sommige juryleden!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

sommige juryleden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 13:12

He allemaal

moest gewoon ff mijn gal hier spuwen over een jury die ik gister had.
Ik reed gister een M2 wedstrijd en het ging echt supergoed. Beter dan mijn overige proeven in de M2 naar mijn idee. Heb nog nooit lager dan 153 gehad maar gister...... Boos! Boos! Boos!

Onze eigenlijke jury was plots erg ziek geworden en dus hadden we een invalster gekregen. Nou volgens mij had deze er niet zo'n zin in en dat was aan de punten te merken. We waren met z'n zessen en er zijn echt goede proeven gelopen.....maarja mevrouw had geen hogere waardering dan 145 in allebei de proeven en dat voor de 1e plaats!! Kon het echt niet geloven. Iedereen was ontzettend boos, ook een ander jurylid (toevallig starrte haar dochter en ze had alle proeven dus gezien vanuit de kantine) maar helaas was er niets aan te veranderen want de jury was snel net voor de prijsuitrijking naar huis gegaan...ZWAK!!

Kan me nu echt voorstellen dat sommige mensen stoppen met dressuur en gaan springen.

Trouwens is het niet zo dat vanaf dit jaar het verplicht is om voor elke proef door een andere jury beoordeeld te worden?? Dacht zoiets gelezen te hebben in de paard en sport.

Oja en kan je hier iets tegen doen tegen zulke jury leden, want dit was echt te gek voor woorden!!!! Boos!


Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:21

ja echt zwak dat ze gauw weg was voor de prijsuitreiking zeg.. pfffff Boos!

k weet niet of dat verschillend jureren verplicht is nu maar t lijkt me wel logisch Scheve mond

verder balen dat je 2x 145 had (als ik t goed begrijp??) die je zelf erg goed vond

wel goed van je 1e plaats (of was jij dat nou niet?? Tong uitsteken sorry ik kan t nu nie goed lezen, zit op school haha)

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:23

jeetje kl*te zeg
de regel dat je verschillende jury's moet hebben is terug gedraaid omdat ze een hoop klachten hebben gekregen het was namelijk niet te doen voor het wedstrijd commissie om zo een startlijst te maken.

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 13:37

nou ben wel benieuwd wat ik van een andere jury gehad zou hebben, want meestal kan ik het wel goe inschatten wanneer ik winst heb en mijn vriend is altijd mee en die weet ook altijd of ik winst heb gereden of niet en hij vond deze proef echt goed!!


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:40

ja het is en blijft toch wel een jury sport het is puur geluk hebben vaak

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

whinny
Berichten: 45
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:37

Volgens mij hadden wij de zelfde jury!

Ik was 2 keer eerste met 155 pnt in het M1 .

LadyDi
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Heusden gem Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:52

Dat is idd best klote.Snap best dat je ff gal wil spugen.
Maar bedenk wel dat jezelf tevreden was over je proef ook al was de jury t er niet mee eens.En dat is toch t belangrijkste.Voor de jury is t maar een momentopname en jij weet hoe je paardje de andere dagen loopt en de jury niet

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:55


:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:36

Die regel is al weer teruggedraaid, omdat er van alle kanten teveel commentaar op kwam.
Maar ik had laatst ook dat ik dacht dat het goed ging en ik laag beoordeeld werd, jammer dan, volgende keer weer beter!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:50

ach en het gebeurd ook vaak zat dat je te hoog bent gejureerd (al komt dat naar mijn idee minder vaak voor)

Z1+1

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:45

Verplaatst van VvdD naar WD.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:12

ja inderdaad. Ook een van de redenen waarom ik ben gaan springen. Daar wordt er tenminste eerlijk beoordeeld. Ik vond het gewoon vaak niet eerlijk met dressuur, had je goed gereden kreeg je lage punten. Reed je slecht kreeg je hoge punten.

En dan hoorde je vaak: Ja als je voor je gevoel toch goed hebt gereden..?

Ja maar daarvoor ga je toch niet op wedstrijd of wel?

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:23

Inderdaad Suleika...Knipoog
Ik zat op een gegeven moment op het punt dat de punten van de jury me niet meer interesseerden, dan kan ik thuis ook wel gaan dressuren *LOL* Desnoods trek ik daar een jasje aan en zet mijn moeder aan de kant met een boekje, zelfde effect Haha!

Ik voel me ook prima thuis in de springring *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:17

Tja over een blak kan je nu eenmaal moeilijk discussiƫren, die ligt er of die ligt er niet ^^
Maar evengoed, dressuur is een jurysport...maar dat hoeft niet noodzakelijk slecht te zijn, hangt gewoon af van welke jury je hebt he

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:31

Idd ik heb ook vaak zat fijne jury's en als je dan een compliment krijgt ofzo dan stimuleert dat ook weer verder.En voor die paar stomme jury's ga ik niet weg bij de dressuur want ik vind het gewoon prachtig!

Maar sommie jury's, daar wordt je wel moedeloos van.

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 10:14

wel slecht dat er zo veel verschil tussen de juryleden zit, dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. De jury's uit de verschillende landen tijdens het EK en olympische spelen zijn het vaak wel met elkaar eens en die komen zelf uit verschillende landen?? Waarom kunnen juryleden uit dezelfde regio dan wel zo verschillen. Ik vind dit een slechte zaak, zo weet je nooit waar je aan toe bent. De een zegt dat je makkelijk de volgende klasse in kan en de andere vind dat je een klasse lager hoort bij wijze van de punten op je protocol. Dit moet niet kunnen!! Toch??


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:24

Inderdaad sommige zijn niet uit te staan vroeger starte ik met mijn fjordje en dan zag je aan die smoeltjes al dat sommige het niks vonden.. en nu met mij arabier kijken ze gelijk anders wat een gekke personen zitten er inderdaad soms tussen.

Ik zou proberen een brief te sturen dat is denk ik het enigste wat je eraan kan doen en ik denk dat er dan alsnog niet veel aangedaan wordt hoor. Behalve als het op je eigenvereniging is dan kan je met ze alle er tegenin gaan en dan nodig je gwoon die betreffende persoon niet meer uit volgens mij kan dat ook....

gr

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:00

Orsini schreef:
wel slecht dat er zo veel verschil tussen de juryleden zit, dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. De jury's uit de verschillende landen tijdens het EK en olympische spelen zijn het vaak wel met elkaar eens en die komen zelf uit verschillende landen?? Waarom kunnen juryleden uit dezelfde regio dan wel zo verschillen. Ik vind dit een slechte zaak, zo weet je nooit waar je aan toe bent. De een zegt dat je makkelijk de volgende klasse in kan en de andere vind dat je een klasse lager hoort bij wijze van de punten op je protocol. Dit moet niet kunnen!! Toch??

Ja, is dit zo? Of verzamelen ze gewoon alle punten en middelen ze deze??


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:09

Op de hippiade zag je ook dat de ene jury bv. 20 punten meer gaf aan de zelfde proef, maar deze zag het wel uit een ander perspectief maar dit is natuurlijk wel heel veel verschil.

En bij oude jury's rijd ik altijd lagere punten, niet om te klagen over mn punten maar het is gewoon zo.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:37

nou nog iets dat is niet iets belangrijks maar bij de ene jury met je proeg krijg je voor de verzorging van je paard een 7 en bij de andere jury met het rijden van je proef misschien een half uur later een 8... !! DAt is toch ook vreemd

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:28

ik vind dat je dit gewoon moet accepteren, anders moet je maar gaan springen, als er geen jury's waren was er ook geen dressuursport, een jury beoordeeld per punt, soms willen jury's wat anders zien dan wat jij op dat moment lekker aan vind voelen, een jury wil een sprankelende proef zien eentje die vloeit geen braaf proefje.

ik denk dat dit de laatste tijd aangescherpt is, maar dat mogt ook wel, het moet niet te makkelijk worden om door te stromen.

daarnaast vind ik dat je door een laag punten aantal altijd meer motivatie krijgt om het goed te doen, je moet maa zo denken dat je nu gewoon gat trainen en de volgende keer de jury maar eens laat zien wat je kan maar dan ook reeel nadeken wat je verdiend en wat je kan.

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 21:15

he maar marloezzke, je moet het toch wel met ons eens zijn dat er tussen juryleden niet zo'n groot verschil hoort te zitten, dan weet je nooit wat nou goed of slecht is. Er zijn rochtlijnen voor hoe iets uitgevoerd moet worden en daar hebben ze zich allemaal aan te houden denk ik zo. Toch zijn er veel juryleden die zich laten beinvloeden door een bepaalkd type paard e.d. En over dat accepteren, helaas moeten we dat wel ja.


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:58

je bent toch niet door 2 juryleden bepunt of wel?
en ja juryleden hebben zich aan bepaalde dingen te houden, maar onthoud ook juruleden zijn mensen, deze hebben ook een mening en een beeld, ik kan niet beoordelen of de jury die jou punten heeft gegeven het goed heeft gedaan want ik was er niet bij, ik praat daarom ook alleen maar in het algemeen.

maar je kunt het ook zo bekijken door jezelf gewoon voor te nemen, om de volgende keer alles uit de kast te halen en de jury te laten zien wat je waard bent en dat doe je niet door een braaf proefje te rijden, de jury wil het zien sprankelen, probeer gewoon stukken te laten zien in je proef waar de jury ook punten voor kan geven, het is soms erg moeilijk om een oefening te bepunen, een jury punt per oefening niet voor het geheel.
en soms kan dan een twijfel ontstaan tussen een 5 en een 6 en een 6 en een 7.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:46

ow dat had ik dus laats ook. alleen de jury was wel heel vriendelijk hij zei precies wat ik verkeerd had gedaan. en ook iedereen was boos dat iedereen zulke lage punten had en toen kwam de jury met ons praten en zei hij waarom hij zei dat er niemand was die een mooie proef had gereden. en toen werd er een vrouw heel boos en ging heel erg tekeer tegen de jury terwijl de dochter van die vrouw toch nog 158 punten had met de eerste prijs in de m2. ik vind dat je dan toch nog blij moet zijn dat je geen lage punten hebt. en dan de eerste prijs. die vrouw ging onterecht tekeer tegen de jury. Boos! maar die jury die had preccies gezegd wat er verkeerd ging maar ik snap jou verhaal preccies en ik maak dit zelden mee. maar ik heb gehoord dat er wel een jury wissle moet komen met 2 proeven. heb ik gelezen in de paard en sport en hier op bokt. maar je moet maar zo denken het kan niet altijd even goed gaan ook terwijl je proef heel goed ging. het kan ook een voordeel zijn dat je dan meer kan oefenen op de Z zo denk ik ook want van de zomer gaat het bij mij te hard en van het winter heb ik gewoon eeen soort winter stop omdat mijn pony niet goed loopt binnen maar je kunt het van alle kanten bekijken. maar dit is mijn mening er over. mijn pony is dus altijd vervelend binnen en gaat dan soms steigeren toen een keer was lady ook vervelend en toen kwam de jury naar mij toen en die zei tegen mij: ik vind het harstikke knap dat je haar zo hebt rond gekregen en dat je maar dom door bleef lachen en dat zie ik niet vaak want ik zie zelden dat er meisjes of jongens zijn die het paard dan gaan afstraffen en zijn dan de hele dag sjagarijnig. maar jij was dat niet en dat vond ik heel knap maar toch had ik geen hoge punten maar toch was ik blij dat de jury zo over mij denkte. Pling

maar dus denk eraan dat je altijd blijft lachen Pling wat er ook gebeurd. je moet anders maar zo denken ik heb schijt aan de jury Cool want ik heb een mooie proef gereden waar ik zelf heel trots op ben want niemand kan jou die trots afnemen. *LOL* maar ik vind toch dat de jury binnen veel strenger is dan buiten. maar ik wens je hier veel succes mee en met je wedstrijden. er zullen ook wel mensen zijn die niet met mijn mening eens zijn maar toch moet jij schijt hebben aan die jury hebben die zo denken ze zullen misschien dan wel een slechte dag hebben gehad Pling

veel succes OK dan!

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 09:53

he maar dat is dan wel goed dat je het met de jury kan bespreken, maar die van mij zag dus dat de prijsuitreiking ging beginnen en is toen weggegaan. Dan denk is, als je zo laag kan jureren, blijf dan ook ff als de uitslag is zodat we nog wat kunnen vragen. Vond dat wel een beetje flauw.


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers