[SGW] SGW Vlietland 8/9 september - Voorbespreking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: SGW Vlietland 8/9 september - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:27

Dat is dan toch mooi Lachen. Dan kun je op de oefencross al gelijk vergelijken hoe je het had gedaan bij een echte cross.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:27

Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn eerste (en enige Haha!) cross niet gekeken heb op mijn horloge onderweg. Ik had wel andere dingen te doen: netjes zitten, blijven ademen, nadenken welke hindernis als volgende komt, enz. En echt flink tempo rijden daar heb ik me niet mee bezig gehouden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:29

Tempo rijden zal ik wel moeten doen aangezien mijn hartelapje van mening is dat alles ook wel vanuit een relaxt handgalopje kan (dan heeft hij tenminste alle tijd om al het publiek goed te bestuderen).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:33

Wat dat betreft had ik het geluk een paard onder mijn kont te hebben die alles al wist. En die ook wel wist hoe hard hij moest gaan. Ik kon dus gewoon de hele rit meeliften (mijn god, wat kun je toch moe worden van meeliften Bloos).
Maar inderdaad, als ze dat nog niet kennen dan moet je zelf wel veer meer doen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:56

Ondanks Fjordy erg hard gaat, vind ik het erg fijn. Het gaat altijd wel super tussen ons Ja.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:01

Toen ik net begon ging mijn volbloed ook verschrikkelijk hard. Ik vond dat helemaal niet fijn. In de cross moet je echt controle hebben, zéker om ze óp te zetten voor de hindernis. Op deze hoogte gaat het wellicht nog goed, maar als het straks wat hoger en breder gaat worden..... Nagelbijten / Gniffelen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:02

Ik krijg Fjordy netjes terug voor de hindernis, gewoon goed opgericht! Dat is dus geen probleem, maar tussen stukken en na de hindernis trekt hij graag sprintje. Maar daarom zeg ik, we hebben ook nog lange weg te gaan Ja. Ik ben er ook wel mee bezig Haha! !

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:08

Wat me opvalt, is dat er vaak geklaagd wordt over te snel gaan. Ik hoor eigenlijk nooit dat iemand de tijd niet kan halen. Ben ik dan de enige met zo'n traag paard Verdrietig dat ik zelfs in de L de optimale tijd niet kan halen. Had hem vorige week verschillende keren aangetikt met de zweep, nergens onnodig ingehouden (alleen de opsprongen en de molenwiek) en niet gaan zitten onderweg en nog tijdfouten Boos! Dit zou betekend hebben dat ik uit de prijzen gezakt zou zijn owv die tijdfouten als ik geen strafpunten in het springen had gehad.

Ga het zaterdag weer proberen maar weet eigenlijk niet waar ik het laat liggen, zucht ze gefrusteerd Verward Rolleyes

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:10

Misschien laat je het wel nergens liggen en gaat het gewoon prima, maar is je paard iets minder snel dan de rest, maakt toch niet uit?

@Apple, het is ook wel heel belangrijk om op je publiek te blijven letten, zonder hen ben je nergens, wie gaat anders fan van je worden? Maar jij moet dus op zondag als ik het goed begrijp? Hmm, ik denk dat ik toch zondag ook maar even ga kijken, er doen er zoveel mee op zondag die ik toch allemaal wel wil zein rijden Ja!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:18

Kev zorgt wel dat hij zich in de kijker speelt hoor Haha!. Die ziet elke camera op de weg en zorgt er ook wel voor dat hij daar met oortjes vooruit op de foto staat (alleen bij een cross wat onhandig, bij die camera's zijn ook de hindernissen dus dan is het fijn als hij daar op let Schijnheilig ).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:29

Oplossing: met camera en al óp de hindernis gaan liggen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:33

Ibonn schreef:
Wat me opvalt, is dat er vaak geklaagd wordt over te snel gaan. Ik hoor eigenlijk nooit dat iemand de tijd niet kan halen. Ben ik dan de enige met zo'n traag paard Verdrietig dat ik zelfs in de L de optimale tijd niet kan halen. Had hem vorige week verschillende keren aangetikt met de zweep, nergens onnodig ingehouden (alleen de opsprongen en de molenwiek) en niet gaan zitten onderweg en nog tijdfouten Boos! Dit zou betekend hebben dat ik uit de prijzen gezakt zou zijn owv die tijdfouten als ik geen strafpunten in het springen had gehad.

Ga het zaterdag weer proberen maar weet eigenlijk niet waar ik het laat liggen, zucht ze gefrusteerd Verward Rolleyes

Ik rijd ook altijd tijdfouten, maar liever dat dan de hele weg het gevoel hebben dat ik als een ongeleid projectiel door de cross ga Clown
Ik ben gister bij Alice wezen trainen en nu schijn ik (onbewust) mijn paard na de sprong terug te nemen en vandaar uit weer naar voor weg. Ik heb nu eenmaal graag controle Bloos Dit duurt iedere keer 1 seconde en dat is toch bijna een halve minuut in de cross. Heb gister even geoefend om in een hoog tempo te sluiten en ook daarna controle te krijgen zonder ritme en tempo verlies. Is nog best moeilijk.

Met mijn pony ging ik altijd te snel, 1 keer compleet geen controle gehad en dus 2 min. te vroeg binnen Stoom uit je oren en dat vond ik echt niet leuk. Zat op hem ook alleen maar hoho te roepen.
Misschien neem ik die ook wel weer een keer mee naar een oefencrossje.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:11

zo dan heb ik ook nog een weg te gaan. flink oefnenen Ja

heb er zin an Haha!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:13

Ibonn schreef:

je bent niet de enige..

ik zit ook vaak net buiten de ideale tijd..

zal dus echt meer aan tempo moeten werken en leren met een klok te rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:05

Simmie schreef:

Wel lastig als de hindernis het water is Clown

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:05

Naja ik heb dan in ieder geval 20 punten van de waterbak min aftrek wegens tijdsoverschreiding. Voor en na een hindernis gaan we denk ik wel hard (ja ik weet het ik vind het hard maar ziet er minder hard uit Clown ), tussendoor zullen we denk ik in draf storten. Bloos

vind het weer nog helemaal niet wat ze aan begin van de week voorspeld hadden Boos!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:10

Ik ook niet. Gisterenavond heb ik in de regen gereden. Vannacht heeft het ook geregend en nu is het grijs. Het weer klopt niet!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:13

het is geen lekker weer maar er valt gelukkig niet veel water dus voor de bodem geen probleem!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:22

Als het in het weekend maar droog is!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:37

vorig jaar was zaterdags de bodem ook nog super Ja ondanks dat t bijna de hele week ervoor geregend had. En ik ben gisteravond ook flink nat geregend met rijden Stoom uit je oren

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:41

ik heb heerlijk gereden, zowel qua weer als qua paard. Raimaer pakt fijn op Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:48

ik heb gisteren geen regen gezien volgens mij en heb ook wel aardig gereden!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:16

Scum schreef:
Simmie schreef:

Wel lastig als de hindernis het water is Clown

Duikpak aan dan maar Clown

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:26

ik was zowat mijn voortanden kwijt tijdens mijn spring les Clown

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:23

Hoe kreeg je dat voor elkaar Nelis?