Niet gestart i.v.m. ijzel >> Betalen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Niet gestart i.v.m. ijzel >> Betalen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:24

Gister zou ik in Bronneger moeten rijden, maar door de ijzel vond mijn moeder het niet vertrouwd om te gaan en omdat we nog al een eindje moesten rijden heb ik dus 's ochtends netjes afgebeld.

Nu vroeg ik me af of ik zo'n geval de rekening (als ik die krijg) moet betalen omdat ik niet ben gestart. Ik vraag me af of iemand weet of daar iets over in de reglementen van KNHS staat of dat dat in het vraagprogramma moet staan.

Wie weet het??????????????


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:28

yeps! zolang de wedstrijd niet is afgelast wel... Heb ik ook gehad (toen het nieuws zelfs zei dat het beter was niet de weg op te gaan).. jammer, maar helaas..
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 05-01-04 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Annash
Blogger

Berichten: 26451
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:28

waarschijnlijk moet je idd gewoon betalen, heb t aan mn ma nagevraagd.

dat is met alles wat na de inschrijfdatum wordt afgemeld zegt ze, en ze denkt dat weersomstandigheden geen uitzondering zijn!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:33

Of je een rekening krijgt ligt volledig aan het secretariaat vd wedstrijd. Hun beslissen of je moet betalen ja/nee... Officieel zou je idd moeten betalen.
Het is dus even afwachten voor je. Aangezien je netjes afgebeld heb, heb je mischien geluk.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:35

Ja ik snap het ook niet altijd. Een poosje terug was me oma overleden en toen heb ik ook vlak voor tijd afgebeld en nooit iets van gezien. Vorig zomer toen de vogels zowat van het dak smolten heb ik een keer afgebeld omdat me paard een hoefzweer had en toen hoefde ik ook niet te betalen. Snap jij het??

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:38

Normaal gesproken moet je betalen.
Sommige verenigingen willen weleens een uitzondering maken voor bijzondere omstandigheden en dan heb je geluk gehad Knipoog

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:44

Ja dat snap ik eigenlijk ook niet. Ik ga toch niet met gevaar voor eigen leven naar zo'n wedstrijd toe?? Als je met een trailer achter de auto aan het schuiven komt dan wil ik niet weten waar me trailer met me paard eindigd! Ik snap niet dat daar geen regeling voor is. Aan de telefoon zei die man wel dat ikniet de enige was die afbelde!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:49

Het is inderdaad niet leuk als je de wedstrijd af moet bellen, zeker niet als je niet mee kunt doen door de slechte weersomstandigheden, daar kun je tenslotte niets aan doen.
En dan krijg je ook nog de rekening Scheve mond
Tsja, leuk is anders, maar zo zijn de regels nu eenmaal.
De organisatie heeft natuurlijk ook al behoorlijke kosten moeten maken

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:53

welke kosten?? die van de startlijst die ik zelf van internet moet halen en die van de coupon die ik zelf op heb gestuurd??? Aan mij hebben ze geen kosten gemaakt!


Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:55

Prijzen ingekocht, juryleden geregeld, bak afgehuurd, moet ik nog verder gaan Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:55

De organisatie, de juryleden, de accomodatie, afdracht KNHS...... en ik ben vast nog wel wat vergeten Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:58

Fitzroy schreef:
Prijzen ingekocht, juryleden geregeld, bak afgehuurd, moet ik nog verder gaan Knipoog


Juist, ik was de prijzen vergeten Haha!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:01

vergeet ook niet dat als jij niet ingeschreven was dat iemand anders die plek had kunnen vullen, en de man (vrouw) uren die erin gestoken worden om de wedstrijd geregeld te krijgen.
Kosten genoeg hoor!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:48

Ik vind het heel logisch als je gewoon moet betalen!
Die mensen zitten inderdaad met kosten, wou je ze daar maar mee laten zitten??
Mensen geven zo makkelijk commentaar, maar weet je hoeveel tijd er in zo'n organisatie gaat zitten???
Dus als je een keer niet kan starten op het laatste moment, zal je waarschijnlijk gewoon moeten betalen!
Ik heb pas een wedstrijd afgebeld toen het stormde, als ik straks de rekening krijg betaal ik die gewoon zonder te zeuren!
Die organisatie heeft ook niet om storm gevraagd en een programma met 40 uitvallers!

