Vraag over haflingerpapier...(duits)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Vraag over haflingerpapier...(duits)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 23:59

Hoi,

Mijn haflinger heeft Duitse papieren (westfalisches pferdenstammbuch) en nu ben ik een beetje aan het uitpluizen wie z'n voorouders allemaal waren... Maar uit een ding kan ik niet komen.
Wie weet waar "Hauptstutbach"voor staat. Dit staat alleen bij de merries. Ook staat er bij een aantal merries "verb. pr. st." pr. =preference??
en st=ster??

En kent iemand de hengst Winco van de Steeg?
Wie kan me helpen??


ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 00:14

Oeps, geloof dat dit bij fokkerij/afstamming hoort.... Sorry, weet niet hoe ik het moet veranderen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:42

Ik heb het al verplaatst. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:34

Hoi! Hauptstutbuch is zeg maar het nederlandse keurstamboek. (vertaald: hoofdmerriestamboek) verb.pr.st. is verbandpremiestute. Dat houd voor zover ik weet in dat ze geprimeerd is, maar of ze nou een bepaalde primering heeft moeten behalen om deze titel te krijgen weet ik zo niet... Hopelijk heb je er wat aan... Groetjes Afke

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 00:40

Hoi,
Bedankt hoor! Ben in ieder geval weer iets wijzer.
Alleen hoe zit dat met het hoofdstamboek voor merries? Bestaan er meerdere stamboeken?
Weet iemand anders dit misschien??

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:44

Hoe bedoel je meerdere stamboeken? In duitsland heeft elke landeskreis zij eigen stamboek. Als je soorten bedoeld: veulenstamboek in nederland alleen een HF nummer en hoofdstamboek in nederland HF.K nummer (keurstamboek)

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 18:04

Of bedoelde maissie dat die merries ook in het nederlandse stamboek staan...?? Want ik heb nu nog duitse veulenpapieren van mijn haflinger. Geen nederlands. Ze had het over hoofdmerriestamboek...... Volgens mij ben ik niet heel duidelijk, maar weet niet precies hoe ik het anders moet uitleggen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:23

Ze worden hier niet automatisch ingeschreven. Dat moet je zelf doen bij het kvth. Dan komen ze in het veulenboek te staan. Daarna ga je naar een keuring waar ze in het hoofd/keurstamboek kunnen worden opgenomen. Hop dat ik duidelijk genoeg ben. Haha!


maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:29

Hoi! Ik was ook niet zo duidelijk geloof ik.. Maar ik bedoelde dat ze in Duitsland net als bij ons een veulenstamboek hebben en een hoofdstamboek, waar ze na gekeurd te zijn op driejarige leeftijd in worden opgenomen(of als ze héél slecht zijn niet) Je kunt je papieren gewoon naar het stamboek opsturen dan wordt je paardje overgeschreven naar het nederlandse stamboek. dit kost je wel een paar centen!! (Ik heb een duits ruintje, en om die reden dus niet laten overschrijven toen was het geloof ik iets van 65 gulden, en ik ga toch niet met hem naar de keuring) En ze moet idd voor het keurstamboek(hoofdstamboek) eerst worden opgenomen dus een keer naar de keuring... Groetjes Maes

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:55

Winco van de Steeg of Winco van 't Steeg??

mijn merrie heet nl. Azra van 't Steeg. Ik heb ook het adres van de fokkers, dus als het familie zou zijn..

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 01:12

Hoi,

Jammergenoeg is het winco van de steeg, maar in ieder geval bedankt!!!

Groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers