Vriezer ontdooien, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Vriezer ontdooien, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 09:43

Mijn weekend is plotseling vandaag al begonnen en ik denk dat ik vandaag de vriezer wil gaan ontdooien, maar ik weet dus niet hoe.
Dus deel je ervaring!

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:03

mijn moeder (ik niet Haha!) zet de föhn er altijd op (wel een teiltje eronder:P)

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:07

Een pannetje/diep bord met warm water in de (open staande) vriezer zetten helpt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:08

stekker eruit en open zetten. Een fohn is heel erg slecht voor je vrieser door het temperatuur verschil.
Veel plezier want het is een ***klusje Knipoog

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 10:09

En hoe lang zou ik daar mee bezig moeten zijn?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:15

Cathelijne schreef:
Een pannetje/diep bord met warm water in de (open staande) vriezer zetten helpt ook.

En niet vergeten om de vriezer op 0 te zetten en een handdoek er in te leggen om het water vast te houden.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:17

stekker uittrekken en een kom/teil of pan met warm water erin plaatsen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:32

Je had dit beter een paar dagen terug kunnen doen, dan had je de inhoud van de vriezer buiten kunnen leggen omdat het vroor. Misschien nog even afwachten, alle kans dat er nog vriesdagen gaan komen Knipoog. Voor de rest heb ik er geen ervaring in, wij hebben een no-frost side by side Haha!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:10

Nou dat was toevallig ook mijn plannig voor vandaag, ik was alleen vergeten dat straks de hoefsmid komt dus ik doe het vanmiddag wel als ik weer terug ben.
Ik ben het al telkens aan het uitstellen maar het moet nu echt een keer gebeuren.
Ik haal de stekker eruit en leg er een pan met heet water in.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:54

stekker eruit, alles wat erin zit eruit, emmer heet water erin, deksel dicht, uurtje laten staan, en dweilen maar Haha! (als je een goeie hebt blijft het water er gewoon in)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:56

stef schreef:
stekker eruit, alles wat erin zit eruit, emmer heet water erin, deksel dicht, uurtje laten staan, en dweilen maar Haha! (als je een goeie hebt blijft het water er gewoon in)


Zo doe ik het ook altijd Stef

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:58

Idd eerst alles eruit natuurlijk, als je van die thermo-boodschappentassen hebt kan je het daarin doen. (Een overlevingsdeken kan misschien ook zijn nut bewijzen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat in huis heeft)
Dan afzetten, enkele pannen warm water er in en laat de boel maar smelten. De onze thuis hebben alletwee onderaan zo'n gootje, daar kan je gewoon een teiltje onder zetten om het water op te vangen. En alstie droog is kan je beginnen schoonmaken.
Zorgen dat hij goed droog is (anders krijg je meteen weer een ijslaag) en alles er weer instoppen. Zet em meteen op het maximum (of als je zo'n deep-frost-functie hebt ofzo, die opzetten) tot de volgende dag. Je spul heeft nog wel koud, maar de vriezer zelf niet meer, dus die moet snel weer afkoelen of je spul ontdooit alsnog.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:01

Je kunt inderdaad de vriezer even dicht doen met wat 2 pannetjes heet water. Je kunt daarna ook een dienblad of een platte schaal ervoor houden en het ijs op die schaal schuiven, dan hoef je minder op te dweilen daarna. Grote stukken ijs kun je losmaken met een doekje.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:58

Cathelijne schreef:
Een pannetje/diep bord met warm water in de (open staande) vriezer zetten helpt ook.


Zo doe ik het ook (trek wel de stekker er ook uit). Na een kwartiertje bik ik het ijs eruit met een mes, want ik heb niet zoveel geduld daarvoor Lachen en m'n spullen liggen te ontdooien. Verder is het voor mij handiger om het in ijsformaat het eruit te halen ipv het helemaal te laten ontdooien, omdat anders heel m'n koelkast vol ligt met water.