Ik vind het anders als je een week van te voren afbelt, en ze kunnen mensen van de reservelijst op jouw plek zetten, dan lijkt het me niet nodig dat je nog moet betalen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:27

Meestal blijft het geld te allen tijdeverschuldigd.
Zelfs als je paard ziek / zwak / misselijk / dood is.
Alleen uit barmhartigheid krijg je soms je geld terug.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:29

Tjonge, je moest eens weten hoe ontzettend veel werk er zit in het organiseren van een wedstrijd en hoe teleurstellend het dan is als er heel veel mensen niet kunnen komen. Dan kan je als organisatie wel janken. En het ergste is dat het dus gewoon overmacht is, niemand kan er wat aan doen. Maar het zou wel heel zot zijn als dan degenen die jou de kans hadden willen geven een wedstrijd te rijden, uit eigen zak de kosten moeten betalen.

Webshop - digital art: MoTekent

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:43

Wij liggen duidelijk op 1 lijn, MoniqueT OK dan!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:24

Yvonne19 schreef:
Nu vroeg ik me af of ik zo'n geval de rekening (als ik die krijg) moet betalen omdat ik niet ben gestart.


Als je je afmeldt en je hebt geen dierenarts/doktersverklaring dat je paard of jij kreupel is/koliek heeft/etc., dan blijf je het inschrijfgeld gewoon verschuldigd.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:06

sterker nog, dan moet je een boet betalen. Inschrijfgeld blijf je altijd verschuldigd, de DA/doktersverklaring is alleen om geen boete te krijgen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:19

Missouri"]
[quote="Yvonne19 schreef:
Nu vroeg ik me af of ik zo'n geval de rekening (als ik die krijg) moet betalen omdat ik niet ben gestart.


Als je je afmeldt en je hebt geen dierenarts/doktersverklaring dat je paard of jij kreupel is/koliek heeft/etc., dan blijf je het inschrijfgeld gewoon verschuldigd.
[/quote]

Zelfs met een DA/doktersverklaring wordt het inschrijfgeld berekend
Het dient alleen ter voorkoming van de boete.
Dus wel inschrijfgeld (tenzij de organisatie goed gemutst is Knipoog ), geen boete.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:23

lees mijn berichtje eens Oscar Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:31

Lielle schreef:
lees mijn berichtje eens Oscar Knipoog


Oeps Bloos
Bokt is hier een beeeeeetje traag, het duurt ongeveer een halve dag om een berichtje te posten..... sorry, had jouw reactie over het hoofd gezien *LOL*

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 20:12

Jemig jullie vatten het geloof ik allemaal een beetje heftig op! Ik vraag me gewoon af of er in zo'n geval een regel is dat je niet hoeft te betalen omdat het idd overmacht is. En ja ik was de kosten van de hele organisatie ff vergeten Ik weet heus wel wat de organisatie van een ws inhoud, we hebben een kleine club en organiseerden elke maand een ws. Nou dan kom je wel aan de beurt om te helpen hoor!

En dat van die boete: je krijgt toch alleen een boete als je helemaal niet afbeld?? Of ben ik nu gek!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 20:15

En ik betaal de rekening gewoon hoor, no problemo! Maar ik vroeg me gewoon af...

Voor de belangstellenden, de uitslagen staan op startlijsten.nl en daar zie je dus hoeveel er niet gestart zijn.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:24

Wat bedoel je met "heftig", Yvonne ?
Je hebt een vraag gesteld en daar krijg je antwoord op, lijkt me alleen maar positief.

De antwoorden die je gekregen hebt zijn gebaseerd op de reglementen van de KNHS, niet op basis van persoonlijke meningen.
Ik kan me best voorstellen dat je het krom vindt dat je moet betalen voor een wedstrijd waar je door overmacht niet naar toe kunt
Maar ja, de organiserende vereniging blijft met kosten zitten, en volgens de KNHS mogen ze die gewoon berekenen.
Daar is ook wat voor te zeggen.......
Anyway, je hebt antwoord op je vraag, en daar ging het om

En over je nieuwe vraag over de boetes:
Kijk eens in de reglementen (de link staat bovenaan de pagina van Wedstrijden), daarin staat het precies uitgelegd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers