Ehh.. Zebra?!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Ehh.. Zebra?!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:10

Een paar weken geleden reed ik nietsvermoedend over de weg van 's Hertogenbosch (winkelcentrum de Rompert) naar Rosmalen, ik kijk een beetje flierefluitend om me heen, tankstation, kruispuntje, boompjes, weitjes, zebra.. Zebra????

Daar stond dus een zebra in een weiland naast de weg te grazen. En niet een zwartgeverfd schimmeltje, maar the real thing. Nu vertelde mijn zusje dat die daar al langer rondloopt, maar ik was erg nieuwschierig of andere Bokkers hem hebben zien staan, en of Bokkers misschien ook weten waarom dat beest daar staat. 't zou alleen al in verband met de verkeersveiligheid verboden moeten worden, ik zat bijna op mijn voorganger toen ik die pyama in een oerbrabants weitje zag staan... Haha!


Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:21

Nou ik kom niet in die buurt maar het zal ongetwijfeld zo zijn dat er een zebra stond. Bij mij in de buurt woont een man waar je exotische dieren kunt bestellen klinkt raar ik weet het maar er is van alles verkrijbaar van zebra tot kangaroe. Dus de zebra zal er wel voor de lol ( van de eigenaar dan) staan, ipv lekker in afrika met een grote kudde te grazen. Erg zielig , weet ook niet hoe het met de wet ervoor zit. Je kunt natuurlijk altijd vragen gewoon uit intresse waarom de zebra daar staat, je komt tenslotte niet iedere dag een zebra in de wei tegen Verward Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:35

Samm, you've read my mind. Ik was ook erg benieuwd naar de eigenaar. Hoewel, natuurlijk meer naar de zebra dan naar de eigenaar.. Haha! Maar verder (wat ik tussen het haastig terugschakelen door in me op kon nemen) zag hij er goed doorvoed uit, lekker rondbuikig (dan zetten die streepjes ook meteen zo mooi uit Haha!), maar wel een beetje alleen.

Trouwens, dat ze levend verhandeld worden vind ik nog niet zo heel erg vreselijk. Die steppe-zebra's willen volgens mij niets liever dan een mals Hollands gegarandeerd leeuw-vrij weiland tot hun beschikking hebben. Tenminste als ze met een groepje staan. Alleen staan is niets voor zo'n dier.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:41

Was het niet zo'n kruising?

And then she realized nothing would change...

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:41

coydog schreef:
Was het niet zo'n kruising?


Mss was het een Zorse, maar ik denk dat je het verschil wel zou weten tssn een Zorse en een Zebra? Knipoog Vermits je Zebra vermeld,..vermoed ik dat het ook een echte was? Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:48

Xyzutu2, is dat als je het viaduct de snelweg A2 oversteekt, net na de stoplichten ?
Ik heb daar een tijdje geleden (op weg naar de Intratuin) wel een gestreept geval zien staan *LOL*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:02

Het circusseizoen is nu wat ten einde, misschien is het zo'n dier? (het is toevallig geen drachtige merrie zeker Schijnheilig)

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:03

Ik heb m ook gezien, zeker een jaar geleden.. Schijnt er al een tijdje te staan, weet alleen niet meer of het een kruising of een echte was.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:51

De zebra staat inderdaad daar in de buurt van het viaduct. En het is volgens mij een echte. Niet dat ik ooit een zorse of zony in het echt heb gezien, maar ik heb wel een tijd geleden er veel informatie over gezocht op internet en ben veel plaatjes tegen gekomen. De kruizingen hebben een slankere bouw dan de zebra en lijken eigenlijk een soort muildier met streepjes te zijn. Die strepen zijn vaak ook minder duidelijk (omdat ze vermengd zijn met de egale kleur van het paard) en liggen dan vaak op een gekleurde vacht.

Het dier dat ik zag lijkt daarentegen een echte te zijn.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:52

ik zal eens kijken, kom er vast wel in de buurt binnenkort.

nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:54

BlanCarla"]
[quote="coydog schreef:
Was het niet zo'n kruising?


Mss was het een Zorse, maar ik denk dat je het verschil wel zou weten tssn een Zorse en een Zebra? Knipoog Vermits je Zebra vermeld,..vermoed ik dat het ook een echte was? Tong uitsteken
[/quote]

Sorry hoor, maar het klinkt mss stom maar wat is een Zorse?? Scheve mond

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:56

zebra * horse (dus zebra papa en paardenmama of andersom)

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:26

Ik heb wel een keer een neushoorn zien staan op een plein in de stad, tussen wat koeien.... maar een zebra is wel erg grappig, zo in een weiland... Kun je niet een keertje een foto maken of is dat te gevaarlijk Lachen ? Lijkt me wel grappig gezicht, zo'n exotisch dier midden in het hollandse landschap.

Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:32

ik heb m ook gezien , een paar maanden terug kwamen wij er langs, naast de stoplichten aan de rechter kant van de weg.. in een klein weitje Haha! stond ook erg vreemd te kijken...

T was een echte zo te zien , geen kruising dus

geen iedee van wie of waarom... Verward

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:05

nieneke schreef:

Sorry hoor, maar het klinkt mss stom maar wat is een Zorse?? Scheve mond


Helemaal geen domme vraag!! . Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden Tong uitsteken .

Een zorse is een kruising tussen een paard of pony en een zebra


Hier een paar voorbeelden Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers