Ik wist niet dat mij rug zo vast zat.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Ik wist niet dat mij rug zo vast zat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 15:36

Ik heb al een tijd moeite om in de galop netjes stil te blijven zitten, als het lukte zat ik ontzettend te klemmen meet mn bovenbenen.
Als ik buitenreed zat ik meestal in verlichte zit, want dat was een stuk makkelijker.
Afgelopen vankantie heb ik twee massages gehad van mn moeder, zij geeft proffecionele massages maar voor mij was het alweer twee jaar geleden. En dat bleek, mn onderug zat heel erg vast, zij heeft hem losser gemaakt en ik merk dat ik nu gewoon heel stil kan blijven zitten op miles, ook als hij in een behoorlijk hard tempo gaat, ook het doorzitten in draf gaat stukken beter.
Als iets niet lukt kijk ik altijd of het iets medisch is bij m'n paard, maar mn eigen lichaam had ik altijd in een goede conditie beschouwt.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:39

Ik ga morgen ook gemasseerd worden, mijn rug zit heel erg vast. Ik heb hier ook veel last van onder andere als ik 's ochtends wakker word.
Hopelijk merk ik morgen ook meteen wat nadat ik geweest ben Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:43

Ik heb het ook erg, de ene dag erger dan de andere.
Het paardrijden ging ook een tijd veel beter toen ik 2 keer per week naar de fysio ging.
Fijn is dat hé, als zoiets je rijden weer leuk maakt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:59

Idd, dat kan een hoop uitmaken. Ik ga volgende week weer eens naar de Fysio, want zoals ze daar altijd zeggen heb ik geen spieren maar staalkabels in mijn rug...: Bloos!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:24

Ik heb ook weleens last van mijn rug en dat merk ik gelijk met rijden aan Cin. Zo zie je maar... het ligt niet altijd aan het paard, maar eerder bij jezelf Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:31

Hihihi, herkenbaar, ik zit ook altijd half in verlichte zit als mijn rug niet helemaal top is Haha!

Ook wel weer handig...je weet nu in ieder geval wanneer je weer een massage nodig hebt Knipoog

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:34

Ik had altijd staalkabels in mijn schouders! Haha!

Ik heb gister de laatste behandeling van de fysio/kraker gehad, ging ook 1x per week. Het rijden gaat nu zo veel beter dan een paar weken geleden! Doorzitten is nog wat pijnlijk, maar ook dat is al veel beter!

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:08

Ik ben ook onder behandeling van de fysio. Mens wat voelt dat fijn aan.
Ik kan sinds twee weken weer paardrijden. Dat doet een mens goed.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:42

De fysio deed bij mij neit veel bijzonders. oefeningen van de fysop geeft wel verbetering. Maar de manueel therapeut, mens, wat was dat lekker. Het resultaat na een behandeling van hem was opzienbarend.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:50

Ik wist niet dat je dan minder goed kon zitten...
Weer wat geleerd Haha!