Mijn vader, dronken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Mijn vader, dronken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 12:08

Een paar dagen voor oudejaarsavond is mijn vader is laatst met mijn oom en mijn broer 's middags naar een plaatselijk eetcafe geweest.
Ze zouden voor het eten thuiskomen maar ja ze kwamen maar niet. Dus mijn moeder en ik zijn maar gaan eten.
Toen ik thuis was gekomen van het rijden waren ze er weer. Het was wel verdacht stil in huis. Was mijn vader dus enigszins dronken. Dat had ik nog nooit meegemaakt en was dus perplex.
Mijn moeder probeerde hem met man en macht het bed in te sturen (wat heel moeizaam ging Scheve mond ). En mijn broer ging (beetje aangeschoten) de afwas doen.

Zelf drink ik eigenlijk nooit en vind dronken zijn niet echt iets om te lachen. Vooral niet als mn eigen pa betreft. Het huilen stond me dan ook nader dan het lachen.

Wat vinden jullie daarvan?
En trek ik het me iets te veel aan of niet?
Laatst bijgewerkt door * Ellen * op 06-01-04 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:09

als het niet vaak voorkomt, en de dronkenschap niet maakt dat je pa zich stom gaat gedragen of zo, zou ik me er niet te druk over maken hoor. Het kan veel erger.

De hond is de betere mens

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:11

dronken zijn vind ik iets doms en zeker als het een volwassene betreft zoalseen van je ouders. Ik zou het heel erg vinden als een van mn ouders dronken zou zijn, helemaal als er ook nog andere mensen bij zouden zijn. Ik denk dus dat het een normale reactie van je is hoor!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:12

Ik denk dat je het je te veel aantrekt. Bijna iedereen is wel eens dronken of aangeschoten in zijn leven... zo ook jouw vader. Je geeft niet aan dat hij het dagelijks doet, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Je kan het ook vanaf de andere kant bekijken. De man heeft een heel jaar achter de rug en gaat even met de familie wat drinken om het vast af te sluiten...
Dronken wordt je niet alleen als je heel veel drinkt. Een biertje kan heel verkeerd vallen en je bent zo blauw als een tientje. Als je bijvoorbeeld wat moe bent en nog niets gegeten hebt en je neemt een biertje kun je je klok erop gelijk zetten dat je kacheltje wordt. Knipoog
Zo erg is het dus niet. Hij heeft waarschijnlijk zijn roes uitgeslapen en de volgende morgen met een kater (die koppijn heeft) aan de ontbijttafel gezeten...

Ik zou me niet zo druk maken. Ach gut

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:14

zolang ze geen nare dingen gaan doen als ze dronken zijn....
om sommige kun je ook enorm lachen...
Mn vriendje is een keer in slaap gevallen midden in de kroeg...

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:15

mijn oduers zijn ook wel eens aangeschoten, maar ik vind dat het moet kunnen. Het zijn ook mensen en als zij lekker aan de wijn of bier zitten en het gezellig hebben kan ik me er niet druk om maken. Mijn moeder wordt altijd erg grappig van een beetje wijn en ik kan er dan ook hard om lachen als ze weer eens aangeschoten is.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:20

tuurlijk marjo maar aangeschoten is wat anders dan dronken. Mijn ouders zijn ook wel eens angeschoten maar dan is het vooral erg grappig Dronken heb ik ze gelukkig nog niet meegemaakt

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:20

Marjolein schreef:
mijn oduers zijn ook wel eens aangeschoten, maar ik vind dat het moet kunnen. Het zijn ook mensen en als zij lekker aan de wijn of bier zitten en het gezellig hebben kan ik me er niet druk om maken. Mijn moeder wordt altijd erg grappig van een beetje wijn en ik kan er dan ook hard om lachen als ze weer eens aangeschoten is.


Ik heb mijn moeder nog nooit aangeschoten gezien. Mijn vader wel eens.
Die was met wat vrienden een vakantiehuisje aan het bouwen van een van hen. Het was warm, ze hadden de hele dag hard gewerkt en weinig gegeten. Toen ging de laatste pan op het dak en toen was er "pannenbier", tja je kan wel raden wat er gebeurde Na een paar koude biertjes waren ze met zn allen lekker aangeschoten. Ik moest wel heel erg lachen om mijn vader toen hoor Het was de eerste keer dat ik het meemaakte... en ach zolang hij het niet iedere maand doet...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:37

Sorane schreef:
Ik denk dat je het je te veel aantrekt. Bijna iedereen is wel eens dronken of aangeschoten in zijn leven


Met nadruk op bijna....
Ik heb een schurfthekel aan dronken mensen, of dat nou onbekende, bekende, of naaste familie zijn.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:39

Ik krijg de indruk dat dit dus echt een eenmalig iets was,
lijkt me totaal niets om je druk over te maken!
Het is raar, omdat je je ouders vaak op een soort voetstuk hebt staan, maar ook ouders doen wel eens domme dingen. Knipoog

Mijn vader heeft ook wel eens iets te veel gedronken, maar die heeft hetzelfde als ik, die wordt hardstikke beroerd Haha!
Het duurde eeuwen voor hij zijn bed had bereikt, elke keer moest hij even gaan zitten Extreme duivel Net toen hij in bed lag moest hij naar de wc en eenmaal op de badkamer, kon hij niet meer terug komen.
Maar gewoon lekker laten zitten hoor, dan leren ze het wel af *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:43

stef"]
[quote="Sorane schreef:
Ik denk dat je het je te veel aantrekt. Bijna iedereen is wel eens dronken of aangeschoten in zijn leven


Met nadruk op bijna....
Ik heb een schurfthekel aan dronken mensen, of dat nou onbekende, bekende, of naaste familie zijn.
[/quote]
Het is geen gezicht, dronken mensen hebben geen waardigheid.
Maar toch kan iedereen het overkomen. Inderdaad zoals eerder gezegd, dat je niet goed van te voren gegeten hebt, of je bent minder vitaal dan anders (verkouden of hoofdpijn) en dan BAM, slaat het toe voordat je er erg in hebt. HEt is mij ook ooit 1 x overkomen, en ik dronk toen ook niet meer dan anders. Ik stopte meteen toenik het merkte, maar het was al te laat. Het is nadien nooit meer voorgekomen.[/i]

De hond is de betere mens

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:45

Ik ben nog nooit dronken of aangeschoten geweest, en dat wil ik graag zo houden ook.
Als ik drink is het 1 glas, of 1 flesje (breezer) hooguit 2, maar dat is al een unicum.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 12:46

stef"]
[quote="Sorane schreef:
Ik denk dat je het je te veel aantrekt. Bijna iedereen is wel eens dronken of aangeschoten in zijn leven


Met nadruk op bijna....
Ik heb een schurfthekel aan dronken mensen, of dat nou onbekende, bekende, of naaste familie zijn.
[/quote]

Ik ook. En dat weten mijn ouders ook. En dat ie dat dan toch flikt. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:54

* Ellen *"]
[quote="stef"][quote="Sorane schreef:
Ik denk dat je het je te veel aantrekt. Bijna iedereen is wel eens dronken of aangeschoten in zijn leven


Met nadruk op bijna....
Ik heb een schurfthekel aan dronken mensen, of dat nou onbekende, bekende, of naaste familie zijn.
[/quote]

Ik ook. En dat weten mijn ouders ook. En dat ie dat dan toch flikt. Boos!
[/quote]

Het kan gebeuren. Ik heb een hekel aan mensen die een vervelende dronk hebben. Ik ben zelf ook wel eens kacheltje geweest. en veel vaker dan mijn ouders weten Schijnheilig Ik schijn alleen niet vervelend te worden maar juist heel erg melig. Ik val dus geen mensen lastig. Ik heb wel eens dronken mensen meegemaakt die heel emotioneel worden of agressief daar heb ik dus wel een hekel aan...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:31

Kan idd gebeuren. Zelf drink ik eigenlijk nooit alcohol, puur omdat ik er niet tegen kan.. begin gelijk te draaien enzo..
Maar als mensen dronken zijn vanaf een feest/kroeg, kan ik er wel om lachen, behalve als ze hangerig worden en echt vervelend doen..
Hoe was je vader de volgende dag?? Dat vraag ik me eigenlijk dan wel af als hij echt zo dronken was..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:37

kan me voorstellen dat je het niet zo leuk vindt. Lijkt mij ook echt niet leuk als mijn ouders echt dronken zouden zijn. Een beetje aangeschoten vind ik niet zo erg, maar dronken... Ik denk niet dat je er wakker van moet gaan liggen. zolang het iets eenmaligs is.....

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:42

Zoals er al veel gezegd is in dit topic... het kan al eens gebeuren...
En ik denk dat je het je een beetje te fel aantrekt... je vader moet niet eens zich lazarus gezopen hebben om dronken te raken, kan ook heel onverwachts gebeurd zijn (zoals hier al omschreven staat).
Zolang het niet iets is wat regelmatig gebeurd zou ik me er iig geen zorgen over maken.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:13

Ik denk dat je er vooral van geschrokken bent, omdat je het niet van je vader gewend bent.

Mijn ouders drinken ook nooit, maar dan ook echt geen druppel alcohol. Als ik mijn vader of moeder dronken zou aantreffen, dan zou ik ook helemaal in shock zijn.

Aan de andere kant drinken wel meer mensen eens een keer iets teveel. Als het bij een incident blijft, is dat dan ook zeker niet iets om je zorgen over te maken.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:20

Mijn ouders houden wel van een wijntje. Dat is gewoon een feit. Soms kijk ik op van het aantal lege flessen op een avond. Maar aangeschoten of dronken, nee, dat eigenlijk nooit. Ik heb m'n vader nog maar 1x aangeschoten gezien, dat was ook meteen de enige keer dat ik met hem gedanst heb op een feest Haha! .

Ik erger me d'r niet aan als mensen dronken zijn, dat helpt toch niet en je heb alleen je zelf er mee omdat jij het dan niet naar je zin heb.
Mij zelf zal je nooit dronken zien. Ik ben allergisch voor alcohol door een ongeluk met een paard, mijn lever is beschadigt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:38

Mijn eigen ouders drinken niet veel!
Ben ik blij om want onze vorige buurman die dronk aan 1 stuk door....
Hij had van 2 uur 'savonds tot half 8 'smorgens werk en dan dronk ie ook super veel!
En dan ging hij dus naar huis...en zag ik hem om het kwartier een fles bier uit de garage halen! Dat ging door tot ongeveer 12 uur...dan ging hij slapen! En dan rond 5 ur werd ie wakker en ging hij soms praten met mijn vader...mijn vader kreeg een flesje bier en die buurman ook...nou mijn vader had zijn flesje bier net voor de helft op en de buurman zat alweer aan de 2de (ook al voor de helft op)! En dan ging hij na het eten naar het cafe...daar zuipen tot hij weer moest werken....en zo ging dat dus dagen door..uiteindelijk is hij ook ontslagen en gescheiden!
Mijn buurmeisje (toen 5 nu 7)..en zijn kind dus..had er heel veel problemen mee want als ze hem zag dan was hij ladderzat en wou ze echt NIET bij hem in de buurt komen!! Scheve mond

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:33

ik snap best dat je geschrokken bent hoor , ik heb mijn moeder ook een keer dronken gezien en (ik vind) 'het hoort gewoon niet bij je ouders' maar ach het is maar voor 1x kan gebeuren hoor!!
zelf drink ik ook (bijna) nooit omdat ik dronken mensen gewoon dom vindt

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:47

Persoonlijk vindt ik het een beetje overdreven reactie. Het is anders als je vader regelmatig dronken is of dan erg vervelend is(wat niet blijkt uit je verhaal)

Mijn vader heb ik ook wel eens dronken gezien. Tijdens een trouwfeest.
Ik kon er wel om lachen, stond hij met een of andere belg te l*llen.
Zegt die belg, half zwaaiend omdat hij zelf ook niet al te nuchter was "Ahwel meneer, zal ik u even vasthouden"
Toen mijn moeder zei dat hij ook niet erg vast op zijn benen stond was zijn reactie dat dat kwam omdat de grond erg ongelijk was Haha!
En mijn "schoonvader" heb ik eens van de trap horen vallen omdat ie teveel op had. Grootste lol had iedereen daar beneden.

Zolang het niet regelmatig gebeurt vindt ik er niks mis mee

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:15

* Ellen * schreef:
Ik ook. En dat weten mijn ouders ook. En dat ie dat dan toch flikt. Boos!

Mag je vader een keer een foutje maken??? Hij zal heus niet gedacht hebben van: "Ha! Heerlijk! Lekker vanavond dronken worden en * Ellen * irriteren! Haha!"
Het kan een keer gebeuren. Bij sommige mensen is één van de ouders iedere dag dronken...

... And we like all the fluffy animals.


Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:42

Rainie"]
[quote="* Ellen * schreef:
Ik ook. En dat weten mijn ouders ook. En dat ie dat dan toch flikt. Boos!

Mag je vader een keer een foutje maken??? Hij zal heus niet gedacht hebben van: "Ha! Heerlijk! Lekker vanavond dronken worden en * Ellen * irriteren! Haha!"
Het kan een keer gebeuren. Bij sommige mensen is één van de ouders iedere dag dronken...
[/quote]

Ja precies.. Mijn vader was ook een beetje dronken met vakantie, dan laat ik hem maar.. ik kan me er wel aan gaan irriteren, maar het veranderd toch niks. En als het niet te vaak gebeurd.. Hij mag toch ook wel eens dronken zijn? En hij drinkt nooit meer dan 2 glazen wijn per dag, dus het gebeurt vrijwel nooit, dan laat ik hem maar die ene keer dat het wel gebeurd

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:48

mijn vader is eens in de 5 jaar soort van dronken geloof ik, als hij reunie heeft van zn school Tong uitsteken
en dan hoef ik hem niet te zien, als hij thuiskomt (5 uur ofzo) slaap ik allang dus... maar ik zou me wel schamen als ik het wel aan moest zien, net als ik het moeilijk vind als m'n moeder oet huilen (begravenissen enzo)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers