Gisteren flink geschrokken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Gisteren flink geschrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 09:59

Ik dacht gisteren lekker te gaan rijden op mijn bijrijdpaardje. Eerst haar even in de losgooibak gezet om de stal te gaan doen. Half uurtje buiten laten staan, daar haar eruit gehaald om te gaan poetsen en te gaan rijden.
Maar eenmaal op de poetsplaats vond ik haar zo mat, lusteloos. Het is normaal geen druk paard (Tinker he), maar toch ze was anders als anders.
Ik mocht uitgebreid aan haar hoofd komen, wat ze normaal vreselijk vond. Maar nu was het allemaal prima en ging ze zelfs tegen me aanhangen, hartstikke leuk natuurlijk, maar hier klopte iets niet.
De eigenaren maar even gebeld, die waren 's ochtends ook geweest, misschien was ze toen al niet lekker. Maar er bleek 's ochtends nog niets aan de hand te zijn.
Dus naar de staleigenaar gelopen, die heeft even gekeken, ja ze was wat koud en lusteloos, maar verder niet echt bijzonder.
Maar toen ze eenmaal ook steeds ging liggen in de stal vertrouwde ik het helemaal niet meer. Nog een keer met de eigenaren gebeld en die maar even opgehaald (ze zat net zonder auto en man was aan het werk, zal je net zien)
En in dat halve uurtje dat ik weg ben geweest, was ze ineens zo achteruit gegaan, toen we terug waren, hing ze echt met haar hoofd, had het duidelijk totaal niet naar haar zin, wilde niets eten, zelfs geen appel.
Dus dierenarts gebeld, maar die wilde niet komen Boos! want het klonk bij hem als een gewoon zieke indruk en daar kon hij toch niets aandoen!
Maar niet veel later ging ze ook steeds liggen, doet ze nooit als anderen erbij zijn. Ze ging wel weer staan als er iemand aan kwam, maar om vervolgens weer te gaan liggen.
Toch weer de dierenarts gebeld en na veel overtuigingskracht zou hij dan toch maar even langskomen Stoom uit je oren Je betaalt er toch voor!

Maar goed toen hij er was, kon ze nog amper op haar benen staan en dit allemaal in een tijdsbestek van 2 uur. Het ging zo snel achteruit.
Hij hoefde maar even te luisteren om te constateren dat het koliek was, wat eerder op de acond volgens hem nog niet kon......
Gelukkig heeft ze gelijk een spuit gekregen (daarvoor kon ze nog wel even op haar achterste benen, daar heeft ze een hekel aan) en dan is het ongelofelijk hoe snel ze daar weer van opgeknapte, binnen 10 minuten was ze weer stro aan het knabbelen en weer snoepjes aan het bedelen.

Ik was zo opgelucht. Ik schrok van mezelf hoeveel ik om dat beestje geef, ik stond echt op een gegeven moment met tranen in mijn ogen om haar er zo bij te zien staan. Maar gelukkig is alles weer ok OK dan!
Moest het gewoon even kwijt.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:07

Jeetje kan me voorstellen dat je schrok.
Maar wat belachelijk dat die dierenarts niet wou komen, neem aan dat je toch niet voor niets een dierenarts belt.
Gelukkig is alles nog goedgekomen, maar het is idd wel even schrikken.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 11:17

We hebben echt bijna om te smeken om hij langs wilde komen, was tenslotte "al" negen uur.
En dan achteraf zeggen dat het goed is dat we gebeld hebben. Schijnheilig

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.


bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:21

Ja ik begrijp dat je nogal geschrokken bent mijn verzorgtinker had ook ineens zandkoliek , echt zielig omdat te zien.
Gelukkig was het snel over bij jullie!!!!!

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:14

Goed dat je op je gevoel bent afgegaan. Met dit soort dingen kan je niet snel genoeg zijn. Helemaal als je je paard goed kent en je merkt iets wat je niet kan plaatsen: bellen!
Hier op het platteland moet je ook overtuigingskracht hebben voordat de dierenarts zijn de auto stapt. Nou, al moet ik hem zelf halen...hij zal komen. Echt wel.
Koliek is erg venijnig, het verloop kan razendsnel gaan, dat heb je zelf ervaren.
Petje af voor het feit dat je zo volhoudend bent geweest!
Intuitie is toch iets waar je echt naar moet luisteren.

