken ) nou ja ik draaide, zij draaide mee ik liep een tijdje door de bak en ze liep de hele tijd schuin achter me...was ik wel blij mee Bloos Maar na een tijdje leek ze er genoeg van te krijgen en toen ging ze kijken of er eten lag in de bak Clown Maar goed, was dit nou een join-up? (sorry voor t warrige verhaal Clown )
Daarna wou ik haar dus graag laten springen, maar ik kreeg haar dus met geen mogelijkheid over de hindernis. (nou ja, balkje laag boven de grond)vanalles geprobeerd, niks hielp. ik ben er zelf overheen gesprongen, heb gebrobeerd haar tijdens het longeren er over heen te sturen zeg maar...toen dacht ik dat de squeeze game misschien wel zou helpen..ze gaat zonder problemen tussen mij enhet hek door als ik er 1 m. vanaf sta....maar een sprongetje weigert ze gewoon Boos! Ik was best wel pissed...Ik heb het idee dat ze springen onder t zadel zo leuk vind..(oortjes naar voren en gaan) Maar goed , iemand daar tips voor?
sorry voor t lange verhaal Cool

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:13

Je vragen weet ik niet maar dat doet kyrillos ook hoor voor dat ik ga rijden zet ik hem los in de longeer bak en dan zonder longeer touw ofzo en dan gewoon zonder touw longeren na 10 minuten gaat hij kauwbewegingen maken enzo en dan gaat hij ook achter mij aanlopen ook in draf en in galop:D

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:04

Als je een echte join up hebt mag je ook verwachten dat het paard over een balk springt, helemaal als jij duidelijk bet dat jij dat graag wil!
Als je zelf erover sringt moet het paard je wel volgen!
Ik ben gister met een paard bezig geweest wat eigenlijk niet wilde springen, toen de balkjes laag lagen, liep ze er gewoon overheen. Maar toen ik de balken vrij hoog legte (de eigenaares dacht dat ze daar echt niet over zou springen) liet ik haar erover springen gewoon eropaan draven of galloperen, en op het moment dat het paard omhoog moet komen, maak jezelf een overduidelijke beweging van achter laag, naar voren hoog.
Net zoals men bij veel methodes de overgang naar gallop maakt! Des noots maak je er nog een geluid bij!