Wat voeren jullie je tinker???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Wat voeren jullie je tinker???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 00:51

Mijn tinker krijgt ze 1,5 kg pavo condition, 1 kg granenmix (hippostar), 1 volle emmer snijmais, 2 grote voederbieten en 2 netten met kuilhooi.
Overdag staat ze, afhankelijk van hoe nat de wei is, op de wei of de paddock/buitenbak en 's nachts staat ze op stal.
Ze loopt ongeveer 2 keer per week een half uurtje aan de longe en 1 keer onder het zadel (ook een half uurtje).
Ze ziet er goed uit, haar ogen zijn helder, haar vacht glanst en ze is niet te dik of te dun naar mijn idee.
Toch heb ik soms het idee dat ik er voer voor een halve manege in gooi.
Wat en hoeveel voeren jullie je tinker?

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 01:06

mijn tinker krijgt 's ochtend 1 schep (is ca 1,5 kg) basis sportbrok en behoorlijk wat kuilgras en 's avonds hooi ca 2 plakken per paard. Ze staat met meerderen op de wei met inloopstal dus hoeveel kuil en hooi ze nu precies krijgt is moeilijk te zeggen, maar we proberen ruim in het ruwvoer te zitten en liefst minder in de brok (maar in de winter mogen ze natuurlijk wel wat extra's). Ze loopt ca 3 a 4 x per week. Ik proberen het rijden/longeren/bossen goed af te wisselen dus dat wisselt eigenlijk nogal, maar bv 2x in bak 1x longeren en 1x buitenrit per week.

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 01:08

1 emmer snijmais,1 kilo havens onderhoudsbrok,1 kilo muesli zonder haver(eiwitarm) en zo'n 5/6 plakken hooi.2 appels 1 wortel 1 voederbiet.

Ze loopt 4 dagen in de week 1 a 1,5 uur, 1 dag zo'n 3,5 uur en 1 dag zo'n 2 uur en dus 1 dag rust.
Overdag staan ze afhankelijk van het weer kort of lang in de buitenbak, 's nachts op stal.

And then she realized nothing would change...

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:10

hoooooiiiiii, lekker veel natuurlijk, en af en toe wat brood.
hij is 2 en een half en doet nu nog niets. hij staat veel op de wei en krijgt ook daar hooi bij. 's avonds op stal ook.
in april als ik hem ga rijden krijgt hij natuurlijk wel brok en meusli!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:11

Wauw, wat voeren jullie veel. Dat terwijl de Tinker bekend staat als sober qua voeren. Vasthi krijgt 1 kilo Pavo blauw per dag plus wortels en vrij veel kuil.

Ze hoeft niet echt hard te werken (ong. 4 maal per week een uurtje), en staat tussen 10 en 5 buiten.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:22

Even zoeken in rassenpraat heeft er volgens mij al eens vaker gestaan Haha!

21-5-2010 Luc geboren!

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:07

Mijn dikbillen krijgen onbeperkt hooi in porties verdeeld. Er kan dus wel eens een uurtje tussen twee volle ruifen inzitten maar dat is ook niet erg. Omdat ze weten dat er altijd eten is hebben ze niet de neiging om zich te overeten. Ze eten beiden rustig en laten ook wel eens wat over voor een later tijdstip.'sMorgens krijgen ze, voor ze naar buiten gaan, een klein beetje haver en wortelen. En voor ze op stal gaan 'savonds een bakje met brood, appel en wortels. Niet te veel, maar elke dag dezelfde hoeveelheid.
Ze komen ook geen gram aan, de verbranding is prima. Ook hebben ze niet de neiging om zich vol te proppen omdat ze weten dat er altijd voldoende is.
Ik heb ook altijd het idee dat ik voor een heel weeshuis inkoop. Het gaat zeker snel, maar je moet goed naar de behoefte kijken van je Tinker. Als ze overdag buiten lopen hebben ze toch wat meer nodig dan wanneer ze op stal blijven. Logisch.

Lees ook mee in mijn online Dagboek!