Lees ook mee in mijn online Dagboek!

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:18

Dan ben ik toch wel benieuwd wie die 'fijne' dierenarts was!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:36

goed gehandeld van je zeg!
en wat een (*@%#&@% van een dierenarts... mamar aan de andere kant, uiteindelijk is ie toch gekomen...

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:38

Ja, ik weet hoe het is om zoiets mee te maken, 2 jaar terug had Goldy ook een paar keer van die koliek achtige aanvallen, toen stond ze er ook zo uitgeleefd bij en maar weer liggen en staan naar dr buik kijken weer liggen enzo maar door... Nou dan ben je echt wel bezorgd, gelukkig kwam onze dierenarts wel meteen! En anders had ik een andere gebeld net zolang tot ik een te pakken had die wel zou komen!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 14:58

Dat was op zich het vreemde, want ze had geen typische koliek verschijnselen. Niet kijken naar de buik, niet trappen naar de buik, ze was wel gewoon aan het mesten, juist meer/vaker als normaal.

Ze was echt gewoon anders als normaal, maar op het liggen na ging er niet gelijk een lichtje branden voor koliek.

Maar ja, idd is alles gelukkig goed afgelopen.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:46

Ze mogen in hun handen klappen met zo,n verzorgster als jij, denk wel dat ze heel blij zijn met jou. Jammer dat de dierenarts zo moeilijk deed.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 13:23

Jammer genoeg, gaat het toch niet zo goed als we dachten.
's nachts ging het weer slechter en 's ochtends is de dierenarts weer langsgeweest.
Ze heeft inmiddels een zoutspoeling via haar neus gehad (er is een hele emmer water ingegaan Bloos! ) en nog weer een spuit tegen de verstopping.
Ze heeft koliek in de dikke darm.
Gisteravond ook nog weer naar stal geweest. Ze zag er wel weer wat beter uit, maar nog steeds En ze stond vreselijk te zweten.
Zo rot om je lieveling zo te zien staan. Huilen

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:29

Wat vervelend allemaal
Heel veel sterkte Ach gut

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:34

Oh wat erg!! Je schrikt je dan kapot ja.... Gelukkig gaat het weer wat beter. Ik ben blij voor je!

Who could match out joy? None would be so bold
As we gallop through the heaths, In a dance of ages old

You are a gift from heaven, On earth you give me wings
And even angels envy, The joy such freedom brings

LadyDi
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Heusden gem Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:49

Dit is idd erg schrikken.
Mijn mini shetje heeft ook hele erge zandkoliek gehad toen hij een half jaar was.Bij hem zo erg dat ie levenloos in de wei lag.Ik heb er toen 3 dagen lang een veearts bij gehad.En die heeft hem alle dagen gespoeld.Daarna is hij wel goed opgeknapt gelukkig.
Dus om t maar af te ronden ik weet hoe je je voelt.Zo ontzettend machteloos.Je kan alleen maar toekijken en hopen dat t over gaat.
In ieder geval veel sterkte

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:55

Jeetje, dat lijkt me erg vervelend. Als je ziet/merkt dat je paardje zich niet lekker voelt en dan erg moet 'zeuren' voordat de dierenarts een keer langs wil komen. Die man/vrouw wordt daar toch voor betaald.
De eigenaren mogen zich wel gelukkig prijzen met jouw opmerkende ogen, anders had het misschien wel heel anders af kunnen lopen......gatsie, moet er niet aan denken.
Goed gehandeld en hopelijk zal het snel weer wat beter gaan!

Veni, vidi, vici

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:32

hoe is het er nu mee?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, criollo_yess, Freekfuchs, Kitty_, Nina1999, onpaard, Padoertje, Rose_Sonny, Vagabondo, xSannee, ziechriet en 148 bezoekers