2004 nog meer 1e X endurance starten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

2004 nog meer 1e X endurance starten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 00:07

Hiephoi,

Ik ben van plan om het aankomend jaar voor het 1st van mijn leven endurance te gaan starten met mijn pony omdat ik denk dat ze er geschikt voor is en het voor haar een leuke afwisseling kan zijn op haar dressuur wedstrijdjes (die ik ook wil gaan beginnen in 2004)...
Ik heb al een info pakket opgevraagf bij die vereniging en probeer via BOKT het e.e.a. te weten te komen, maar zijn er nog meer met mij die ook een sprong in het diepe gaan wagen????

See you!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:23

Er is op bokt op dit moment een leuk topic aan de gang over endurance, waar je ongetwijfeld ook een heleboel ervaringen kunt lezen.
Omdat het topic in het forum de Huiskamer staat kan het zijn dat je je daarvoor nog even aan moet melden, instructies staan bovenaan dat forum.

Topic: [HK] endurance, wie heeft er ervaring?

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:26

Ja, ik zei de gek! Haha! Samen met een vriendin van mij. We willen 2 mei ons debuut maken in Ommen.

Ook ik ga dit jaar voor het eerst weer in de dressuur starten en we starten nog op westernwedstrijden (dat doe ik al ong 2 jaar).

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:36

yep, wij zijn ook nieuw, en willen 4 april austerlitz onveilig gaan maken. in ommen willen we ook rijden, lekker dichtbij huis.

ik heb er heel veel zin in, hopen dat het allemaal vlotjes verloopt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:59

Yep, ik ook voor het eerst. En de dressuurwedstrijden blijven doorgaan en ik wil na 3 jaar afwezigheid weer westernwedstrijden gaan starten.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:42

Ik ook, ik weet alleen nog niet bij welke. Waarschijnlijk wordt het een in de buurt van drenthe of groningen Schijnheilig Ik vind het allemaal erg spannend hoor... Haha! Ofir zal het vast wel doen, hij heeft van zichzelf als een aardige conditie, en als draver wil ie alleen maar graag lopen Cool

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 11:04

Jej, meiden het gaat nog druk worden op het parcours straks! Hoe zijn jullie je aan het voorbereiden op dit evenement, ik ben bang dat ik straks echt niet weet wat ik moet doen, omdat ik het ook nog nooti gedaan heb, en ben ik bang dat ik straks voor een surprise kom te staan.....

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:10

ik rij ook mee in austerlitz. in de kennismakingsklasse! ben nu al conditie aan het opbouwen... en aan het trainen met de hartslagmeter. ideaal zo'n ding. alleen moet je leren je paard aan te voelen. enzo. in dat toppic in de huiskamer staat heel veel. kan je ind e uiskamer komen james???

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:17

ik ben afgelopen jaar ook bij een paar wedstrijden wezen kijken dan doe je ook al wat informatie op.
ik heb er veel zin in, met wat voor paarden starten jullie?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:55

Nou wie weet ik ook wel Haha!
Nee, ik denk eigenlijk van niet. Eerst maar eens lekker dressuur rijden en dan kan endurance en springen altijd nog. Maar je het weet het nooit natuurlijk Tong uitsteken

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:13

ik start met een tuiger! als ik een rit maak van een km of 20 staat ze aan het eidn nog te springen om nog een rondje te gaan. wil niet opscheppen overme paard maar klkinkt postitief toch? ze werkt heel graag!!!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:44

Ik ben het nogsteeds van plan, maar ben bang dat het niet haalbaar is met Dennis. De afstand red hij, dat weet ik zeker. Maar ik denk niet dat hij door de veterinarie controle's komt. Tis maar een klein paardje met korte pootjes die in verhouding toch aardig wat mee moet zeulen.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 17:46

graciaxxx schreef:
ik rij ook mee in austerlitz. in de kennismakingsklasse! ben nu al conditie aan het opbouwen... en aan het trainen met de hartslagmeter. ideaal zo'n ding. alleen moet je leren je paard aan te voelen. enzo. in dat toppic in de huiskamer staat heel veel. kan je ind e uiskamer komen james???



Ja hoezo? Kan je er normaal niet in dan??

Ik ben al een beetje wezen kijken maar het is daar zo drukkig je ziet door de bomen het bos bijna niet, maar wat doe je met de hartslag meter dan, wil je me dat eens uitleggen?

Bedankt!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 18:00

Manon schreef:
Nou wie weet ik ook wel Haha!
Nee, ik denk eigenlijk van niet. Eerst maar eens lekker dressuur rijden en dan kan endurance en springen altijd nog. Maar je het weet het nooit natuurlijk Tong uitsteken



Kom op Manon, gewoon mee doen!!! Gezellig wij met z'n allen voor het 1st, lijkt me gezellie, je hebt tot 4 april de tijd om te trainen

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:11

Ben wel van pplan om mijn eerste officiele endurance te gaan rijden, heb 6 september wel in Holten de kennismakingsklasse gedaan, is errug goed bevallen! Dus ben van plan om naast mijn dresuurwedstrijden nog wat endurance wedstrijdjes te rijden!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:13

wij deden altijd al mee, hihi

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:14

als het goed is wel Haha! waarschijnlijk ga ik dit jaar voor het eerst holten straten. wou het afgelopen jaar ook al, maar toen is het door omstandigheden niet doorgegaan

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:44

de hartslagmeter is een soort van band die je om de buik van het paard doet en die de hartslag weergeeft (op een horloge) zo kan je zien wat je paard doet. ik heb een goedkoop ding van de aldi want ze zijn hardstikke duur! ik vind het makkelijk, je leert je paard goed kennen, je moet niet de hele tijd op je hartslagmeter kijken maar daardoor ga je je paard beter aanvoelen. en dat is handig op de wedstrijd, want bijde controlle mag de hartslag niet boven de 60 komen. ik rij nu ongeveer twee maanden met dat ding en merk al aan me paard dat ze sneller van een hoge hartslag in bijvoorbeeld draf, hersteld naar een lage hartslag in stap. er si een hele site over endurance zal ff kijken wat het adres is, dsaar staat veel op...

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:52

www.vet2000.be daar staat veel op en anders kan je doorlinken naar hun oude site...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:58

Volgens mij moeten we maar ergens het grote endurance-vragen lijst opslaan of zo.........

Leuk zoveel nieuwe mensen erbij!! Welkom in de verslaving die endurance heet!!!
Mijn knollie heet My Lady en is een KWPNster.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:58


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:00

james100 schreef:
...ik ben bang dat ik straks echt niet weet wat ik moet doen, omdat ik het ook nog nooti gedaan heb, en ben ik bang dat ik straks voor een surprise kom te staan.....


Gewoon van tevoren de endurancetopics op Bokt volgen en de reglementen een keer goed doorlezen. Die van 2003 staan nu nog op de DER-site, maar ze worden deze maand aangepast voor het komend seizoen.

Wat je iig niet moet doen, is een endurancerit zien als een race. Dus niet zo snel mogelijk van start naar finish jakkeren. Ook kun je beter niet het grootste deel van de tijd stappen, want dan haal je de minimum snelheid niet.

Zoek 'de gulden middenweg': lekker doorrijden in draf of galop, afgewisseld met stap, in zo'n tempo dat je paard en jij je er lekker bij voelen. En een gelijkmatig tempo is daarbij het beste, dus steeds hetzelfde tempo in draf, steeds hetzelfde tempo in galop etc.

Dat topic in de HK is idd lang, maar er staat wel veel in dat handig voor jou kan zijn, zeker aan het begin. Misschien iedere dag een paar pagina's lezen? Knipoog

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:00

hint hint hint er moet gewoon een heel endurance forum komen hint hint hint!!!!!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:02

Ik hint, hint, hint even mee!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:09

Helaas, op Bokt niet mogelijk wegens 'door de bomen het bos niet meer kunnen zien'.

Maar wie weet komt er wel een enduranceforum buiten Bokt. Laten we daar maar voor gaan hinten. Haha!