Eerste indruk,alles bepalend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Eerste indruk,alles bepalend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 17:15

Toen ik voor mijn paard ging kijken,was de eerste indruk bij het zien van haar,verpletterend..Een magisch moment Knipoog
Het rijden ging niet helemaal zoals het hoort,Xena was nog jong en stond niet helemaal aan de hulpen..
In het begin staakte ze zelfs even,maar hiervoor had de verkopende partij mij gewaarschuwd.
Ondanks dat het rijden niet helemaal ging zoals zou moeten,zweefde ik op een roze wolk.En heb haar gekocht.'Ondanks' de eerste 'rij indruk'.Ik voelde er zeker wel meer in zitten.
Gelukkig heeft mijn gevoel gelijk gehad,en is het een super fijn paard.

Hoe zit dit bij jullie?


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:26

mijnpaard zag ik in stal staan en had meteen zowiets van sjow die is gaaf! hij is heel groot en ziet er stoer uit met zijn manen, maar is tegelijk ook de grootste knuffelbeer die ik kan verzinnen. hij had niet zown goeie rug(drukplekken en zo) en Zijn gangwerk is nie echt mooi soepel te noemen Haha! hij is al wat ouder en ja een manegepaard voor een aantal jaar geweest dus in de lessen wastie strontvervelend Haha!

ik er opgereden.. mijnj vriend was er helemaal weg van.. en ik vond het niet eens zo leuk.. ik had echt zowiets van waar zit ik nou op.. sloom.. niet aan je been.. iritant.. achteruit lopen met galopperen en nietw illen galopperen, bokken en noem maar op.
maar ikben hem gaan leasen.. ik hebdoorgezet en nu na eenjaar heb ik eenpaard die een betere rug heeft, beter loopt, beter aan de hul[pen is. vanuit stap met gemak in de galop springt, zelden bokt(alleen als meneer zijn zinniet krijgt en flink hard meot werken Haha!) en ik krijg hem nageeflijk. ik krijg vaniedereen complimenten. hij ziet er goed uit. mijninstructrice vind hem er heel goed uitzien en die kent hem ook al jaren.
puntje bij paaltje benik blij dat ik heb doorgeze4t en dat ik hem nog wat heb kunnen leren. en ik leer nog elke dag van zijn streken.. ook al istie al 15,5 meneer is jolig zat als je een buitenrit gaatmaken.. dan gelooftie spontaan datie hengst is, moet imponeren en vooral steigeren op het asfalt voor autos vindie geweldig Knipoog

sjow heel verhaal..maar hou echt vand at beesie en hij gaat pas weg alstie te ziek is omnog normaal te kunnen leven.. en hopelijk hebbenz e tegen die tijd wel een paarden crematorium dan cremeer ik hem net als al munandere dieren Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

luxxJarig

Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:36

ik zag mijn paard op een afstand van honderd meter en het was echt van ketsjeng!!! ik moest hem hebben!!! terwijl ik [écht!] niet van plan was om een paard te kopen en de eigenaar het afraadde en hij daar de bijnaam 'de klootzak' had. ik zou elke dag huilen zei ze, dat klopt ook wel, maar niet van ellende zoals zij dacht maar van blijdschap. mijn vriendin zei altijd; jij kiest geen paard uit, een paard kiest jou uit. ik geloof daar nu heilig in, en ik denk dus ook dat die eerste indruk alles zeggend is.

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 17:45

luxx schreef:
. mijn vriendin zei altijd; jij kiest geen paard uit, een paard kiest jou uit. ik geloof daar nu heilig in, en ik denk dus ook dat die eerste indruk alles zeggend is.


Wauw,wat mooi gezegd,hier kan ik het niets als helemaal mee eens zijn!
Zo is dat helemaal..
Ik riep altijd dat ik noooooit een wit paard zou nemen...Tsja..Xena is toch echt wit..De foto die ik van haar zag op internet was ook niet echt indrukwekkend..Normaal zou ik daar zo overheen gekeken hebben..En toch,ik moest en zou dat paard zien..
Mijn ouder riepen ook altijd dat ik geen paard zou krijgen..
Nou ja,om het verhaal maar even samen te vatten,echt alles zat mee,ouders,prijs,stalling vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:56

Ik had het Zaterdag toen ik bij Nasmijn van PhiaBink ging kijken, het klikte gewoon....
Ik had echt zo iets va"n: wauw, dit is m!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:12

Ik had juist zoiets toen ik bij mn paard ging kijken van is dit t? We zagen zn foto op internet en mn zusje vond m helemaal geweldig dus voor haar gingen we er maar kijken, dus wij erop rijden en toen vond ik m 'wel leuk'. Toen voor de 2e keer gaan kijken en toen wilden we m op proef, dat mocht niet van de eigenaar, dus had ik zoiets van ok op naar de volgende! Later belde de eigenaar terug dat we m wel op proef mochten, en na 2 weken mocht ie niet meer weg van mij Lovers


Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:23

Toen ik voor het eerst op mijn paard stapte had ik zoiets van 'uuhm... dit is niks voor mij Haha!', beetje te veel temperament.

Schijnbaar vond ik hem toch leuk genoeg om er een maand later weer heen te gaan.
Tja... en toen was ik helemaal verkocht Lovers

En ik ben nog steeds gek op hem Lachen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:28

Ik had niet echt meteen een vonk nee. Ze stond er wat onverzorgd bij, beetje saai te kijken. Eerste keer erop was ze kreupel, dus dat gaf geen beeld, tweede keer was ze wel rad, maar ik kon niet rijden plus dat ze niet echt veel kon nog. Nee, er was een vonk bij pap, die vond haar geweldig. Maar ja, nu is ze mijn grootste maatje en ik doe haar voor geen goud weg.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:33

Er waren bij ons 4 Welsh C's en Cobs gekocht (voor de verkoop) uit Engeland! Amanda zag er op dat moment niet echt knap uit... Ze was dik, vieze dikke vacht met allemaal grijze haren, net een zware reis achter de rug vanuit Engeland. maar toch dát ene moment!!!! Ik borstelde haar en ze was zo ontzettend lief... Vanaf dat moment was de vonk er! En het is zeker waar een paard kiest jouw uit, net als met een poes of hond... Zodra jij hun uitkiest kan het goed fout gaan Knipoog

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:34

Ik zag Destiny staan in dr box en was HE-LE-MAAl verliefd!
Ik moest haar op de 'gok' kopen want ze was nog niet ingereden en de huidige eigenaresse had haar pas een paar weken waarvan ze alleen op het land had gestaan omdat ze toch voor de verkoop was.
Nu,nu ik het achteraf bekijk had het een hele erge miskoop kunnen zijn.
Maar door die vonk die er was,zou ik het zo weer doen.
Het was echt een soort magisch moment,het klinkt misschien een beetje raar maar Dest en ik zijn echt vriendjes we hebben echt een goede band met elkaar.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:36

Nooit paard gekocht....nog niet, maar vriendin laatst wel. Die was ook bij diverse paarden wezen kijken en daar was ook een bij waarvan ze helemaal weg was. Maar ze had 'r een keer gezien. Ze was die keer vrij druk....later is ze nog eens gaan kijken en toen was het beesje nog drukker. Ze had toen een meisje mee die het haar sterk afraadde om het paard te halen...die zat het niet lekker. Kortom....gebeurt volgens mij vaker dat de roze bril op gaat, vandaar lijkt het me altijd goed iemand mee te hebben die er zeer nuchter naar kan kijken en alle voor en nadelen van het paard kan opsommen...
Daarna is ze wel bij een gaan kijken en daarbij was ze wel ineens verkocht....paardje staat nu hier op stal! Is overigens ook een OK dan! paardje

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:45

Toen ik Silas voor het eerst zag dacht ik alleen wat een lief koppie (hij had een hele viese oude deken op *LOL* maar toen ik die afhad dacht ik wel wauw Haha!
hij was op stal ook heel lief en een grote knuffelbeer!

toen we gingen rijden was het iets minder, het eerste wat hij deed was een grote bok geven Haha! (ik rolde er bijna af)

een week later nog een rit gemaakt en toen was ik helemaal verkocht, hij was eigenlijk zeer vervelend met rijden, draaide zich opeens om toen er een sulky aankwam Lachen af en toe een lekkere bok Tong uitsteken

maar toch was ik verkocht Haha!

en ik heb hem nu al weer 2 jaar en het gaat echt super, eerst was hij erg vervelend maar na 1 jaar zwoegen is er toch heel wat moois uitgekomen Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:45

Ons eerste paard was al 'ons paard' voordat we hem kochten. Die stond al jaren tegenover ons huis, we hadden er echt een band mee. Toen hij naar een handelaar ging heeft m'n vader hem heel plotseling gekocht.

Rowan was mijn keuze niet geweest. Maar m'n vader wilde een paardje vooral voor zichzelf, en die was er al verliefd op. De eerste keer dat ik 'm zag lopen vond ik hem wel leuk, fijn koppie, maar z'n maatje had veel meer uitstraling, daar zat meer vuur in. Rowan was ook echt nog jong, weinig bespierd, en een dikke wintervacht met baard en al. Niet echt een droompaardje toen. Later ben ik er wel ingegroeid en ik ben ook echt gek op hem, maar zelf had ik hem niet uitgezocht. Hij is te klein om interessant te zijn als 'paard voor mezelf', maar voor m'n vader is hij ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:34

Lucky had achteraf een enorme miskoop kunnen zijn!
Ik had het eindelijk voor elkaar dat ik en mijn zusje een pony mochten (hoera!!) Wij wilde dus een jonger beestje puur om er een band mee op te bouwen..
Aan de overkant bij ons zit er een kleinschalige pensionstalling en daar stond Lucky al 2 jaar. wij daar fragen of we daar paard mochten stallen? ja dat mocgt!! Of we al een beestje op het oog hadden?/ nee, eigenlijk niet, wij hadden zoiets van eerst stalling dan pony!
Toen zei ze dat ze lucky had staan, wij naar de wei, hij kwam naar ons toegehold Maaike begroette hem en ik liet hem aan mij hand ruiken, hij ruiken doet zijn hoofd omhoog en geeft me een zoen! Als dat geen teken was!!

Hij is nu 1 maand echt van mij en ik heb hem op proef gehad (ook 1 maand)

Eigenlijk ben ik dom geweest, heb hem meteen gekocht! Geen keuringen helemaal niets..het voelde gewoon zo goed...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:09

Ik weet dat het niet altijd verstandig is om op je gevoel af te gaan. Het kan zijn dat je zo verliefd bent op het eerste gezicht dat je alle mindere kanten vergeet.

Maar ik zag Magic en was gelijk verkocht. Het eerste wat ik ook dacht was:"kunnen zij zo'n mooi paard betalen?' (aangezien er mensen op stal waren die ons iets wat duurdere paarden wilden verkopen).

We hadden er ook nog nooit opgezeten voor we besloten haar te kopen. Maar ja, dat heb je met een 3-jarige, dan is het afwachten.

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:40

Ik heb toch wel mijn paardje op verstand gekozen, ik vond hem heel leuk, en had een goede indruk van hem, maar eigenlijk was ik verliefd op een paardje wat ik al eerder gezien had, waarmee het direct klikte. Maar deze was onbeleerd en ik had 5 jaartjes manege/verzorgpony ervaring en besloten toch voor een ander te kiezen. Soms denk ik hoe het geweest was met die ander, maar ik weet dat ik dan waarschijnlijk een paard verpest had voor de rest van z'n leven en zelf geen intresse had gehad in de paarden Haha! Terwijl ik nu alles heb wat een mens kan hebben; een ontzettend lieve eigenwijze pony van wie ik ontzettend veel hou Lovers kortom, met verstand gekozen maar toch een fantastisch resultaat.
Bovendien sprak Smiles me ook heel erg aan, maar dat lijkt me logish.

prompter

Berichten: 10851
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:44

Ik zag mijn nu 18-jarige Danny toen ze een uur oud was - en ik wist dat dit mijn paard was! Gek, heb ik nog nooit met een ander paard gehad, maar Danny moest en zou ik hebben - en nooit spijt van gehad Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:55

toen ik Jaggie voor het eerst zag,in zijn stal. had ik zoiets van ja wel leuk, toen hij er uitkwam, nog beter en toen ik erop ging rijden, jaaa toen vond ik hem toch wel sjiek en diegene die bij ons was vond hem ook geknipt voor mij en ik heb er geen moment spijt van gehad dat we hem gekocht hebben, hij heeft mij veel geleerd en nu leren we samen verder.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:55

toen ik mijn paard voor het eerst zag was ik doodsbang voor haar. zei altijd.. snap niet dat iemand gracia ooit wil kopen. tot ik een paar jaar later op haar reed (manegepaard) en haar af en toe borstelde.... ik waqs verliefd.... ze was helemaal niet vals... beetje eenkennig....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:58

Mijn eerste indruk van Liberty was: 'Jemig, wat een bakbeest'. Hij keek me ook al niet echt vrolijk aan. Het rijden ging daarentegen wel weer heel goed, en op basis daarvan kochten we hem. Tijdens de keuring is hij weet ik hoe vaak losgebroken en weg gerend en toen heb ik nog even getwijfeld of we hem niet beter konden 'annuleren'.

