veel blaren in me mond.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 20:28

ik loop op het moment met veel blaren in me mond.
Poetsen en spoelen met Bocasan helpen iets maar niet veel.

weet iemand van jullie er soms wat voor want wordt er gek van.

Huisarts doet er niets aan die zegt dat het de spanningen rond me moeder zijn die er zo uitkomen, maar ik heb daar niets aan, kan al moelijk eten er door.

Hoop dat een van jullie er een middel voor weten.

dank je wel


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:31

misschien dat gele potje..... nou de verpakking is geel, "Pyralvex", is een aanstip vloeistof voor toepassing in mon en keelholte. Aanstippen en gedurende een half uur niet spoelen en drinken!!!

(tisssss heel vies maar werkt heel goed)

succes, je kan het bij de drogist kopen geloof ik!!!

....

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 20:34

thanks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:00

Een collega van mij die dat ook vaak had zei dat ze dit nu niet meer had door iedere dag minstens 1 tomaat te eten.

Mischien het proberen waard Party!!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:14

aanstipmiddelen helpen bij mij niks hoor!! Je moet eens bij de apotheek vragen of de mondspoelmiddelen Cordysol of Perio-Aid misschien gebruikt kan worden?? Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:29

Herpes Simplex. Een virus dat bij veel mensen latent aanwezig is, pas verschijnselen geeft op het moment dat je weerstand wat minder is (bv. door stress of emoties). Probeer dus je weerstand wat op te krikken, multivitamines willen wel eens wat helpen.

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-11-08 20:30 ]</font>


Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 22:29

Je kunt het misschien ook spoelen met zout water, dat wil bij mij ook nog wel eens helpen.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 22:53

rood met in het midden wit?
is zo al een zeurderig gevoel maar als je er aan zit met je tong of iets zuurs eet dan schiet je de lucht in van de pijn?
Als je deze blaren bedoelt dat zijn aften.
Zorda je weerstand wat minder is of je nogal gestrest bent schieten ze als paddenstoelen uit de grond.
Ik heb er zo af en toe eens 1 maar zie mensen in de praktijk vaak met 10tallen tegelijk 9en 1 is al zo pijnlijk) ik heb 'm meestal op het puntje van m'n tong.

Tja er zijn vele onderzoeken na gedaan maar verkomen en genezen neeeh daar is men niet uit.
het is niet echt een virus iedereen kan het krijgen net zoiets als puistjes.

Je zou Listerine kunnen proberen.
daar zit flink alcohol in. spoelen doet zeer maar verdoofd daarna die plekjes waardoor je teminste normaal kan eten.
Bij mij is het an een dag of 5 over.
bocasan is eigenlijk meer voor ontstokentandvlees dus denk eigenlijk niet dat het zal helpen.

poetsen met zendiumtandpasta zou verlichting kunnen brengen hoor je sommige mensen over maar das nooit bewezen en bij mij helpt het geen bal.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 22:58

ik dacht altijd dat je dan meer fruit moest gaan eten. dat t vitamine gebrek was. nouja kan nooit kwaad zeg maar.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 23:21

Citaat:
Op 2001-11-08 21:53, schreef Nimber:
het is niet echt een virus iedereen kan het krijgen net zoiets als puistjes.


Het is wel degelijk een virus, maar een op zich vrij onschuldig virus (dat iedereen kan krijgen), de vergelijking met puistjes klopt niet helemaal, de vergelijking met wratten is beter.

Herpetic Stomatitis, veroorzaakt door Herpes Simplex virus I. Latent infection in nerve ganglia re-activated to cause vesicles in skin around mouth.

En je hebt ook een sexueel overdraagbare variant (Genitale Herpes, Herpes Simplex II), die is minder fijn.

Herpes viruses are DNA viruses responsible for a vast range of systemic disease, of which several are classicially viewed as skin disease. The virus can take refuge in the dorsal root ganglia and lie dormant for years. The great problem with these kinds of herpetic infections is that they are infection for life.

Net als wratten, die worden ook veroorzaakt door een virus (HPV, Humaan Papilloma Virus), wratten zijn vrij onschuldig, maar je hebt er weer verschillende varianten van en met bepaalde varianten heb je weer meer kans op baarmoederhalskanker. Maar ik dwaal af! (medische (micro)biologie is zo leuk!)

