GRR!!! Sommige weggebruikers/mense!Ik kan ze wat!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

GRR!!! Sommige weggebruikers/mense!Ik kan ze wat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 17:20

Heeej

Vanmiddag kwam ik op stal, en alle paarden stonden binnen en het groepie wat normaal achter in het land staat stond nu in de paddock! Verward Ik gelijk geinformeerd, de wei was te nat dus vandaar. Nou ja kan gebeuren, dus ik vroeg wanneer de rest naar buiten ging. Verward Nou die gingen rond een uur of 2 (toen was het 1uur) Scheve mond . Ik was beetje pissig aan gezien het de laatste tijd op stal toch al zo vaag is, ik Gracy geborstelt en opgezadelt, hup weg leker buitenrit maken! Haha! Onderweg was Gracy erg schrikkerig en behoorlijk fris. Gelukig ging het allemaal goe,d aangekomen in het bos, leker gedraaft en een aantal stukken lekker hard gegaloppeert zodat alle woede uit me werd geblazen Schijnheilig *LOL* !! Onderweg kreeg ik nog een paar stevige bokken cadeau en ze ging echt heel hard!!! (Ben stiekem nog een stuk doorgegaloppeert over het golfterein Bloos )

Toen de terug weg, er stond een groepje jongelui bij de T-splitsing , Gracy was erg heet na de rit en ze was al vrij fris dus ik hoopte dat ze normaal zouden doen Scheve mond , nou niet dus, leuk hoor takjes gooien expres bellen en toeteren vooral nog ff gekke bewegingen en ik kon Gracy al moeilijk houden... Boos! Boos! Boos!

Gelukkig ging verder alles goed, toen op stal was Gracy nog beetje nat dus ik had haar onder haar zweet deken aan het einde van het gangpad vast gezet en wat kuilgras neergelegt, kon ze lekker knabbelen terwijl ik d'r stal uitmestte . (De paddock was bezet, eigenaresse was aan het longeren ). Het viel me op dat alle paarden erg druk waren en tja ze waren ook nog niet buiten geweest! Boos!

Toen de eigenaresse terug kwam kreeg ik de volle lading want hoe kon ik nou al dat kuilgras neerleggen het werd al zo'n zooitje, en Gracy mocht daar niet staan want die ging vervelen met lucas(paardje er naast, sloeg nergens op wan tze kunnen geen contact maken ) dsus ik beetje beduusd door haar uitval verder alles afgemaakt en om 5uur naar huis gegaan, toen ware de paarden nog niet buiten geweest! Boos!

Ik ben echt heel erg pissig nog steeds en sorry van dit lange verhaal maar ik moest het kwijt! Bloos

XXX

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016


IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:47

Dat heb ik ook welles met Blacky buitenrit ga maken gaan ze expres heel hard rijden.. maar goed dat alles goed gegaan is!

Stal Shetbende nu 10 pony's.


Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 18:25

Ja, dan ken ik ze wel villen! Laat ons gewoon met rust! Ja toch!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:39

Als ik ooit meemaakt dat iemand takken gaat gooien naar mij toe tijdens een buitenrit.. dan neem ik gelijk maatregelen!
Gelukkig heb ik wat minder last van dat soort gasten... mischien omdat ik een stukje ouder bent Tong uitsteken zullen ze het niet aandurven met mij Extreme duivel

Gelukkig is er geen ongelukken van gekomen met jullie.

Sja.. een beetje raar dat het geven van kuilgras een probleem was. Verward
Soms ziet het gang er niet uit als er wordt uitgemest.. maar een bezem doet wonderen zolang als er geveegd wordt

Hmmmm... tijd voor een vergadering op stal, dan kunnen er wat bijgepraat worden.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 20:31

Ze was echt pissig, ik wou er echt wat van zeggen. Het kan best dat ik iets fout doe maar je ken er ook normaal wat van zeggen zonder me toe te snauwen , ik ben haar slaaf niet Bloos ... Ik ken er echt niet tegen hoor als mensen zo tegen me gaan schreeuwen, dan wil ik heel graag terug schreeuwen! Maar ja dan ben ik al helemaal niet meer welkom op stal!

Gracy was erg heet, ze ging helemaal trippelen!! Hihi, en ze was helemaal bezweet... Ze was erg blij om lekker haar benen te kunnen strekken, met die bokken was ik iets minder blij, dat stuk galop op het golfterein, dat is 1recht stuk en ze ging lekker hard, maar die bokken ! Moet ze niet meer doen anders lig ik er nog eens naast, ze waren best hoog! Bloos

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:42

Dat kuilgras probleem ken ik. 31 december was ik op stal. Ik was maar een keer vroeg gekomen zodat ik Nasir aan de longe kon zetten voordat iedereen de paddock in ging. Eigenaresse van de stal kwam ging voeren (biks) en vroeg aan mij of ik de pony's na het longeren in de paddock wilde zetten. Ze had schijnbaar haast en was netjes gekleed, dus ik verwachtte dat ze niet vroeg terug was. Inderdaad om 2 uur was ze er nog niet, terwijl er normaal om 12 uur kuil gevoerd wordt. Ik heb dus Nasir en Ucky zelf maar wat gegeven. Lucas en Tjody stonden in het kleine landje en die hebben van de eigenaresse van Lucas ook wat kuil gekregen.

Twee dagen later kreeg ik de volle laag. Als ik nog een keer zoiets flikte kon ik oprotten van de stal. Als ze zelf nou op normale tijd had gevoerd, had ik ze nooit zelf wat gegeven.

Maar er zijn nog meer dingen. Met de sneeuw was het erf helemaal niet geruimd. Ucky is net uit het gips en moet elke dag 15 minuten aan de hand gestapt worden. Dat kon ik dus 3 dagen wel vergeten. Ik kon zelf nog niet eens goed lopen daar. En je snapt wel, 500 kilo aan fjord die een hele tijd op boxrust heeft gestaan, kan je dus niet mee het erf opnemen

Ook staan de schapen nu op het stukje waar het kuil ook ligt. De schapen eten zelfs door de verpakking heen. Wie weet wat voor ziektes die dieren allemaal hebben en zo kunnen doorgeven aan de paarden Boos!

Ik vind het echt tijd voor een super grote vergadering, waarbij alles nou eens goed op papier gezet wordt.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:50

Ja, ik was er ook niet blij toen ik hoorde dat Gracy van de week gevallen was vanwege de sneeuw omdat het zo glad was..
Inderdaad, het was moeilijk lopen met de gladheid.. laat staan dat de paarden werd los gelaten terwijl het zo glad was naar het paddock als ze buiten werd gezet! I.p.v. 1 voor 1 aan de touw om ongelukken te voorkomen.. gelukkig had Gracy niets van aan overgehouden.

Als het niet glad is dan heb ik er geen probleem mee, maar als het glad is.. dan wel!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:06

Ja er zijn echt dingen die zo fout gaan de laatste tijd!! Zowiezo pik ik het niet nog een keer als ze zo uit haar dak gaat, dit is al de 2de keer waarvan de eerste zeker onteecht was en deze kan ik me nog iets bij voorstellen maar nog vind ik het belachelijk!! Daarbij vind ik he tlullig dat haar paarden wel lekker eke dag buitne komen en de rest uit de binnenstal net een klein uurtje of anders helemaal niet buiten komen! Onder die voorwaarde zijn we daar anders niet komen staan! Het wordt steeds gekker.. Trouwens alle mensen met een merrie in de binnenstal, e moet voortaan je merrie achter vast zetten voor de stal van lucas wan tin de 1ste box aan de rechter kant, waar die schimmel stond daar staat nu een grote zwarte hengst en het is er echt 1!! Donderdsteen een schreeuwerd! Dus de eigenaresse vond het beter als we merries alleen nog maar daar achter poetsen!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:08

Dat is balen wan tals het druk is hebben we dus pech..

En ik vond het ook belachelijk dat er niet gepekelt was op het erf!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:19

Ik heb gehoord dat de schimmel nu ook te koop is en ze heeft haar nog niet eens een maand. Ze heeft haar gelijk maar in het schapenhok gezet. Ze staat voor een flink bedrag te koop wat ze eigenlijk niet echt waard is, maar ja het is wat de gek er voor geeft.

Maar het gaat wel leuk worden met die hengst. Denk niet dat hij alleen reageert op merries. En ik ben bang dat we nu nog meer fout gaan doen in haar ogen. Woensdag ga ik naar de stal en dan ga ik die stoere hengst maar eens bewonderen.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:24

Ze ging hem longeren samen met stalhouder, hij brak paar keer uit steigeren joh, nie normaal dus tja pittig beesie.. En ik liep met grac in de bak was aan het uitstappen hij stond de hele tijd te bleren nou lekker als je aan het rijden bent!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:25

Ik wordt echt gek op stal, eerst Denise de volle lading nu ik!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:25

Nog ff en we mogen de bak niet meer in joh:P

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:09

Mistic schreef:
Ik heb gehoord dat de schimmel nu ook te koop is en ze heeft haar nog niet eens een maand. Ze heeft haar gelijk maar in het schapenhok gezet. Ze staat voor een flink bedrag te koop wat ze eigenlijk niet echt waard is, maar ja het is wat de gek er voor geeft.

Maar het gaat wel leuk worden met die hengst. Denk niet dat hij alleen reageert op merries. En ik ben bang dat we nu nog meer fout gaan doen in haar ogen. Woensdag ga ik naar de stal en dan ga ik die stoere hengst maar eens bewonderen.


Sja, het verbaast mij niets als de Schimmel te koop staat.
4 paarden is best wel kostbaar..

De hengst is inderdaad een mooi paard! Lijkt precies op zijn vader
Volgens verwachting wordt hij deze week gecastreed.
Dus hoeven wij dan niet om de buurt met ons merries helemaal achterin de stal te poetsen Knipoog

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:15

Nou hier nog 1 die helemaal gek wordt van het gezeik op stal. Ik zal me hier een beetje inhouden want op stal krijgen jullie het vanzelf wel te horen, maar het komt erop neer dat ik iedere week weer wordt aangevallen op dingen die gewoon nergens op slaan. Ik word echt helemaal gestoord gewoon! Die stalvergadering moet er zeker snel komen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:17

Megantjuh schreef:
Trouwens alle mensen met een merrie in de binnenstal, e moet voortaan je merrie achter vast zetten voor de stal van lucas wan tin de 1ste box aan de rechter kant, waar die schimmel stond daar staat nu een grote zwarte hengst en het is er echt 1!! Donderdsteen een schreeuwerd! Dus de eigenaresse vond het beter als we merries alleen nog maar daar achter poetsen!


Nou ik weet van niks en Tjo gaat gewoon voor dr eigen box. Hun probleem met die hengst niet de mijne... ik ga niet de halve stal aflopen om mn paard vast te zetten omdat hun een hengst naast een merrie zetten.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:03

Ik dacht dat ze dat paard gekocht hadden juist omdat hij hengst is. Nu snap ik er helemaal niets meer van.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:05

Mistic schreef:
Ik dacht dat ze dat paard gekocht hadden juist omdat hij hengst is. Nu snap ik er helemaal niets meer van.


Ze heeft het paard gekocht voor de para-olympics.
De bedoeling is om hem te trainen, en als hij zes jaar is, dan wil ze meedoen. (momenteel is het hengst 2,5 jaar oud).

Ze wil hem niet als hengst houden, want zover als ik weet.. omdat hij een niet goed-gekeurd hengst is.
Sja, het is een Gilbraldi x Inspecter (excuus mijn spelling van deze namen Bloos )

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 20:20

Ja, ik weet het ook allemaal niet meer maar wat ik wel weet is dat er snel iets moet veranderen op stal! Je gaat toch voor je plezier... Niet om allemaal geschreeuw en commentaar aan te horen. Lachen

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:12

Gracy schreef:
De hengst is inderdaad een mooi paard! Lijkt precies op zijn vader
Volgens verwachting wordt hij deze week gecastreed.


De hengst wordt deze week toch niet gecastreerd, ze willen even aankijken ..
Ik merkte wel op vanavond, toen hij druk werd... dat ik even mijn stem in een strenge toon hem aansprak en werd hij gelijk rustig.
Ach, hij is een hengst en hij kan er niets aan doen.
Ik vindt hem wel een mooie hengst - dat wel Tong uitsteken Haha!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:27

Megantjuh schreef:
Ja, ik weet het ook allemaal niet meer maar wat ik wel weet is dat er snel iets moet veranderen op stal! Je gaat toch voor je plezier... Niet om allemaal geschreeuw en commentaar aan te horen. Lachen


Mee eens, inderdaad een goed sfeer op stal is wel belangrijk.

Het algemeen indruk is dat de bijrijders jonger dan 18 op stal snel iets kwalijks wordt genomen en krijgen snel de schuld voor kleine dingetjes..

Ik denk dat de minachting tegen ons jonge bijrijders is mischien gekomen door iets wat in het verleden op stal heeft gebeurd.. helaas toen de verlichting in de rijbak werd aangelaten in het weekend, dat het situatie niet verder hielp
Ze worden waarschijnlijk i.v.m. hun leeftijd niet voor volle aangezien als mensen met een verantwoordingsgevoel, maar eerder gezien als jonge pubers.

Ik ben zelf tevreden met mijn jonge bijrijders , maar dat komt omdat ik ze ken en ervaar zelf hoe verantwoordelijk en serious ze de zorg van mijn merrie nemen. OK dan!
Sja, het zou beste wel kunnen helpen als wij tijdens de vergadering ons bijrijders te steunen. Knipoog

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:33

Ik denk toch niet dat ze alleen problemen heeft met jonge bijrijders. Ze heeft met mij (21) en de bijrijdster van Nasir (geen idee hoe oud ze is maar ouder dan 21 zeker) ook problemen. Ze spreekt ons alleen minder aan, wij horen het steeds via via. Alleen de laastste keer sprak ze me aan.

Ik ben benieuwd of ik straks ook weer iets fout doe als ik op stal ben. Knipoog

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 15:45

Ik wil een stalvergadering!!!!! Haha!

Ik vind niet dat het zo door kan gaan! Ik wordt nu al ontzettend pissig! Stoom uit je oren

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, frutsel05, ikkedus, Sterrenpony, xxIsaa en 36 bezoekers