Inmiddels ben ik hartstikke blij met hem en heeft hij zijn plekje op stal goed gevonden. Hij trekt zich niet meer los en is een stuk liever vind ik. Groot is hij nog steeds, maar achteraf gezien had ik ook beter niet een kleiner paard kunnen kopen. Dit past precies goed zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:08

Dit is leuk om allemaal zo te lezen! Goed idee!!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:42

Zo'n drieenhalf jaar geleden zat ik in de vrijdagavond les al op het paard toen er een hele mooie tinker binnenkwam.
Ik vond haar zo mooi,met die lange manen.
Het was een eigen paard natuurlijk en geen kans dat ik daar op zou rijden.
In mei dit jaar naar Vlissingen verhuisd,afscheid genomen op de manege.
En in augustus gingen we op zoek naar een paardje,al wat tinkers gezien maar het was toch niet dat wat we zochten.
Omdat we toch in de buurt waren gingen we langs bij de manege waar we altijd gereden hadden.
Daar aan de praat geraakt met de instructeur van m'n dochter en verteld dat we op zoek waren naar een paard,nee hij wist ook niks.
Afijn Myrthe begint dus te kleppen dat ze een tinker wil en toen ging er bij hem een lichtje branden.Misschien was er wel iemand maar dat was nog niet zeker, ze twijfelden zelf nog een beetje.
Blijkt het over die merrie te gaan waar ik zo verliefd op was, gelukkig zagen zij het ook wel zitten en zo kwamen we dus aan Miss Mo.Het contact met de vorige eigenaren is ook goed en iedereen weet bij wie het paardje is.Niet te dichtbij voor hen maar toch bekend.

And then she realized nothing would change...

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:51

Bij Tos was het een vonk. Nummero 15 die ik zag na al maanden op zoek te zijn, en ik was helemaal in luv, dit was hem Knipoog En 2 jaar lang mijn maatje geweest Lovers

Bij Janosz was die vonk er niet, maar hij voldeed aan mijn eisenlijstje, allen, tja niet goedgekeurd.

Bij Mabel was die vonk wel meteen. Gewoon haar uitstraling haar houding, haar gedrag... ik verkocht...
Alleen nu nog 4 dagen spanning of ze mag blijven... Nagelbijten / Gniffelen

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

gomir

Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:53

Op Jamir was ik al meteen de eerste keer verliefd, alleen ik had nog een D-pony en Mier kwam pas een paar maanden later te koop. Toen hebben we niet lang meer getwijfeld, begon toch al flink groot voor Sil te worden Knipoog

Ontario ging ik pas na een half jaar leuk vinden. Daarvoor was het gewoon een paard, zoals er wel meer rondlopen Bloos En zo ineens waren we maatjes en begon ik hem ontzettend te waarderen om zijn inzet(die kwam toen ook pas)

Otermo vond ik meteen supergaaf. Dat paard was echt een buitenkansje, hebben we niet veel bedenktijd voor nodig gehad
Ben nu ook superblij met hem, ook al betekend het dat Ontario uiteindelijk verkocht moet Verdrietig

Maar die echte klik heb ik nog nooit gehad Bij mij komt dat altijd met de tijd, is ook veel makkelijker paarden kopen dan blijven zoeken naar die ene waar het mee 'klikt' *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:03

by apachee was het hetzelfde..
ik reageerde op die adv.,en ze had meerdere enters te koop..
ik vroeg of ze iets ~bont ~had staan,en verrek.,ze had er een...
aangezien het erg ver was voor ons,vroeg ik of ze me een foto kon mailen..
toen ik eindelijk de gevraagde foto kreeg,zat ik byna zo te janken als by de geboorte van mijn kindjes...
whoeoeahaha,zo van;ooohhh,wat is ze mooi,ooohhh!!!!!
ik heb haar meteen gebeld om een afspraak te maken om te komen kijken.
eenmaal daar aangekomen,midden in de ardennen ,by een grote wei wat berg af liep,je zag de paardjes niet staan,begon ze te roepen..
en dan dat spannende moment van wachten...
en ja hoor!!!
in de verte hoorde je ze aankomen ,en apachee in galop voorop!!!
toen sprongen by mij de stoppen,haha.
een maal by haar,was ze meteen aan het zoeken of ik wat voor haar had,en ze was erg lief!!
dus heb ik me ook niet lang hoeven te bedenken...
,maar of we de goede combinatie zijn...,dat moeten we nog afwachten,maar ik denk dat dat wel goed zit...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, nancylicci en 27 bezoekers