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-11-08 22:26 ]</font>

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:08

hoi, dat zijn inderdaad aften en kunnen erg pijnlijk zijn, ik heb er in het verleden ook heel veel last van gehad, ook toen ik onder hoogspanning stond was het erger. Vitaminegebrek KAN een oorzaak zijn, maar was het bij mij duidelijk niet Haha!
Pyralvex helpt bij mij inderdaad erg goed. Kan pijn doen als je het opbrengt, maar het brandt dicht als het ware.
Toen ik stopte met roken trouwens zat heel m'n b*k vol, vreselijk, heel raar.

Succes ermee
Groetjes,Ingrid

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:37

oooooh Margreet Ruuulez!!

Luister maar naar margreetje, want die weet het echt wel!! Alles wat ze schrijft klopt. (het kenmerk van de virus; zit in de hersenen, de meeste medicijnen komen niet door je bloed baan barriere, Tevens kan je het niet bestrijden zonder meteen je cellen zelf aan te laten vallen. Zit dus in je cellen. Lichaam kan het dus ook niet bevechten. Dus enige redmiddel: symptonen bestrijden.Toch margreet?)

Ik dacht alleen altijd dat je het op je lippen kreeg....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:43

dus ook niet te genezen..........(eigelijk is 80% van de bevolking gewoon ziek!)

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:42

Citaat:
Op 2001-11-08 23:37, schreef Prima:
het kenmerk van de virus; zit in de hersenen, de meeste medicijnen komen niet door je bloed baan barriere, Tevens kan je het niet bestrijden zonder meteen je cellen zelf aan te laten vallen. Zit dus in je cellen. Lichaam kan het dus ook niet bevechten. Dus enige redmiddel: symptonen bestrijden.Toch margreet?
Ik dacht alleen altijd dat je het op je lippen kreeg....


Ik weet niet of het puur in je hersenen zit, volgens mij klopt dat niet, het zit in je zenuwen en die zitten door je hele lichaam, maar zeker weten doe ik het niet precies, kan het wel opzoeken, maar daar heb ik geen zin in.
Wat jij bedoelt is de bloed-hersen barrière, daar komen inderdaad lastig geneesmiddelen doorheen, maar zenuwen zijn überhaupt lastig te bereiken met geneesmiddelen.
Je kunt het ook op je lippen krijgen: koortslip. Koortslip en aften komen door hetzelfde virus.
Symptoombestrijding is inderdaad het enige dat je er tegen kunt doen! (doe mij maar aften als ik toch moet kiezen, een koortslip ziet er zo ranzig uit!!!)

Nulla tenaci invia est via

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:00

Ik heb nog nooit een koorstlip gehad maar wel vaak aften, in mijn wangen en dan soms zelfs lijkt het wel alsof ik op mijn wang heb gebeten want dan zit er een hele richel. Erg pijnlijk... Huilen Maar als het hetzelfde virus is hoe zit dat dan, wel in je mond maar niet op. Niet dat ik dat graag wi lhoor....

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:13

quote: margreetje:
Wat jij bedoelt is de bloed-hersen barrière, daar komen inderdaad lastig geneesmiddelen doorheen, maar zenuwen zijn überhaupt lastig te bereiken met geneesmiddelen


Klopt die barriere. De virus houdt zich schuil in de hersenen en ook in de rest van de zenustelsel. Heb je zelf ook geloof ik geschreven in het engels.

Waarom het bij de een in de mond komt en bij de ander op zijn lip, dat weet ik niet.(daar waar het los wil barsten). Waarom dus bij verminderde weerstand: nou als de virusje probeerd los te komen uit de zenuwcellen, dan kan het bevochten worden. Heb je nou een verlaagde weerstand, dan kan het zijn dat het niet goed genoeg bevochten wordt. Maw: aften en koortslippen en andersoortige (aangezicht) problemen.

De reden dat je moeilijk bij je zenuwcellen kan komen is omdat je dan heel vaak de cel zelf ook aanvalt.

Hehehe: ik heb geen herpes denk ik, want ik heb nog nooit zoiets gehad. Meestal erf je zoiets van je ouders. Vroeg of laat zal de hele wereld ziek zijn...... Lachen

Meer weet ik er niet meer van.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:40

koortslip en aften door hetzelfde virus. vreemd volgens mijn tandheelkunde boek niet. en volgende de folders in de praktijk niet. Koortslippen kun je ook doorgeven (besmettelijk) aften niet.
Zal maandag (ben vandaag vrij yes!) wel even de folder van het MNT meenemen over aften die wij altijd aan patienten mee geven.
Mijn boek hier zegt dat aften niet besmettelijk zijn. het is trouwens echt niet het zelfde als een koortslip he!
vergelijking met puistjes is: wanneer de weerstand minder wordt of de patient in een periode met veel stres zit kunnen aften vaker voorkomen.
Als ik naar mezelf kijk: als ik wat in de stress zit krijg ik en pukkels en aften Lachen
gelukkig ben ik niet zo'n stressvol persoontje Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:58

amber: je hebt nu wel geleerd dat het een virus is Clown

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:01

Citaat:
Op 2001-11-09 09:40, schreef Nimber:
koortslip en aften door hetzelfde virus. vreemd volgens mijn tandheelkunde boek niet. en volgende de folders in de praktijk niet. Koortslippen kun je ook doorgeven (besmettelijk) aften niet.
Zal maandag (ben vandaag vrij yes!) wel even de folder van het MNT meenemen over aften die wij altijd aan patienten mee geven.
Mijn boek hier zegt dat aften niet besmettelijk zijn. het is trouwens echt niet het zelfde als een koortslip he!
vergelijking met puistjes is: wanneer de weerstand minder wordt of de patient in een periode met veel stres zit kunnen aften vaker voorkomen.
Als ik naar mezelf kijk: als ik wat in de stress zit krijg ik en pukkels en aften Lachen
gelukkig ben ik niet zo'n stressvol persoontje Haha!


Herpes virus kent veel varianten. Waterpokken wordt er ook door veroorzaakt: Herpes Zoster.
Aften en koortslip is inderdaad niet hetzelfde, dat lijkt me duidelijk! Ben toch wel benieuwd naar de namen van de virussen die volgens jou verantwoordelijk zijn voor koortslippen en aften.

Nulla tenaci invia est via

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:03

herpes is een benaming voor een groep virussen. technisch gezien is het niet dezelfde virus. Er zijn dus veel varianten

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:05

zijn aften niet een slijmbeurs(klier?) ontsteking????

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:06

nee

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:12

margreet: geen ideezou ik moeten opzoeken wat er in de boeken staat in de pratijk ik lees het en vergeet die namen meteen weer Lachen
het enige wat ik geleerd heb en dus dagelijks tegen patienten oplepel (omdat ze denken dat ze doodgaan en mondkanker hebben als ze 1 aft hebben ) dat het niet hetzelfde is als een koortslip wat wel besmettelijk is.
Dat aften komen en gaan. Ze komen voornamelijk als je gestrest bent en je weerstand minder is. Iedereen kan aften krijgen net als dat iedereen pukkels kan krijgen. Er is niets aan te doen. afblijven ,laten genezen en spoelen met listerine dat verdooft wat maaris wel pijnlijk etc etc.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:17

General and systematic pathology, J.C.E. Underwood
Herpetic Stomatitis
Herpetic stomatitis is a very common manifestation of infection by herpes simplex virus. It is characterised by vesiculation and ulceration of the oral mucosa and is usually acquired during childhood. Many patients develop recurrences in later life which appear as similar lesions on the lips (herpes labialis).


Maar ach, wat maakt het ook uit! Het is vervelend, maar niet ernstig, lekker belangrijk waar het door komt!

Nulla tenaci invia est via

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:32

idd zou trouwens wel makkelijk zijn als ze iets uitvonden waardoor je er snel vanaf kwam of dat je het kon verkomen. Ik heb er vaak maar 1 maar zoals paulien d'r hele mond vol *auwie*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Axxy, ComscoreBot, danneke80, DWitzel, Eleeke, Facebook, Geerten, Henkje, moralian, nafkedemi, Poety, Schuur_, zuperzmoker en 188 bezoekers