Fjorden en zadels

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Fjorden en zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 23:08

Het is echt ontzettend moeilijk om voor Pjelk een goed zadel te vinden. Ik heb al van alles geprobeerd, dit weekend had ik een zadel gekocht wat heel mooi leek te liggen maar toch erg ging schuiven na een galopje. Die gaat dus weer terug. Gelukkig ligt mijn oude Wintec vz zadel wel goed en kan ik daar nog wel even mee vooruit, maar eens wil ik toch een dressuurzadel en het blijft frustrerend dat iets passends vinden zo moeilijk is.
Vonden jullie het ook zo lastig een goed passend zadel voor je Fjord (Haf of Tink) te vinden? En wat voor een heb je nu en hoelang en hoe bevalt dat?


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:52

het enige wat tot nu toe goed ligt op stanly is een stubben
en ik heb er echt al van alles op gehad, maar blijf toch terugkomen op stubben

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 07:26

Voor Tjo ben ik 2 jaar bezig geweest voor ik ene goed passend zadel vond, eerste zadeltje was een super goedkoop ding van Hypodrama (100 gulden destijds) maar lag super.
Na lang zoeken kwam ik bij een Rossner uit en een Kieffer Lech II maar die was niet te koop. En nog immer ben ik dol met mn Rossnertje.
Dus nog even doorzoeken, je loopt er vanzelf tegenaan...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:42

Ik had voor mijn fjorden altijd een Euroriding zadel (dressuur) en een kiefer veelzijdigheid ik heb ze gwoon op maat laten maken en ze lagen echt prima zo vast als een huis!

succes

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:44

Ik heb voor Pablo een Kieffer Lech Profi, die ligt als een huis op zijn rug. Dit is trouwens het enige zadel wat hij gepast heeft. Bij de vorige eigenaren had hij ook 2 kieffer zadels.. Veel succes in elk geval!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:56

Ik heb voor Viking een Kieffer Munchen dressuur,ik ga nu de kieffer Frysk kopen,die is speciaal voor fjorden en andere ronde paarden.
Viking past ook bijna niks,hij heeft totaal geen schoft,en is overal even breed op zijn rug,maar deze kieffer ligt iig het beste van alle zadels die ik op hem gepast heb.

Paardentaxi Zeeland

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:05

Ik denk zelf dat het 't handigste is wanneer je naar een ruitersportzaak gaat waar je 'kunt passen' of dat er een zadelpasservice bij jullie langskomt.
Dan kun je verschillende zadels passen. Er is geen 1 zadel waarvan je kunt zeggen die ligt zeker weten goed op je paard (ja als je er een op maat laat maken voor jouw paard).
Het is dus kijken wat er op jouw paard goed ligt, en dan nog wat jij het fijnste vind zitten.
Succes ermee, je bent ws echt niet de enigste die er even over gedaan heeft een fijn zadel te vinden!

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:42

Heb indertijd ooit een goedkoop pagonyzadel gekocht en wat vulling voor in het zadel er uit laten halen en heb daar toch minstens 10 jaren heerlijk mee gereden heb het zadeltje nog ziet er nog top uit voor een goedkoop zadel.


IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:53

Ik heb voor Iwan en Raya een op maat gemaakte Stubbens. Deze zadels lenen zich er prima voor om te vermaken.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Men_Sven

Berichten: 2571
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: Texel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:30

nou een rossner ligt ook heel goed...je moet gewoon ff een goeie zadelmeter er bij halen en je heb binnen de korste keren een goed en mooi zadel op je fjordjuh veel su6

xxx

*♥ Evita ♥ * Dressuur| ZZ-Licht + 6 |
*♥ Le petit toto ♥ * Dressuur| L1+12
*♥ Monchou ♥* Dressuur| L1 + 2|

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:50

Citaat:
Vonden jullie het ook zo lastig een goed passend zadel voor je Fjord (Haf of Tink) te vinden? En wat voor een heb je nu en hoelang en hoe bevalt dat?


ik heb een Noriker, een rond paard zonder schoft en ik heb een veelzijdigheidszadel en een dressuurzadel geprobeerd, die hingen nar een partijtje wegspringen aan de zijkant (met mij erbij).

Toen het ik een Australian stockzadel geprobeerd, dat zakte scheef, toen een westernzadel, dat was ook niets en nu heb ik een boomloos Barefoot zadel, dat ligt perfect en mijn paard is er een stuk relaxter van gaan lopen.

kijk maar eens op www.boomloosrijden.nl daar sta ik op met mijn paard (bij de reacties). Mijn eigen site is niet echt bijgewerkt namelijk Verward

manonnetje
Berichten: 141
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: dichtbij steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:53

ik heb altijd een kiefer Munchen gehad en nu sinds 2 jaar een western zadel van Crates!
Liggen allebei perfect! Succes ermee!

fjorden are the best!!!!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:34

Ik heb gewoon een standaard Kieffer Wien.Hij ligt heel goed

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:26

stal genoot van mij heeft van rijs uit zevenhuizen laten komen en heeft toen verschillende zadels gepast
ze heeft nu een euroriding die aangepast is op haar fjordje !!

“In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:03

thorowgood maxam

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:04

Soeskia schreef:
thorowgood maxam


Heb ik ook. Ligt als een huis & is redelijk onverwoestbaar. Die van mij is inmiddels 10 jaar oud en ziet er nog steeds goed uit. Ik heb een vzh. Zijn ze er trouwens ook in dressuuruitvoering?

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:24

Ik heb een Wintec 500 dressuur met witte boom. Mijn fjord Dancer is niet zo heel breed en past ook maar net, maar ligt goed!!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:33

wij hebben op tom al 4 jaar de stubben scandia dressuur liggen.
blijft goed liggen en zit ontzettend lekker.
vorige maand is van rijs geweest om een aantal zadels na te kijken bij ons op stal en heeft toen ons zadel opgevuld en we gaan weer als de brandweer

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:59

Een vriendin van mij had er een Thorowgood Maxam of Griffin.

Op Dennis(shet is ook in dat 'hokje' te plaatsen volgens mij) ligt een Wintec 500 met en rode boom.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:49

Kieffer wien de luxe

Penny en ik zijn M2 + 4!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:58

Veronique schreef:
Kieffer wien de luxe


Ik heb ook een kieffer wien de luxe gehad maar die werd te smal. Ik heb nu een overheerlijk Ainsley dressuur zadel kamerbreedte 3 OK dan!

<3 Galanto <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers