Crosstraining met de Kroonjuweel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Crosstraining met de Kroonjuweel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 18:19

In de zomer heb ik af en toe een crosstraining gehad met de Kroonjuweel ruin van mijn vriend. Dit was een van de eerste keren, jammer dat je op de foto's de echte crosshindernissen niet ziet maar het gaat om het idee Haha!

Eerst even wat dressuuroefeningen:

Afbeelding

Daarna begonnen we met een hindernissje van tonen, erg braaf dat hij gelijk over zo'n rare hindernis heen ging.

Afbeelding

Aandraven voor de opsprong op een verhoging. Zo'n platou dat steeds een trap hoger is zeg maar, en daarna weer schuin afloopt. Dit deed hij ook erg goed, alleen bij de tweede trap stopte hij even en sprong daarna als een speer erop Haha!

Afbeelding

Na vele sprongen over boomstammen wat niet altijd van harte ging waren we alweer aan het uitstappen. Hij heeft het over het algemeen erg braaf gedaan zo'n eerste keer . De hindernis die daar staat hebben we gebruikt om in te springen aan het begin.
*Let op de verhouding paard ruiter* *LOL* Toch meer spek eten zoals mijn instructeur altijd tegen mij zegt Haha!

Afbeelding


Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:23

Leuk paard, heeft precies een mooie spring techniek zo te zien.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:24

stoer paard!!

ging het goed?? ziet er leuk uit!!! Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 18:56

Natasja91 schreef:
stoer paard!!

ging het goed?? ziet er leuk uit!!! Lachen


Het ging best goed ja, het is een fijn paard om te rijden.

Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:40

Heej dat is bij Aike.. Party!! Daar ben ik ook al een paar keer geweest.. (hebben ook foto's van op Bokt gestaan Knipoog )
Leuk paard zeg Ook leuk dat je daar bent gaan trainen/lessen OK dan! Ben blij dat het goed is gegaan Cool

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:44

Cool paard! Kan leuk lopen en ook nog eens lekker springen Lachen

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:47

wouw... mooi beestje! Haha!
hij loopt ook lekker

'In het land der blinden is eenoog koning'

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 19:52

New-Forest schreef:
Heej dat is bij Aike.. Party!! Daar ben ik ook al een paar keer geweest.. (hebben ook foto's van op Bokt gestaan Knipoog )
Leuk paard zeg Ook leuk dat je daar bent gaan trainen/lessen OK dan! Ben blij dat het goed is gegaan Cool


idd, dat is mijn instructeur! Een hele goeie vindt ik Haha! Heb jij foto's van de crosshindernissen?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:38

Manda"]
[quote="New-Forest schreef:
Heej dat is bij Aike.. Party!! Daar ben ik ook al een paar keer geweest.. (hebben ook foto's van op Bokt gestaan Knipoog )
Leuk paard zeg Ook leuk dat je daar bent gaan trainen/lessen OK dan! Ben blij dat het goed is gegaan Cool


idd, dat is mijn instructeur! Een hele goeie vindt ik Haha! Heb jij foto's van de crosshindernissen?
[/quote]

Ik kom toevallig net terug van de manege want daar had ik springles... van Aike Tong uitsteken
Hopelijk vindt je het niet erg dat ik er hier foto's van plaats maar dit zijn ze:

Afbeelding
Afbeelding
De 5 boomstam in-uitjes
Afbeelding
En de wal opspringen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:00

haha die laatste is egt gaaf! net alsof hij zweeft!!


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:13

Wat grappig, hij heeft ook de ogen/ voorhoofd van Kroonjuweel; ze staan een beetje ver uit elkaar.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 17:31

Mooie foto's Amy!

Wij zijn die wal niet van de hoge kant opgesprongen, denk ook niet dat die dat doet Haha!

Die boomstammen op de grond duurden een eeuwigheid voordat hij erover wou.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:32

Nou mijn Kroonjuweeltje heeft helaas niet zoveel moed als die van jou, Razinda gaat écht niet over een hindernis heen! Mooi paard trouwens, maar ja dat kan ook niet anders met zo'n vader! Knipoog Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:13

Ziet er goed uit hoor!!!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 09:05

Jura schreef:
Nou mijn Kroonjuweeltje heeft helaas niet zoveel moed als die van jou, Razinda gaat écht niet over een hindernis heen! Mooi paard trouwens, maar ja dat kan ook niet anders met zo'n vader! Knipoog Haha!


Dit kroonjuweeltje kan echt goed springen Haha! Zie je trekjes in deze halfbroer van Razin Knipoog

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:12

Mooi paard hoor!
Zo te zien zit hij wel lekker *LOL*

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:13

Lientje schreef:
Leuk paard, heeft precies een mooie spring techniek zo te zien.


Knap dat je dat aan deze foto's kan zien, hahaha,
maar het is inderdaad een leuk, stoer paard om te zien.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:29

Leuk paard, alleen een beetje groot voor je Tong uitsteken

Trouwens nog even een opmerking: Je kunt met dit soort trainingen beter wat meer beschermende kleding aandoen, ook als het heel warm is Knipoog
(en het liefst ook nog een bodyprotector, al snap ik dat je die niet aan gaat schaffen als je maar af en toe een crosstraining doet)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:13

Die laatste foto van New-Forest is grappig Haha!

Manda schreef:
*Let op de verhouding paard ruiter*:))

Haha, idd Tong uitsteken Maar volgens mij wel een paard (en ruiter) met een goede springtechniek Lachen

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:22

Manda"]
[quote="Jura schreef:
Nou mijn Kroonjuweeltje heeft helaas niet zoveel moed als die van jou, Razinda gaat écht niet over een hindernis heen! Mooi paard trouwens, maar ja dat kan ook niet anders met zo'n vader! Knipoog Haha!


Dit kroonjuweeltje kan echt goed springen Haha! Zie je trekjes in deze halfbroer van Razin Knipoog
[/quote]

Grappig dat ie goed kan springen. Razin durft trouwens wel over cavaletti aan de longeerlijn en dan gaat ze ook behoorlijk hoog. Volgens mij springt ze dan ook best goed, maar ik heb er niet echt verstand van natuurlijk. Iig wil ze onder het zadel nog niet echt. Haha!

Ik zie wel wat trekjes ja! Alleen is Razin een ukkie en dit een grotert, toch?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 11:49

gomir schreef:
Leuk paard, alleen een beetje groot voor je Tong uitsteken

Trouwens nog even een opmerking: Je kunt met dit soort trainingen beter wat meer beschermende kleding aandoen, ook als het heel warm is Knipoog
(en het liefst ook nog een bodyprotector, al snap ik dat je die niet aan gaat schaffen als je maar af en toe een crosstraining doet)


Je hebt helemaal gelijk! Ik heb bij de meeste crosstrainingen ook wel een bodyprotector aangehad, maar je stikt er zowat in zo warm.... Ik heb dus wel een bodyprotector en die doe ik zelfs bij de springlessen braaf aan (behalve als het heel erg heet is Knipoog )

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 11:55

Jura"]
[quote="Manda"][quote="Jura schreef:
Nou mijn Kroonjuweeltje heeft helaas niet zoveel moed als die van jou, Razinda gaat écht niet over een hindernis heen! Mooi paard trouwens, maar ja dat kan ook niet anders met zo'n vader! Knipoog Haha!


Dit kroonjuweeltje kan echt goed springen Haha! Zie je trekjes in deze halfbroer van Razin Knipoog
[/quote]

Grappig dat ie goed kan springen. Razin durft trouwens wel over cavaletti aan de longeerlijn en dan gaat ze ook behoorlijk hoog. Volgens mij springt ze dan ook best goed, maar ik heb er niet echt verstand van natuurlijk. Iig wil ze onder het zadel nog niet echt. Haha!

Ik zie wel wat trekjes ja! Alleen is Razin een ukkie en dit een grotert, toch?
[/quote]

Deze komt steeds dichter bij de 1,80 ja Haha! Hij is nu rond de 1,78 en wordt dit jaar in juni 6 jaar. Hij is sinds hij bij ons is binnen een jaar 5 cm gegroeit!!

Hoe groot is razin dan? Mijn Uniform merrie wordt in april 3 jaar en meet nu rond de 1,60, weet je nog hoe groot Razin was met deze leeftijd?

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:20

Leuke paardjes joh!! lijkt me tof om dat ook te doen! ik spring soms wel hindernissen inhet bos als we daar heen gaan en soms op een buitenrit van die lage hindernisjes die vast hangen met een ketting maar verder nooit dus dit lijkt me vet tof om te doen!!!!!!!!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:22

Razin is maar 1.64 ongeveer. Razin was rond haar derde ook 1.60. Maar misschien wordt die van jou nog wel een stuk groter. De DA schatte dat ze rond de 1.65 zou worden en dat klopt wel ongeveer. Ze toont wel steeds groter, omdat ze meer spieren krijgt en omdat ze een laatbloeier is.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 21 bezoekers