scheve galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

scheve galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 22:16

Als ik met mijn pony een rechte lijn probeer in galop, dan gaat z'n achterhand altijd naar binnen toe...Dit is het makkelijkst te zien natuurlijk op de hoefslag, want dan zit ie bijna met zijn kont op de binnenhoefslag( beetje overdreven, maar anders niet echt duidelijk).. Ik ben hier al heel lang mee bezig maar het lukt me gewoon echt niet om hem recht te houden op de hoefslag of op wat voor lijn dan ook, hij zwenkt zeg maar uit..Maar nou zat ik dus laatst is naar hem te kijken in de wei en daar zag ik hem ook een galopje maken en dan doet hij precies hetzelfde...Ik eigenlijk niet of dit nu hoort bij paarden, heb me er verder nooit echt in verdiept. Ik heb niet echt een concrete vraag maja..reageer maar als je denkt dat je me kan helpen.


Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:18

ik denk dat je naar je instructeur moet gaan en vragen of ze eens wil kijken...misshien weet zij het

Muh pro is vernieuwd (ben nog wel bezig)

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:42

haha, dat komt me bekend voor. Mijn vriendin heeft een c-pony van 20 jaar. En als je daar mee galopeert, doet ze dat ook. Ziet er altijd wel grappig uit, maar hoort niet zo. Kan je verder eigenlijk ook niet helpen.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:23

veel op de binnenhoefslag rijden, ook in stap en in draf, veel goede voltes rijden, dus rond en je paard laten buigen, schoudervoor oefenen. En verder goed les.

Een paard is van nature altijd scheef. Maar je wilt je paard juist recht hebben als je er op rijdt, dus je meot er wel aan werken. Vaak vindt het paard recht lopen moeilijk, en het kost veel kracht voor een paard dat altijd scheef loopt. Hou daar dus rekening mee, niet oneindig lang doortrainen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:27

Ieder paard is van nature scheef. Juist door te rijden maak je je paard recht, dat is dressuur. En daarom is goed les ook zo belangrijk.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:16

Stap en draf werken en erna galop... langs de hoefslag goed recht rijden. Als je van hand veranders , veel doen.. kijk recht voor u naar de letter waar je terecht komt, duwt u nagelbuik naar die letter. Dit geld voor wendingen ook.Probeer u paard met u benen en gewicht goed 'in te pakken' zonder te pushen. Als hij te veel met zijn achter hand (dat zal het zijn zeker in galop) naar binnen komt, druk iets meer mat je binnen been achter de singel aan en helpt u anders met een dressuur zweep.. Als je voltes en circels maakt, probeer u paard ook recht te houden en niet te fel te laten plooien. Succès..weet iets te zeggen Knipoog

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:52

ik denk dat er weinig aan te doen is is moeilijk als tie dat als gewoonte heeft is het mooeilijk weer af te leren lijkt me

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 01:37

Nope ..het zal gewoon moelijker zijn om het af te leren en op 0 te starten maar het moet lukken..maar oefenen en nog eens oefenen Knipoog succès.
Rij veel voorwaarts in een goede tempo , paard moet vooruit zijn ! Wat je ook kunt doen is gaan wandelen en hem vooruit laten gaan en galoperen zonder hem te veel tegen te houden...

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:58

Bedankt voor jullie reacties..Het zal inderdaad een kwestie van veel oefenen worden.Ik ga in iedergeval mn best doen!

Tralalalalalala...

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:25

Mijn paard doet het ook erg snel en makkelijk. Ik moet van mijn instructrice dan ook vooral op de binnenhoefslag rijden en vooral recht voor je uit kijken. Eerder buitenstelling pakken dan hem teveel binnenstelling geven. Ook in de bochten proberen hem zo recht mogelijk met zo weinig mogelijk stelling naar binnen de bocht door te laten gaan. Bij mijn paard werkt dat!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:48

cinv schreef:
duwt u nagelbuik naar die letter.


Ehm... wat is in godesnaam een nagelbuik?? Ik heb een nagel, en een buik... maar een combi daarvan??? Verward

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:11

Ja Coby is goed wat je doet. het zal niets onmiddelijk resultaat geven maar op de duur zal hij het wel begrijpen...Knipoog
Euhhhhhh, zeggen ze dat nie ne nagelbuik?...ja toch?? da gatje in u buik waar de navelstreng was....hum

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:12

Ahaaaaa, je navel!! Dank U!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:23

Ilkkah precies het zelfde!!!
Wij zijn er heel lang op aan het trainen geweest, met telkens als ze haar achterhand naar binnen gooide, even met de zweep een tikje, en na verloop van tijd werd het minder, en nu doet ze het echt nog maar zelden Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 75 bezoekers