Wat is Thailand voor land??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Wat is Thailand voor land??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:47

Een vriendin en ik willen in februari op vakantie, we willen ergens heen waar we kunnen snorkelen enzo. We hoorden dat Thailand heel mooi is en dat t niet al te duur is, maar verder weet ik er echt helemaal niks van!
Hoe zijn de mensen er, wat voor soort land is t (arm/rijk enz), wat voor weer is t daar in Februari?? Wie is er geweest en heeft leuke verhalen? Lachen


Donnanientje

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:52

ik ben er geweest in Februari! Het is echt heerlijk daar! Er is daar wel erg veel armoe.. Maar de meeste mensne zijn heel erg vriendelijk.. Maar het kan er ook best erg regenen, we hebben 1 of 2 dagen regen gehad maar verder was het erg mooi weer.. en het is gewoon erg leuk om daar op vakantie te gaan.. je kan er volges mij ook goed snorkelen maar dat weet ik niet meer cker.. is al weer een paar jaar geleden dat ik er was Knipoog

ik wil pb-tjes Tong uitsteken wie o wie Tong uitsteken Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:53

Mijn beste vriendin zit er momenteel, ik heb een site voor haar gemaakt, daar kan je alvast wat reisverhalen lezen.
http://members.home.nl/mirangoesasian
Ze zit er al een paar maandjes, en komt eind februari terug, ze heeft een hele rondreis gemaakt, door Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos en zo weer terug naar Thailand. Ze heeft het enorm naar haar zin. Het verblijf en eten is er zeker niet duur, en de natuur is prachtig op bepaalde plaatsen. Als ik haar verhalen zo hoor is het zeker een aanrader

Kijk ook eens op http://thailand.pagina.nl

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:58

Thailand is zeker een aanrader.
Ik ben er enkele jaren geleden geweest.
Samen met mijn man (toen nog vriend Tong uitsteken ) hebben we daar op eigen houtje rondgereisd. Dat is daar heel goed te doen.
Het is niet duur, maar wel erg toeristisch.
Het eten is er heerlijk en de mensen zijn over het algemeen erg aardig.

Ik ben er inmiddels twee keer geweest. Eerste keer op vakantie en de tweede keer omdat mijn man daar geopereerd werd aan een acute hernia. Toen ben ik in mijn eentje heen en terug gevlogen en ook in je enetje kun je je daar heel goed redden. Mits je natuurlijk wel oplet. Je moet niet de rijke toerist uit gaan hangen, Maar goed dat moet je sowieso niet doen in verre landen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:04

op dit moment zit Anneomie er. Misschien kun je haar een pb'tje sturen Haha! Ze kan namelijk af en toe op bokt Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:29

Ik zou er zo het eerste de beste vliegtuig heen pakken als dat nu zou kunnen Ben er maar een paar dagen geweest omdat we op doorreis waren naar buurland Birma maar het was echt geweldig! Super lieve mensen, heel mooi groen land, onwijs veel cultuurgoed echt een aanrader!
Waarschijnlijk ga ik met een vriendin eind 2005 een rondreis maken van een paar weken, hebben we nog 2 jaar om te sparen en kunnen we echt doen wat we willen )

Kijk anders eens op www.riksjaonline.nl is echt een super site met hele mooie reizen en super betaalbaar! Ik zelf wil nog graag naar Chang Mai (een rondreis met jeep maken) en naar Koh Samui (2 weken strand en dan PADI1 halen, duikbrevet)

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 10:36

Klinkt wel leuk allemaal!
Heeft iemand ook site's waar veel fotos van thailand op staan? Ik kan zo weinig vinden..


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 10:53

Niemand meer die er is geweest?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:25

Maarten schreef:
op dit moment zit Anneomie er. Misschien kun je haar een pb'tje sturen Haha! Ze kan namelijk af en toe op bokt Lachen


Ik zit nu inderdaad in Thailand In Sri Racha om precies te zijn. Mijn vader woont hier. Ik heb het super naar mijn zin en het weer is fantastisch Cool De mensen zijn heel erg aardig maar spreken slecht Engels maar met een glimlach en gebarentaal kom je al een eind Haha! het eten is erg lekker en je kunt het zelf zo heet maken als je zelf wilt en het is erg goedkoop.

