draverdraf

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
jennifer22
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: woerden

draverdraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 18:49

Hoi!
Ik heb een paar dravers bekeken omdat ik er een wil kopen, maar ik vind ze wel gruwelijk lelijk draven als ik het van de achterkant af bekijk want ze lopen zo wijdbeens en ze slaan die achterbenen ver naar achteren uit. Nou is mijn vraag als je een draver onder het zadel rijd en je draaft rustig ziet het er dan nog zo uit? Kun je het met trainen verminderen?


Luke
Berichten: 26
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:01

Mijn draver doet het bijna niet als hij rustig draaft. Nou mischien een klein beetje. Als ik hem hard laat draven dan doet hij het erg duidelijk, maar als je gewoon met hem rijd dan is het stukken minder. Het is er volgens mijn niet uit te trainen want het zal wel met de bouw te maken hebben. Zelf heb ik mijn draver nu 8 jaar en ik heb er veel plezier van. Ik heb western wedstrijden met hem gereden.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:29

Mijn draver doet dit wel. Vooral als hij wat harder gaat draven. Veel dravers hebben dit, en dit krijg je er NIET uit.
Als je iets aan een ras niet mooi vind zal ik er geen een kopen, je zal je er aan blijven ergeren .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:39

Ligt aan de bouw van de draver.Die van mij doet het maar op stal staan er ook die het niet doen(het wordt wel 'breken' genoemd)Soms kun je het nog een beetje corrigeren met beslaan maar dat is dan meer als de draver nog moet koersen.Ze zijn er wel hoor die het niet doen,dus blijf zoeken!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:11

Ofir kan het heel goed Haha! en ik ben er trots op, want dat geeft hem de snelheid. Rival doet het minder, To The Point doet het heel erg. Het ligt idd wel aan de bouw, sommigen doen het wel, sommigen niet. Ofir kan trouwens prima normaal draven en galopperen, alleen als ik erop ga letten en alleen hard laat draven, gaat hij weer wijd lopen

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:32

Hier een eigenaar die bij Ruitje op stal staat met twee dravers die niet "breken" Haha!. Ligt aan het type draver, en het is erfelijk vastgelegd, dus als je het niks vindt, blijven zoeken naar een draver die het niet doet....

Extremely rare and Beyond Compare

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:35

Er zijn er inderdaad die het niet doen. Die van mij doet het ook als hij hard draaft.

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:35

En die van mij ook als ze lekker uit haar dak gaat, een apart gezicht, maar het hoort bij haar en ik vind het geweldig, die kracht en snelheid als ze me voorbij draaft door de bak !!!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:05

Ik vindt het ook altijd erg mooi om te zien, vooral als je er achter zit en je dan ziet wat er voor een kracht van die achterhand uitgaat, geweldig!!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

jennifer22
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 21:14

Nou ja, zo erg vind ik het nou ook weer niet. Ik denk dat ik wel flink uitgelachen ga worden! Maar aan de andere kant vind ik het wel een grappig gezicht. Er zijn zeker niet veel dravers die niet wijd lopen?

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:41

Heel weinig Jennifer, toevallig heb ik een merrie die het niet doet, en de hengst die ik uit haar gefokt hebt doet het dus ook niet.

Extremely rare and Beyond Compare

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:42

Salty doet het ook. Onder het zadel wat minder, omdat ze dan niet voluit mag draven van mij. Maar waarom zou jij het laten om een paardje te kopen als je het zelf niet erg vindt ?
Dat anderen je uitlachen....ach, als JIJ maar plezier hebt met je paardje!
Dravereigenaren krijgen vaak genoeg negatief commentaar van "warmbloed" liefhebbers, maar ik weet wel beter.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:52

Star doet het niet zo heel erg, en als ze jogt loopt ze gewoon normaal... Veel mensen zien niet eens dat ze een draver is, ze is vrij klein (1.52) en (nu nog) aan de dikke kant Bloos
Maar als ik haar hard laat draven doet ze het wel, maar dan moeten we wel flink hard gaan anders draaft ze gewoon vrij normaal. Star is een vijfganger, ik weet niet waar jij je paard voor wil gaan gebruiken maar daar moet je denk ik ook wel op letten... Kan lastig zijn als je wedstrijden wilt gaan rijden
Star kan ook verschrikkelijk lelijk galoperen als ze stijf is (heeeeel erg viertakt), denk dat je daar meer commentaar op zou krijgen dan op een eventuele rendraf Knipoog

Mijn paard de workaholic Haha!

jennifer22
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 22:08

Ja ik moet me er ook niks van aan trekken wat anderen vinden. Gelijk heb je, maar als ik zeg dat ik een draver wil kopen dan vallen alle monden open haha. Wat is een viertakt galop dan??

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:34

Ik neem aan dat je weet dat de galop normaal gesprokene een drietakt gang is ka-ta-klop. De benen worden dus in 3 delen op de grond gezet.
2 benen komen dus tegelijk op de grond neer.
Bij een viertakt galop zet het paard zijn benen allemaal na elkaar op de grond neer. (Moeilijk uit leggen zeg).

Stap is bijvoorbeeld een 4-takt gang. De benen worden allemaal na elkaar neergezet. Het beste kun je de gangen van een paard maar eens goed bekijken, dan snap je het misschien beter Lachen

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:23

Ik hoop dat als je eend raver koopt, je er veel plezier mee zult hebben en dat zal vast, want dravers zijn gewoon geweldige paardjes en je moet je niet laten beinvloeden door wat andere mensen zeggen en gewoon lekker doen wat je zelf wil.
Ik denk dat wij nog wel 1 te koop hebben staan, maar dat weet ik volgende week pas zeker.

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:47

Ik heb als tiener ook een draver gehad en ik vond 'r echt geweldig!!! Een TOP-karakter had ze .... ik zou met niet laten beïnvloeden door wat anderen denken, maar ik zou me ook niet blind staren op één ras ..... Wie weet zie je ineens een NF bijvoorbeeld die helemaal je ding is Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:03

Westernfreak schreef:

Bij een viertakt galop zet het paard zijn benen allemaal na elkaar op de grond neer. (Moeilijk uit leggen zeg).


Je kunt het ook draven met de achterbenen noemen Haha!

En als je graag een draver wilt kopen jennifer22 zou ik lekker op zoek gaan!! Dravers genoeg er is er vast wel 1 die jij helemaal geweldig vindt!
Waar je misschien ook op moet letten als je een draver koopt is of het paardje een koersverleden heeft of niet.
En zowieso goed opletten wat er in het verleden mee is gedaan!
Sommige dravers zijn bijv helemaal kapot in de benen en worden dan afgekeurd, en dan soms goedkoop aangeboden als recreatiepaard. Dus goed opletten!!

Mijn paard de workaholic Haha!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:17

[quote="superstarry]Sommige dravers zijn bijv helemaal kapot in de benen en worden dan afgekeurd, en dan soms goedkoop aangeboden als recreatiepaard. [/quote]

Da's het grote vooroordeel, waar eigenlijk maar weinig van klopt. Dravers hebben juist hele sterke benen. Een paard met een koerscarriere zou misschien beter zijn als een zonder. Je weet dat het paard kan lopen. Met een draver die nog nooit gekoersd heeft kan ook genoeg mis zijn.

Ik weet viavia ook nog wel een 10 jarige ruin te koop Haha!

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:28

Ben t errug met Wkoekoek eens(wanneer niet ? Tong uitsteken ) ....

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

cherise
Berichten: 143
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:02

hoi wij hebben ook een draver en rijden dressuurmatig met haar ze doet het harstikke goed heeft nog nooit op de baan gelopen draaf netjes doet de galop netjes spring nooit verkeerd aan en daarbij is het echt een schat van een pony mijn dochter van 4 rijdt er zelfs op en mijn dochter van 9 rijdt haar dagelijks ze pikt alles snel op van de zomer als de bak op de manege weer normaal te rijden valt gaan we proberen met haar te springen wil je wat fotos zien van haar onder het zadel kan je mailen naar j.tromp18@chello.nl

L2+4
Smart je blijft altijd in me hart!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:25

ik heb nog twee dravers gereden en die konden gewoon normaal draven zoals een ander paard, het enige als ze ervan door gingen dan was dat nogal eens in die draversdraf en die vind ik behoorlijk eng als ze zo topsnelheid willen halen. het enige wat je ziet is dan benen. maar ze kunnen het normaal wel perfect hoor, toch die waar ik mee reed. die ene kon ook telgang en als ik eventjes er niet echt bij was of een hulp niet duidelijk genoeg ga dan ging hij soms in telgang ipv in draf.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:06

wkoekoek schreef:
Da's het grote vooroordeel, waar eigenlijk maar weinig van klopt. Dravers hebben juist hele sterke benen. Een paard met een koerscarriere zou misschien beter zijn als een zonder. Je weet dat het paard kan lopen. Met een draver die nog nooit gekoersd heeft kan ook genoeg mis zijn.


Ik bedoelde eigenlijk dat dravers die gekoerst hebben meestal feller zijn om te rijden. Natuurlijk kan er ook met dravers die nooit gekoerst hebben iets mis zijn, net zoals met alle andere paarden. Dat bedoelde ik helemaal niet. Lachen
Ik heb toen ik star kocht gekozen uit 2 dravers, waarvan de ene dus wel gekoerst had EN slechte benen. Toeval misschien, maar het komt dus wel voor! Daarom waarschuwde ik dat je gewoon goed op moet letten als je een paard koopt (heeft met het ras verder niks te maken) en omdat dravers nogal veel verschillende eigenschappen kunnen hebben moet je dus ff nadenken wat je het liefst in een paard wil hebben.

Mijn paard de workaholic Haha!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:06

Ik zou op zich iemand net zo snel een ex-koerspaard aanraden als een paard dat nog nooit gekoerst heeft. Je hebt met een koerspaard wel het voordeel dat het aan veel gewend is; tractoren, vrachtwagens, op de trailer staan, inspannen, e.d. En slechte benen komen bij alle paarden voor. Ik ken genoeg dravers die na een koerscarriere nog prima benen hebben. Ofir is dan gestopt vanwege een peesblessure (en heeft dikke knobbels op zn pees zitten) maar als je hem onder het zadel ziet... Lovers Op zich hoeft het dus niet het einde te zijn.

Maar zo gaan we een beetje off-topic Schijnheilig

jennifer22
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 21:19

Ook al hebben dravers nog zulke sterke benen, als ze met twee jaar ingezet worden om te koersen dan is de kans op beenproblemen best wel groot. er zijn best veel dravers met slechte benen maar sommigen hebben veel gekoerst en die mankeren niks. Dus dat blijft altijd wel een beetje moeilijk. Wat ik graag ook nog wilde weten is of een draver wel goed verkeersmak is te krijgen. Zijn ze goed onder controle te houden of rennen ze meteen weg als ze iets eng vinden. Ik weet niet of het veel verschilt per paard. Maar daar kunnen jullie me vast wel meer over vertellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker