binnen of buiten blijven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 17:33

Seven staat nu 24 uur per dag buiten. Omdat het vandaag zo'n rotweer was, stond hij helemaal te trillen. Ik schrok er heel erg van. Moet ik hem nu op stal zetten? Aan de ene kant denk ik van wel, want anders is ie straks heel erg ziek, aan de andere kant, hij moet in de winter ook nog naar buiten kunnen overdag, kan ie dan niet nu maar vast aan de kou wennen?
Wat zouden jullie doen?


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 17:36

Stond hij voor je hem kreeg op stal? Als dat zo is heeft hij misschien ook nog niet een goede vacht kunnen kweken. Ik zou hem wel zoveel mogelijk buiten laten maar als hij het niet gewend is misschien wel binnenhalen bij extreem rotweer (combinatie nat+wind) Een goede schuilmogelijkheid in de wei zodat hij uit de wind kan staan scheelt ook al veel

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 18:02

hij stond idd op stal. Hij staat nu ongeveer 3 weken op de wei. Dit weekend gaan ze wel verhuizen, eindelijk, en dat gaat ie als het heel erg slecht weer is, ook op stal. Maar nu hoef ik er niets aan te doen? Zou een waterdichte deken misschien helpen?

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 18:33

nonnie anders doe je m smiddags buiten en savonds gewoon naar binnen...
of deed je dat al???
bij onze paarden doen we ze gewoon naar binnen als t erg rotweer is

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 19:04

nope kan niet., Bij de wei zit geen stal Frusty Als ze gaan verhuizen wel, dat scheelt alweer, als het echt hel koud is gaan ze wel naar binnen Haha!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 19:06

Zo zat ik vanmiddag dus ook.. Maar als ik haar NU binnenzet hoe dan de rest van de winter? ik kan haar 2 x op een dag eten gaan geven, daar heb ik gewoon de tijd neit voor... morgen ochtend zou ik bijv dan wel kunnen komen, maar dan blijf je natuurlijk aan de gang.. die van mij heeft dan wel een waterdichte deken op, een hele goeie, anders heb je nog meer problemen, dus met rijden is dat heel erg makkelijk, hoef nooit rekening mee te houden dat ze wel es nat zou kunnen zijn...
En de wei wordt ook behoorlijk modderig.. Extreme duivel Maar ja, zat droge plekken om te staan, en een heerlijke droge warme schuilstal, dus heb haar maar gewoon buiten laten staan.. *LOL*


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 19:08

dus een waterdichte deken helpt goed? Het lijkt mij, als hij niet nat wordt, het dan ook een stuk minder koud zal hebben, of zie ik dat verkeerd?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 19:20

Gewoon een goede, dikke weidedeken kopen. Zonder naden erop, anders blijft ie niet goed waterdicht.

Ik heb zelf voor mijn paardjes een Harry's Horse (niet zo geweldig), een Weather Beata (gaat wel) en een BR (top!).

Geen regendeken gebruiken (van dat rubber), want dat gaat zweten en drukt de haren plat en daardoor krijgt ie het koud.

Maar ik zou er wel een goede deken opgooien, als ik jou was! En bezuinig daar ook niet op...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 19:25

ik ga vanavond nog een deken halen, en die morgen op doen! Heel erg bedankt! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker en 134 bezoekers