Grrrr, WEER geen zadel voor Pjelk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Grrrr, WEER geen zadel voor Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 23:02

Ik heb al van alles geprobeerd; alle mogelijke Wintecs, een Kieffer, een merkloos zadel en een Pagony maar niks lag mooi. Afgelopen vrijdag kocht ik, na eerst goed op Pjelk gepast te hebben, een Thorowgood Griffin dressuurzadel speciaal voor brede paarden. Het LEEK op het oog mooi te liggen. Het lag echt supervast en stevig door de brede kamer en brede kussens. Echt, Pjelk had nog niet eerder een zadel wat zo stevig lag!
Maar gisteren in de les schoof het als een gek.. Ik heb het zadel in een uur twee keer terug moeten leggen (en goed aangesingeld!) maar eindigde de les toch vlak achter Pjelks oortjes Frusty .
Nu moet ie dus toch maar weer naar de winkel terug Verdrietig .

Gelukkig blijkt mijn oude Wintecje (wat ik eigenlijk al afgeschreven had)toch nog best mooi te liggen en daar kan ik nog wel even mee verder. Maar toch blijft het frustrerend zo weinig zadels als er op Pjelk passen!


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:56

Toch maar denken aan een op maat gemaakt zadel dan? Is wel weer duur, maar dan heb je wel wat natuurlijk...succes!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 05:43

Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar dat is ook en hoop uitzoekerij hoor. Je moet wel een model hebben dat helemaal bij je past.

...

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:29

Tipje: probeer eens een JC die zijn ideaal voor het wat bredere paard!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:47

Of neem eens contact op met van triest uit meppel. Zij kunnen je in elk geval telefonisch al heel wat vertellen. Zo te lezen zijn de schouders van je pony gewoon smal en zal daardoor het zadel naar voren schuiven totdat hij vast ligt.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:28

Ik heb hetzelfde probleem met de pony die ik rijd... Het eigen zadel blijft wel liggen, maar dat zit heel beroerd (achterover en hele vreemde zit) alle andere zadels die ik had geprobeerd (eigen en anderen daar op stal) schuiven naar voren en/of wippen... Heb nu 1 van mijn eigen verkocht, en als ik echt wedstrijden ga rijden met haar, dan ga ik naar een zadelmaker om te laten passen. Ze is ook nog maar jong, dus het kan ook zijn dat als ze straks wat breder is uitgegroeid het veel makkelijker gaat... Succes met het vinden van een passend zadel!!!

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:16

Al eens aan Daaleman gedacht, dat ligt bij mij als een huis en ik vind de prijs daar meevallen, gezien de prijzen van bijv. KN, passier enz..

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 12:50

Ja, ik heb ook wel een op maat gemaakt zadel zitten denken al vind ik die wel heel gruwelijk duur.
Ik heb vanochtend met De Stal gebeld (waar ik dit zadel kocht) om ze te zeggen dat het niet past en ik het zodoende terugbrengen wil. Dat was wel goed maar ze stelden ook voor morgen langs te komen met een Wintec Pro om te zien of dat nog wat is. Ook wouden ze graag de Thorowgood nog even bekijken want misschien had ik die niet strak genoeg aangesingeld . Het kan ook nog zijn dat laatst genoemde pas na een tijdje gebruikt te zijn goed gaat liggen omdat het zich nog naar het paard moet vormen Verward .
Mochten de Wintec en de Thorowgood nou niks zijn dan zou ik er nog een anti-slip matje onder kunnen leggen. Dit lijkt me echter niets. Ik kijk dan liever nog wat verder want ik vind dat een zadel gewoon in een keer zou moeten kunnen passen.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:14

wat dacht van een staartriem, dan schijft hij nie meer vooruit...

F

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:14

Ik zou echt eens achter een JC aangaan! Kijk maar eens op rassenpraat, veel mensen met een tinker ( ook breed dus) hebben een JC!


Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:17

Daaleman... OK dan!
Ik heb een erg brede, 2e hands Daaleman gevonden die perfect ligt op mijn brede Tinker Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:07

Ik heb vanmorgen toevallig de zadelmaker bij Oliva gehad (ook fjord) om een wintec isabella werth te passen. Tong uitsteken
Er zit een witte boom in en het lag bijna perfect......
Nu gaat hij de boom nog een klein stukje verbreden en dan moet het als het goed is helemaal perfect passen, zelfs de achterkant lag perfect.
Helaas was dit zadel te groot voor mijn kont dus ik moet nog 2 dagen wachten op een kleinere inch (die had hij net niet meer op voorraad *huil*).
Als het goed is dan krijg ik het zadel dus donderdag of vrijdag en dan zal ik je vertellen hoe het op mijn fjord ligt.
De JC werd bij Oliva al afgeraden omdat toch waarschijnlijk de boom te smal zou zijn (in het dressuurzadel).....en Oliva is niet extreem breed.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:10


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:43

[quote="irish_lady"]Nou daar snap ik helemaal niets van jacquelline kijk hier maar eens!:

Tja ik weet het verder ook niet maar hij zei dat de vzh wel goed zou liggen maar de dressuur waarschijnlijk te smal zou zijn.
En ik weet dat de JC vzh zadel op Oliva wel goed ligt want die heb ik er een keertje op gehad.

In de wintec zat de witte boom en toch moest die nog iets breder gemaakt worden (terwijl volgens mij de witte toch de breedste is?) Verward
En echt zo onwijze tank heb ik nou ook weer niet Verward

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:43

dubbel Tong uitsteken

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:45

Nou mijn tank is enorm! Er zijn maar weinig mensen die er op kunnen zitten zonder de dag erna zere dijen te hebben!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:12

Balen zeg!
Kan er dmv opvullen niet gedaan worden aan die Thorowgood?

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:59

Laat je niet gek maken door die gasten die zeggen dat je niet strak genoeg hebt aangesingeld.
zadel moet gewoon stabiel liggen al zou de singel nog een gaatje strakker moeten kunnen.

Heb je wel eens aan een fryso zadel gedacht, die zijn ook nog redelijk aan de prijs.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:50

Als je echt een paard hebt met een moeilijke rug , dus waarop een goed passend zadel tijdens het lopen tever naar voren schuift doordat het nergens door wordt tegengehouden zoals Cornelie zegt , dan ben ik toch bang dat je iets anders moet proberen.

Als een ander zadel WEL blijft liggen op dit type paard dan zou ik me afvragen waar het dan precies door blijft liggen...dan moet het volgens mij wel ergens zich vastklemmen waardoor het niet verder naar voren schuift , en dat kan nooit de bedoeling zijn Lachen .

Dan zou ik liever gaan voor die onderlegger waarover gesproken wordt.
Iets met neopreen ofzo ?

Wat als het ware op een zachte huidvriendelijke manier "vastkleeft" aan je paard , en dus erg stabiel erop ligt. Zadel daar weer op "vastgekleefd" , en als je het perfect vind passen op die plaats van de rug , dan BLIJFT het daar ook door die anti-slip-werking.

Dat lijkt mij dan een veel betere oplossing dan te strak gaan aansingelen of een zadel aan te meten wat op mysterieuze wijze zich wel op de juist plaats weet "vast te klemmen" .

Overigens , de Wintec-kamerbeugels zijn helemaal niet zo breed hoor ,
de "gemiddelde" zwarte beugel is volgens mij toch echt voor een knap smal paardje.

Een een beetje gespierd gebouwd paard of pony heeft al snel de wijdste maat kamerbeugel nodig. Dus een echt stevig ras daarvoor zal vaak door een zadelmaker zelf een kamerbeugel gemaakt of verbogen moeten worden. Bij Rena van mij zat de op 1 na breedste prima , en zo'n beul is het toch echt niet Haha!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:07

Cowgirl schreef:
Laat je niet gek maken door die gasten die zeggen dat je niet strak genoeg hebt aangesingeld.
zadel moet gewoon stabiel liggen al zou de singel nog een gaatje strakker moeten kunnen.

Heb je wel eens aan een fryso zadel gedacht, die zijn ook nog redelijk aan de prijs.


ik heb een friso zadel en bevalt me goed.
1250,- euro.
zo komen aan huis met verschillende zadels, waar je op kan rijden.
veel geluk met zoeken.
heb hier wel veel verschillende zadels liggen die niet meer gebruikt worden.
mischien zit daar wel een tussen die past.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:49

Ik heb maar een advies en dat is Van Triest in Meppel bellen Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 08:11

De witte (breedtste) beugel van wintec is ook maar maat 32. Thorowgood gaat wel door t/m maat 34. En niet alleen de breedte maar ook de vorm van de boom ( in de lengterichting) moet goed zijn. Deze kan ook te recht of te bol zijn. Toch maar even van triest bellen

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:20

ik wil ook nog eens een dressuurzadel kopen voor mijn fjord, nu heb ik een thorowgood maxam erg lelijk maar zit wel lekker

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:34

cornelie schreef:
En niet alleen de breedte maar ook de vorm van de boom ( in de lengterichting) moet goed zijn. Deze kan ook te recht of te bol zijn.


Maar dat is toch wel met opvullen op te lossen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirrietje, Mark0919, mirriejj, Monique1963, rozebadeend, xdesix en 36 bezoekers