De beste periode om naar Thailand te gaan is van november t/m maart. Na maart wordt het steeds warmer en is het behoorlijk heet hier en dan begint in augustus het regenseizoen en dat duurt tot eind oktober ongeveer. Het regenseizoen is wel een mooi seizoen want dan is alles mooi groen maar wel vochtig.

Vanmiddag zijn we in de Tigerzoo geweest in Sri Racha en ik heb een baby tijger van 2 maanden op schoot gehad, wat een schatje was dat zeg Tong uitsteken het leek wel een grote poes. Ik gaf hem een zoen en hij begon helemaal te knorren Haha! We hebben de tijgershow, olifantenshow en krokodillenshow gezien. Tijgers en olifanten leven hier trouwens nog in het wild in een paar reservaten in Thailand. Ik heb ook op de slurven van 2 olifanten gezeten die mij zo optilden zodat mijn vader een foto kon maken.

Dit weekend gaan we naar Pattaya en nog 2 dagen Bangkok, volgende week gaan mijn vader en ik 5 dagen naar Koh Samui, een tropisch eiland. Ja Thailand is zeer zeker een aanrader

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:42

Mickey schreef:
Het is niet duur, maar wel erg toeristisch.
Het eten is er heerlijk en de mensen zijn over het algemeen erg aardig.



Ligt er een beetje aan waar je heengaat. Het is nog steeds goed te doen om van al het toerisme weg te blijven als je dat wilt.
Wij hebben destijds een combinatie gedaan van toeristische en niet-toeristische plaatsen en dat is me erg goed bevallen.
Absoluut een aanrader om heen te gaan ook voor mensen die niet zoveel ervaring hebben met backpacken.
Zelf zou ik alleen een ticket boeken en eventueel je eerste overnachting vanuit NL regelen en de rest lekker daar doen dan zijn de kosten echt heel erg laag. (wel afdingen natuurlijk)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 04:39


Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 07:25

ANWB of een reisbureau kan je wellicht ook verder helpen... Daar kun je evt. ook informeren waar het als snorkelaar goed vertoeven is...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:32

Ik ben ook in Thailand geweest! het land is heel goed te bereizen: m'n vriend en ik hebben alleen een vliegticket gekocht en verder alles ter plekke geregeld.

Het openbaar vervoer is prima te doen (er rijden veel treinen + bussen), het eten is lekker, er zijn prima overnachtingsplaatsen (guesthouses)... Het noorden is heel groen en bergachtig, het zuiden is meer 'bounty-achtig', met veel witte stranden en palmbomen. Wij zijn er in juni geweest en dat was best goed te doen. Af en toe hadden we een regenbui, maar die duurde dan 10 min. (10 min stortvloed!) en dan was het weer over. Oh ja, nog één tip: begin je vakantie in Thailand niet in Bangkok. Veel mensen die voor het eerst in Thailand zijn, schrikken van de cultuurshok in Bangkok: hitte, drukte, andere taal etc... Wij hebben vanaf het vliegveld in Bangkok gelijk een binnenlandse vlucht gepakt naar Chiang Mai (noorden) en zijn van daaruit weer naar beneden afgedaald.

In ieder geval: super leuk land, vakantie ernaar toe zou ik zeker doen !
Sorry voor 't lange verhaal Schijnheilig , als je meer wilt weten pb je me maar!

Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:06

Januari en februari is de beste tijd om te gaan. Later als dat wil je niet en eerder dan dat heb je veel regen geloof ik.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Amber__, _Madelon, amand0, Andreeaa, Casca, ComscoreBot, Elin_, ElsbethG, Fling, IMAY1990, Josien_, linoleum, lobkew, m0niekkkie, Mondy, Moonlight91, Nienke1979, Silly_Woman, Tinkermuts, xAlice, xLauLaUx en 79 bezoekers