Na 3 weken wil bijrijdster stoppen ;0(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Na 3 weken wil bijrijdster stoppen ;0(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 13:34

Verdorie! Heb ik dit!!

Sinds half december heb ik een bijrijdster. Een heel lief meisje, niet zo heel ervaren (blijkt nu dus). Omdat Stan zo'n rotzak is (onwijs dominant en neemt iedereen in de zeik), zocht ik iemand met lef, ervaring en een consequente hand. Hele tijd met M. zitten mailen en uiteindelijk is ze komen rijden. Ze was wel wat te lief voor hem en ik heb haar verteld dat ze hem best wat harder mag aanpakken... Zij was helemaal verliefd op hem, ze zei dat hij haar hart had gestolen (ook bijna haar duim...), dus ze wilde hem heel graag gaan doen. Ze heeft gezien hoe Stanley mij over het erf sleurde en zij zei dit met 3 maanden te kunnen veranderen (iedereen denkt altijd dat ze Stan wel kunnen veranderen, foutje...). Ze zei ook dat ze echt wel ergere paarden had meegemaakt.

Nou is ze 2 weken geleden onwijs hard van hem afgekletterd, hij liet z'n schaduwkant zien. Ze maakte een 3-dubbele salto (heb ik van horen zeggen) en ze kwam een beetje ongelukkig terecht. Eigenlijk wilde ze niet meer opstappen, maar de mensen op stal hebben haar gepusht, anders zou ze nooit meer durven opstappen. Daarna is hij dus gewoon doorgegaan met klieren. De keren daarna heeft ze niet meer gereden. Ze zet hem alleen maar in de paddock of stapmolen.

Vanmorgen kreeg ik een mailtje van haar, dat ze hem nooit zou aankunnen en dat ik op zoek moet gaan naar een ander. Ik vind het zó jammer, heb ook ergens wel het idee dat ze Stan niet echt alle kansen geeft. Wat kan ik hiermee? Ik heb haar gezegd dat ik haar wil helpen waar ik kan. B.v. door er de komende keren bij te zijn en evt. als eerste op te stappen. Verder heb ik gezegd dat ze les moet nemen, ik baal zo!!

Iemand tips? Ze reageert namelijk niet meer op m'n 'smeek-mail'.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:37

heb je geen telefoonnummer van haar?? Of weet je niet waar ze woont?? Dan kun je langsgaan en erover praten...

Veel succes..

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 13:41

Ze zou vanavond misschien even langskomen om te praten, alleen ze was heel vastberaden dat ze ging stoppen. Weet niet zo goed hoe ik haar moet overhalen om het nog te proberen...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:47

Tsja... hoe jammer het ook voor jou is, ik ben van mening dat je niet moet proberen haar over te halen... Zij heeft haar keuze al gemaakt en als het idd een lief meisje is dan is het voor haar erg vervelend als je haar toch probeert over te halen. Als zij niet het gevoel heeft dat het klikt met jouw paard dan is het niet waarschijnlijk dat dat gevoel ooit wel zou komen. Ik zou haar beslissing respecteren en op zoek gaan naar iemand die wel in staat is met jouw paard om te gaan. Succes!

breggie

Berichten: 15
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: koog aan de zaan (zaandam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:49

dan denk ik dat jij je er gewoon bij neer moet leggen, en zoeken naar een ander....

heej paardenmensjes, ik ben nieuw
[***]http://seahorsesdamiana.homestead.com/files/Anim12.gif[/***]

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:54

Als ze het echt niet meer ziet zitten , moet je niet poberen te veranderen. Dat kan alleen maar hele nare situaties opleveren, ook voor je paard. (als ze dan toch weer zou komen) Misschien is op zoek gaan naar een nieuwe bijrijder inderdad de enige oplossing. Helaas ook niet de makkelijkste oplossing

...

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:59

balen!! maar ik zou haar toch niet gaan pushen...
stan weet inmiddels misschien al dat ze een beetje bang voor hem is en zal haar misschien wel nog meer in de zeik gaan nemen...

gevolg is misschien dat ze stan vaker en harder gaat straffen terwijl het meestal misschien niet eens nodig is...

je kent het wel:
paard tilt voorbeentje op omdat ie ongeduldig is...
verzorgster: *KLATS* denk eraan!!! dat mag niet!!!
omdat ze bang geworden is voor hem...
ik zou gewoon op zoek gaan naar een ander, beter voor haar, voor jou en voor stan...

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:29

Als je verzorgstertje al bang is voor stan kan dat hele nare gevolgen hebben.
Het is wel heel jammer dat je eindelijk emand vind en het dan zo moet lopen, maar ik denk niet dat je haar moet pushen om terug te komen.
Je paard zal ongetwijfeld voelen dat ze bang is en daar komen meer problemen van ben ik bang.
Heel veel succes

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:34

Balen inderdaad :/

maar vanuit haar situatie kan ik het me heel goed voorstellen dat je als je zelf niet al te veel lef hebt geen ongehoorzame krachtpatser aandurft.


