Eindelijk weer een win-winsituatie met Xara

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Eindelijk weer een win-winsituatie met Xara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 13:02

De laatste keer dat ik bij Xara was geweest, kreeg ik haar niet eens te pakken, dus dit weekend moest het maar weer eens gebeuren.
Eerst probeerde ik haar te lokken met wat bix, alle veulens kwamen naar me toe, dus ik kon met moeite bij Xara komen. Het lijkt wel of alle veulens expres de weg versperen voor mij, zodat ik niet bij Xara kan komen. Scheve mond Dit werkte dus niet, want iedere keer deed ze net een stapje achteruit als ik haar bijna had.

Vervolgens heb ik haar in een "sluisje" gedreven, zodat ze wat minder ruimte had. Toen kreeg haar nog niet te pakken (die miep!). Uiteindelijk was ik het zo zat en ik wilde niet opgeven, dus heb ik het halstertouw om haar hals gegooid en beide kanten goed beet gehouden. Na 2x heen er weer door het sluisje gerend te hebben, stond ze eindelijk stil en kon ik het halstertouw vastklikken. Niet de ideale manier natuurlijk, maar het blijft geen feest voor Xara. Knipoog

Daarna wat gewandeld over het erf, dat ging best goed. Ze liep goed mee en bleef ook stilstaan als ik daarom vroeg. De plasjes vond ze wel wat eng, maar dat vind ik niet erg. Ze is nog jong en niets gewend. Daarna ging ik haar borstelen en hoefjes uitkrabben. Zelfs het hoeven uitkrabben ging boven verwachting. De eerste 2 hoefjes was ze heel braaf en bij de laatste 2 iets minder, maar het ging sowieso beter dan anders.

Ze was heel rustig en liet alles toe, ze was nog wel wat schrikkerig af en toe, maar dat geeft niet. Ik ben blij dat het zo goed ging, het geeft je gewoon een goed gevoel. OK dan!


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:29

Nou, uiteindelijk heb je toch nog gewonnen, dat is het belangrijkste natuurlijk!

Misschien helpt het: wij konden een keer de paarden ook niet te pakken krijgen, te hebben we ze opgejaagd. Toen ze dat zat waren konden we ze zo pakken Knipoog

LadyDi
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Heusden gem Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:34

Nou ik zou ze niet op gaan jagen want dan maak je ze in 1e instantie alleen maar bang.Je moet haar op een rustige manier benaderen en ja dat kan soms wel lang duren.Je moet Xara t vertrouwen geven dat ze in goede handen is dus als je haar te pakken hebt beloon haar dan erg overdreven.Na een paar keer zal je merken dat dit helpt en zal ze niet meer weg lopen voor je.
In ieder geval veel succes

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 16:59

LadyDi schreef:
Nou ik zou ze niet op gaan jagen want dan maak je ze in 1e instantie alleen maar bang.Je moet haar op een rustige manier benaderen en ja dat kan soms wel lang duren.Je moet Xara t vertrouwen geven dat ze in goede handen is dus als je haar te pakken hebt beloon haar dan erg overdreven.Na een paar keer zal je merken dat dit helpt en zal ze niet meer weg lopen voor je.


Makkelijker gezegd dan gedaan... weet je hoelang ik hier al mee bezig ben?! Ik heb haar niet opgejaagd hoor, maar toen duidelijk was dat ik haar echt niet zou krijgen, heb ik haar in het sluisje gedreven. Op een gegeven moment gaat ze het gewoon als spelletje zien en dat moeten we niet hebben. Als het niet goedschiks kan, dan maar wat minder goedschiks. Ik was iig blij dat ik haar eindelijk te pakken had.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:56

Heeee, goed zo OK dan!
Zo heb je in elk geval een begin. Nu weet je ook hoe je haar kan pakken. Dat sluisje daar bedoel je zeker dat eerste stukje naast de paddock mee. Daar zie ik geen kwaad in hoor, dat is geen opjagen, toch.
En nu volhouden he. Met Xantha gaat het ook steeds beter Haha!

XANTHA


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 09:58

Jolynn schreef:
Dat sluisje daar bedoel je zeker dat eerste stukje naast de paddock mee.


Ja idd, daar voor de merriejaarlingen.
Fijn dat het met Xantha ook goed gaat, dat is wel een bijdehand ding hoor!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:01

Tis ook een lekkere tut ook he, die meid van jou........ maar het is wel handig om haar het sluisje door te werken dan........ EN je bent goed geeindigd dus das uitstekend........... ben benieuwd hoe ze zich ontwikkeld

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 10:08

Ik heb het volste vertrouwen dat het allemaal wel goedkomt met haar. Haha!
Volgende keer ga ik gelijk proberen of ik het halstertouw om haar hals kan gooien, want als ze eenmaal aan het lopen gaat, dan heeft het geen zin meer. Lokken werkt helaas niet, omdat er dan opeens 7 andere veulens om je heen staan.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:48

ik ben blij dat mijn baby (1 van die andere 7 veulens Knipoog ) wel makkelijk te vangen is Haha! grappig trouwens want op de laatste foto van je profiel staat mijn baby paard achter de jouwe Haha!

Succes met het vangen ik zal Xara ook een aai geven als ik kom kijken.
De laatse keer at ze ook een worteltje mee met Sprietje wellicht dat dat de volgende keer beter helpt als je haar vast wil houden.

groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 10:55

Merilyn schreef:
De laatse keer at ze ook een worteltje mee met Sprietje wellicht dat dat de volgende keer beter helpt als je haar vast wil houden.


De eerste keer dat ik zelf wortels meenam, moest ik ze zelf voorkauwen, want toen kende ze het nog niet. Haha!
Ik zag zondag pas later de wortels staan, ik had wat bix meegenomen op te lokken en te belonen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:42

Leuk zo nog eens een update van Xara, je hebt wel je handen vol aan der hé Tong uitsteken
Met Xen was dat een tijdje ook zo, als veulen lekker "brutaal" en altijd op de eerste rij, maar op een gegeven moment werd ie schichtig en heb ik er echt een hele hoop geduld in moeten steken om te geraken waar we nu staan ... Als je hem bvb an z'n kont aanraakte werd hij ineens 10 cm korter, net alsof hij niet wist hoe lang en groot ie was. *LOL*
Nou ondertussen komt hij aangegalopeert als je aankomt, kan je hem overal aanraken en aaien en kun je alle 4 z'n voetjes vragen terwijl hij gewoon los in de wei staat (en je moet nog maar z'n been wijzen of hij heft het al op ... ook niet erg handig maar dat heeft ie zelf bedacht )
Hij is ook zo ontzettend beleefd, tegen Xen bots je dus niet op hé. Die gaat altijd netjes opzij nog voor je er zelf goed en wel erg in hebt. K'heb de indruk dat Greg en Vanta een goede job doen in z'n opvoeding Cool

Het zal wel andere koek worden als z'n mannelijkheid indaalt Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Vagabondo, waikiki_6 en 2 bezoekers