timeout-reizen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

timeout-reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 14:44

Heyzz

na verscheidene jaren instructieweken in ermelo gedaan te hebben was ik op zoek naar iets anders. Nu kwam ik op de site van Timeout-reizen en vond daar het jongerenkamp in de belgische ardennen. Dit kamp leek mij wel leuk.

Nu had ik de vraag of iemand al ervaring heeft met timeout, en wat haar/zijn ervaringen waren. En misschien heeft iemand dit kamp al wel een keer gedaan? Ik wil graag ervaringen van mensen horen over hoe de organisatie enz. in elkaar steekt. Bedankt.



Misschien iemand anders die ook nog iets leuks weet? Ik heb een eigen pony, rijd wedstrijden en hoef geen spelletjeskamp.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:50

ik heb ervaring met time out reizen, twee weken naar Hongarije geweest.

Geen problemen mee gehad, locatie ter plekke was perfect, begeleiding ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:02

Ik ben vorig jaar met hun naar de Ardennen geweest en in maart ga ik er weer via hun naar toe. Waar ga je precies heen in de Ardennen?
Ik vind de oraganisatie van Timeout verder prima.
Ik ben benieuwd!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:06

Ik heb wel eens geinformeerd voor een reis via time-out. Dat was in Wales. Ik ben toen niet via hun gegaan, maar vond de website van de lokatie. Ik heb toen rechtstreeks bij die lokatie gebeokt, dat was een flink stuk goedkoper Knipoog . Die reis was in ieder geval dik in orde en exact hetzelfde als als ik hem via time-out had geboekt.

Ik ga er dus van uit dat de andere reizen uit hun catalogus net zo goed geregeld zijn.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 15:09

De reis waar ik aan zit te denken is: (gekopiereed van timeout)


Jongerenkamp in de Belgische Ardennen - Avontuurlijke trektocht met leeftijdgenoten (12-18 jaar)!



De activiteiten:
De eerste twee dagen leer je alles over het voeren en verzorgen van paarden, omgang met het paard en het voorbereiden van paarden op het rijden. Je krijgt paardrijles, gericht op het buitenrijden in ruig terrein. Je leert hoe je moet reageren op veranderingen in het landschap, hoe je je paard zo min mogelijk hindert en nog veel meer.
De volgende dagen maken jullie een 2-daagse trektocht. Je rijdt 4 tot 6 uur per dag door uitgestrekte bossen, over ruige heuvels en door kleine dorpjes. Er worden regelmatig stroompjes en riviertjes overgestoken en doorwaad. Je slaapt deze nacht in een tent.
Vrijdag maken jullie nog een laatste dagtocht van 4 uur en dan is het alweer tijd om afscheid te nemen…

De paarden:
Je rijdt hier op Spaanse paarden, Painthorses, Apaloosa’s of een kruising tussen genoemde rassen. Deze paarden bezitten het juiste karakter voor deze tochten: taai, kalm, goed aangereden en gehoorzaam.



De accommodatie:
’s Ochtends wordt je wakker van de hinnikende paarden. Ontbijt en diner eten jullie met z’n allen in het eetcafé, boven de stallen. Bij mooi weer wordt er op het terras gegeten. In het herenhuis slapen de jongens en meisjes apart in de twee 3-persoonskamers en twee 2-persoonskamers. Er is een gezamenlijke badkamer met twee nette douches en toiletten.

Meenemen:
Je eigen tent, slaapzak, evt. luchtbed, handdoeken en slippers. Comfortabele kleding, regen- en zwemkleding, laarzen en een veiligheidscap. Schoenen die vies mogen worden. Zakgeld voor kaarten en de telefoon, eventuele medicijnen en een telefoonnummer van een contactpersoon.

Startdata:
Voorjaarsvakantie: 22/2 en 04/4.
Meivakantie: 02/5
Zomervakantie: 04/7, 18/7 en 08/8.
Kerstvakantie: 26/12 (4 dagen)

Je kan op zondag na 18.00 uur worden gebracht en op vrijdag om 17.00 uur weer worden opgehaald.

Rijervaring:
Dit jongerenkamp is geschikt voor iedereen tussen de 12 en 18 jaar die stap, draf en galop goed beheerst.



Prijs:
Deze week op basis van vol pension, veel paardrijden en een goede begeleiding kost € 240,00.
Code: BE/LLj

Bijzonderheden:


Dit kamp wordt begeleid door een ervaren gids, die in het dagelijks leven als schoolleraar werkzaam is.

De locatie ligt circa 50 km van Maastricht, tussen toeristisch Harzé (het kleinste stadje van de wereld) en Spa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:12

Hoi, dit is precies het kamp waar ik ook ben geweest. Het is daar echt super leuk. *LOL*
Je moet maar eens op hun website kijken:
www.lambree.com
Is wel in het Engels.
De omgeving is er super mooi, de gids is een toffe vent, de paardjes zijn er helemaal geweldig enzenz. OK dan!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:12

Het lijkt me erg leuk om dat een keer te doen. Tis wel aardig duur maar het lijkt me erg gaaf... Leuk om positieve reacties te horen nu weet ik zeker dat ik ook ooit een keer ga. (nu nog iemand vinden die mee wilt Knipoog )

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 15:22

Tessya schreef:
Hoi, dit is precies het kamp waar ik ook ben geweest. Het is daar echt super leuk. *LOL*
Je moet maar eens op hun website kijken:
www.lambree.com
Is wel in het Engels.
De omgeving is er super mooi, de gids is een toffe vent, de paardjes zijn er helemaal geweldig enzenz. OK dan!


Das toevallig.

Hoe is de leeftijdsverhouding een beetje en zijn er alleen nederlanders of niet, hoe groot zijn de groepen? heb trouwens nog op hun site gekeken, daar was een week veel duurder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:28

Ik heb er de trektocht van een week gemaakt, dus de leeftijden van het jeugdkamp weet ik niet precies. De gids spreekt een beetje Nl, maar de rest niemand. De groepen zijn maximaal 10 man geloof ik.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 21:42

ik heb me opgegeven, iemand zin om mee te gaan?