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:14

Mijne krijgt 2 keer per dag een bodempje biks, 2 plakken hooi en heel de dag weidegang, meneer is 2 1/2 oud..

inderdaad, weinig, maar ik moet hem schral houden, meneer is hoefbevangen..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:18

voor mij tinkermerrie: hooi en kuil, af en toe een paar handjes brok.
verder af en toe fruit en wortels.
en appelmoes (om de antibiotica door te mengen)

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:14

grid schreef:
mijn tinker krijgt 's ochtend 1 schep (is ca 1,5 kg) basis sportbrok en behoorlijk wat kuilgras en 's avonds hooi ca 2 plakken per paard. Ze staat met meerderen op de wei met inloopstal dus hoeveel kuil en hooi ze nu precies krijgt is moeilijk te zeggen, maar we proberen ruim in het ruwvoer te zitten en liefst minder in de brok (maar in de winter mogen ze natuurlijk wel wat extra's). Ze loopt ca 3 a 4 x per week. Ik proberen het rijden/longeren/bossen goed af te wisselen dus dat wisselt eigenlijk nogal, maar bv 2x in bak 1x longeren en 1x buitenrit per week.


o, ja rijden in de bak is meestal 1 uur. Longeren aan dubbele longe ca 45 minuten en buitenrijden meestal 2 a 3 uur.

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:40

Spetter krijgt onbeperkt hooi overdag. Verder krijgt ie brood, wortels en een halve kilo musli zonder haver met gebroken mais er door. Scheutje zonnebloemolie. Spetter ziet er mooi vol uit en toch sober gevoerd. Van biks wordt ie vervelend, kan ie niet tegen.
Zijn arbeid is erg wisselend, gemiddeld 3 keer per week rijden, mennen of longeren, maar is afhankelijk van het weer en mijn werk.
groetjes Cindy en Spetter

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:45

Rhona krijgt 2xdaags een halve onderhoudsbrok, en 1x 1/3. Ook krijgt ze een paar handjes muesli en de nodige appeltjes en worteltjes.
En 3x per dag een flinke plak hooi.
Ze is bijna 3, dus doet verder nog helemaal niets, behalve regelmatig een flinke wandeling.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:25

Lonan krijgt twee keer per dag een kwart beker onderhoudsbrok van havens 4 keer par dag kuil en na het werk krijgt hij een kwart bak meuslie zonder haver en bij het mesten krijgt hij van de pension eigenaar altijd een handje wortels.
Hij word twee tot drie keer per week gereden een half uurtje en een keer in de week longeren licht ook een beetje aan het weer en de kwalitijd van de bak de andere dagen maken we een klijn wandelingetje en op zondag heeft hij rustdag.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:35

Hoi
Damian is 18 maanden en krijgt: sóchtens half emmertje mais, en een plak hooi, en een half schepje muesli van hilight.(komt uit engeland, speciaal voor koudbloeden}
dan gaan ze naar buiten in de bak, hangt van het weer af.
als ze binnen komen krijgt ie weer een plak hooi een half emmertje mais en een mangel.
om half acht krijgt ie 1 kilo onderhouds brok van Havens, 1 wortel en een appel, en z'n kruiden.om tien uur voor dat ik weg ga krijgt ie nog 2 plakken hooi, en de boer doet later nog een rondje en vult het hooi bij.
eigenlijk krijgt ie best wel veel als ik het vergelijk met de rest.
hij doet niet veel natuurlijk maar hij groeit heel hard, toch is ie niet echt dik.
hij is nu 1,50.
vindt het trouwens best moeilijk om precies goed te voeren.
groetjes
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:59

salmiak krijgt3x per dag een halve kilo sportbrok en 1 x per dag 1 schep zemelen daarbij krijgt hij 2x per dag kuilgras en na het rijden een halve schep muesli en 3 penen en 2 appeltjes

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:25

Belle krijgt 3 keer per dag een arm vol kuil en 2 keer per dag een kilo sportbrok. Overdag loopt ze buiten (staat ook niets meer Haha!)
In de zomer krijgt ze 1 keer per dag kuil en 2 keer 1 kilo en loopt ze dag en nacht buiten.
En arbeid ja heel verschillend. In de zomer toch wel 6 keer per week 1,5 tot 3 uur buiten nu op dit moment alleen in het weekend 1,5 tot 2 uur.
Ze is ook 7 maanden drachtig Haha!