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:39

Ikzelf ben ook een onwijze (met de nadruk op onwijze) kak-emmer, maar bij mij flikt hij niet zulke dingen... Ze zei zelf ook al dat ze het er erg moeilijk mee heeft, dat ze wel gehecht aan hem is geraakt. Ik denk dat met meer steun van mijn kant (en les van een ervaren iemand) dat ze hier wel overheen zal komen. Vanavond maar even babbelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:42

Ik zou haar niet dwingen en proberen over te halen. Als zij echt niet wil moet je dat respecteren. Wat heeft ze eraan als ze zich straks laat overhalen door jou en daardoor straks op geeneen paard meer durft te stappen?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:49

Sorane schreef:
Ik zou haar niet dwingen en proberen over te halen. Als zij echt niet wil moet je dat respecteren. Wat heeft ze eraan als ze zich straks laat overhalen door jou en daardoor straks op geeneen paard meer durft te stappen?


Snap ik ook wel, maar voor mij is het ook moeilijk. Ik ben elke keer heel eerlijk over hoe Stan is en elke keer zijn ze binnen een maand weg, omdat ze niet meer durven. Dan vind ik weer dat ze er eerst beter overna moeten denken. Mijn pony is natuurlijk geen manege-pony. Ik vind het al moeilijk om anderen met hem te laten rijden, maar het wordt helemaal moeilijk als het iedere keer weer een ander is.

Dit is gewoon een heel lief meisje en ik zou het gewoon heel fijn vinden als ze het nog een keer probeert. Hoe goed kun je een paard kennen na 6x?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:00

Ik zie het verhaal van je bijrijdstertje als het typische Pennymeisje dat een wild paard wel even zou temmen. En jouw reactie snap ik ook niet, in het ene moment roep je dat Stan een rotzak is, het volgende moment zeg je dat ze hem geen tweede kans geeft.

Je suis Charlie.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 15:03

Een rotzak is het, absoluut!! Maar ik heb hem 3,5 jaar en weet dat als je doorzet, je een hele lieve pony aan hem hebt. Hij probeert iedereen uit en niemand blijkt tegenwoordig nog doorzettingsvermogen te hebben, zucht...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:14

Ik zou in ieder geval niet meer met dat meisje verdergaan!
Ze durft gewoon niet meer blijkt uit het verhaal, en wat heb je eraan als iemand of bang is of met tegenzin je paardje doet?

Mag ik vragen waarom je een bijrijdster hebt, is het omdat je zelf een aantal dagen niet kan of heb je zelf ook problemen met hem?
Dit is aardig bedoeld Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 15:19

Ten eerste vind ik het lekker om een paar avondjes voor mezelf te hebben en ten tweede komt eind v.h. jaar mijn paard uit de opfok en moet dan Stan 5 dagen per week verhuren. Zo kan ik alvast wennen. Nee, ik heb absoluut geen problemen met hem, alleen soms gewoon aan het halster. Hij geeft weleens een bok met rijden ofzo, maar gaat niet onwijs met me kletteren.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:34

Ik denk toch dat je op zoek moet naar een ander, hoe vervelend het ook is. Is er geen manege in de buurt, anders moet je eens gaan kijken bij de paardrijlessen, de doorzetters pik je er zo uit en dan kun je eens vragen goh ik heb een leuk paard, zou je die niet willen bijrijden? Tja het is maar een voorbeeld Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 15:36

Hahaha, wel een optie, ja...!! Alleen moeten ze dan wel meederjarig zijn...

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:18

jammer dat je zover weg woont, ik had je best wel willen helpen +' dan had ik meteen een maatje voor Bobby...
En ik zou opzoek gaan naar een ander meisje, nadat jullie het goed uitgepraat hebben.

Extensions voor paarden!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 16:23

Heb haar net gesproken, ze zei geen zin te hebben om de strijd aan te gaan. Zucht, heb toch duidelijk gezegd vantevoren dat het een uitdaging zou worden. Word hier zo moe(deloos) van, gatver!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:30

Dat is inderdaad heel lastig....... je hebt duidelijk niet de makkelijkste pony, maar ik zou toch dit laten gaan en verder zoeken.......... ook voor jouw pony komt de goede bijrijdster eraan. op elk potje past een deksel. Misschien als het straks 5 dagen is dat het dan makkelijker is.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 16:39

gijsenkim schreef:
Dat is inderdaad heel lastig....... je hebt duidelijk niet de makkelijkste pony, maar ik zou toch dit laten gaan en verder zoeken.......... ook voor jouw pony komt de goede bijrijdster eraan. op elk potje past een deksel. Misschien als het straks 5 dagen is dat het dan makkelijker is.


Ja, misschien heb je wel gelijk. Vind het niet leuk om nu weer een ander op Stan te laten rijden, het wordt inmiddels een manege-pony. En ik weet toch wel dat ze er snel mee ophouden...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:55

Als het grondwerk een probleem is, kun je daar met hem aan werken.
Probeer eens de methode Parelli, en dwing een eventuele bijrijder ook deze methode te volgen. Aan dat nare gedrag moet toch wat te doen zijn?

Je suis Charlie.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 17:07

Nee, dat is niet de reden dat ze er allemaal mee ophouden. Het gaat erom dat hij iedereen uitprobeert (heel logisch in mijn ogen) en hij gebruikt zijn kracht daarbij.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:14

Quellian schreef:
Nee, dat is niet de reden dat ze er allemaal mee ophouden. Het gaat erom dat hij iedereen uitprobeert (heel logisch in mijn ogen) en hij gebruikt zijn kracht daarbij.


en het is ook net een tank..... Haha!

Succes Quell!

My imaginary friend thinks you have serious problems!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, Siers83 en 138 bezoekers