21-5-2010 Luc geboren!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:56

lisje krijgt 1 kilo brok (verdeelt over 2 porties), 1 schep muesli, met pilletjes en poedertjes en verder nog kuil. Ze staat de hele dag buiten (als het weer het toelaat) en verder rijd ik haar 4 a 5 keer in de week, waarvan 2 keer een uur of 2 a 3 (buiten) en 1 keer in de 2 weken een intensieve priveles. Ze word hier niet dikker of dunner van.

De kleine krijgt 1 kg brok en een halve schep muesli (ook weer met pilletjes en poedertjes) en daarnaast kuil. Naast het buiten staan word er met haar gewandelt en gefietst en word ze wel eens samen met mams buiten gegooit en opgejaagd.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:56

Spix draaid er per dag een halve tot driekwart baal hooi door, verder krijgt ie dagelijks een biet, een afwasteil vol met geweekte pulp met granen erdoor en soms op de voeling wat extra granen (ik meng het zelf). In het stro in z'n stal verstop ik brood en wortelen voor de nacht Vingers aflikken en tuurlijk verdwijnd er nog stro ook Knipoog
Hij is 1.5 jaar "oud" en werkt nog niet uitgezonderd op de zenuwen van z'n maatjes Haha! Hij is een flinke knaap (vrij groot) en nogal speels (hengst)

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:27

jemig wat eten jullie tinkers veel, hihi,
toen king nog van mij was en hij 2 keer per dag werkte kreeg hij;
sochtends: 1/4 granenmix + een handje vitcrix + 1 plak hooi
smiddags: 1/4 granenmix + een handje vitcrix + 1 plak hooi
savonds: 2 plakken hooi,
en dan werd hij nog pas aan het einde van de winter slank, mn vieze dikzak, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:27

3x per dag een bult kuil en als hij buiten staat onbeperkt.
2x per dag een halve kilo brok
1x per dag 4 handjes fyto gold van Garvo + 1/2 handje zeewier + 1 schepje foenegriek

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:38

Yorghos krijgt 1/2 kg basisbrok + 1 kg gerstenmix per dag. Daarbij 1,5 emmer winterpenen en +- 1/2 baal hooi. Verdeeld over 2 of 3 voerbeurten.

* To Belg, or not to Belg *

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:49

Connor kreeg tot vandaag een halve kilo eiwitarme eco brok een kilo wortel en 8 tot 10 kilo natuurhooi (eiwit arm) per dag en na het werk een handje mueasli tot een kwart kilo brok. en om de dag een kwart schep zemelen.

Dit was kennelijk nog teveel omdat hij inmiddels weer hoefbevangen is nu mag hij alleen nog een paar brokjes en een kleine wortel krijgen als de rest wat krijgt en voor de rest alleen hooi en om de dag zemelen.

Alleen als we gewerkt hebben mag hij maximaal een kwart kilo krachtvoer hebben.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:45

Shadow krijgt een halve baal hooi per dag.1 kilo brok verdeeld over 2 voerbeurten en een halve schep slobber na het rijden.
Hij staat heel de dag buiten als het weer het toelaat en hij de wei niet kapot loopt.
Hij werkt 6 dagen in de week,afwisselend voor de wagen en onder het zadel

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:13

missy staat 24 uur per dag buiten en krijgt samen met haar ijslander maatje een baal hooi per dag en een kilo biks. verder heb ik haar ongeveer een maand nog extra gebroken mais er bij gevoerd om haar wat dikker te krijgen voor de winter.

joy is the best

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:10

Wow, onze tinker krijgt veel minder. een halve kilo brok en verder veel hooi. 1,5 balen hooi voor de 4 pony's samen.

Ze werkt momenteel wel zelden (een beetje een winterpauze, want ze is nog maar 3 jaar oud). Volgens mij ziet ze er erg gezond uit, dus het zal wel goed zitten.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers