max. aantal gram deken op je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

max. aantal gram deken op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 10:52

Staat er een max wat je aan gram op je paard kan leggen?

Ik heb een pagony tiger heavy en wilde daar dus als het nog echt gaat vriezen deze winter een pagony onderdeken onder leggen.. Maar alleen als het nog echt -10 zou worden en alleen snachts..

Tiger Heavy = 375 gram
Onderdeken = 350

Is bij elkaar wel erg veel maar voor alleen de hele koude nachten leek het me wel meevallen.. Ik las hier op bokt mensen die nog wel meer op hun paard leggen (bijv. 2 dikke rambo wug's ofzo)..

Dus mijn vraag, wat is het max wat je op een paard kan leggen.. Of is het maar net hoe dik je je paardje aan wilt kleden..


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:53

tis maar net hoe gek jij het wilt maken!

Dag lieve mama...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:00

Mijn paard staat nu onder een BR outdoordeken van ongeveer 350 gram met daaronder een Highliner van 300 gram...

Ze staat dag en nacht op stal, wel aan de buitenkant van een rij boxen, dus lekker in de buitenlucht. Ze is niet geschoren.

Ik houd wel goed in de gaten of ze het niet te warm krijgt, als ze er klam onder wordt is het echt te warm...

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:01

Ik kijk altijd of hij geschoren is of niet en of het een koukleum is.

Mijn ongeschoren paard staat nu met een hele dikke onderdeken en
een winterdeken erover.

Als hij volgende winter geschoren wordt gooi ik er rustig nog een dikke wollen deken bij.

Mensen die commentaar hebben daar heb ik echt .. aan.

Je moet zelf weten wat je opgooit. Als je denkt dat hij het koud heeft of zijn vacht begint te groeien dan weet je genoeg.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 13:52

Ja mijn paard heeft al een beetje vacht.. Al denk ik niet dat het nog echt koud gaat worden deze winter, maar als het echt -10 gaat worden snachts dan gooi ik em dr alsnog onder..

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:56

shadow staat onder een higliner van 300 gram en een waterdichte harry's horse van 400 gram. als het heel koud is komt daar een wollen zweetdeken onder. hij is wel geschoren en staat overdag buiten en snachts op stal
ik ken trouwens mensen die wel 1200 gram op hun paard hebben liggen. het ligt gewoon aan de kwaliteit van je dekens en of je paard een koukleum is of niet
Laatst bijgewerkt door Liselot op 05-01-04 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:58

Novia staat onder een rambo rhino van 220 gram.
Dat is alles en daar blijft het bij.


mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:59

Die van mij heeft een harry horse om en als het echt gaat vriezen dan gaat er een pagony onderdeken onder. Ze is niet geschoren.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:06

De mijne staat onder een gevoerde bucas of onder een dominick combi, dit blijft bij zo, ik ga hem echt niet onder een dikkere zetten. Hij staat moooi kort in zijn haar zo..

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:43

Apollon staat nu met een wat dikker regendeken, als het gaat vriezen gaat daar een highliner staldeken onder. en veel meer wil ik er toch liever niet onder leggen, ze is niet geschoren en ik vind dat ze toch wel ergens tegen moet kunnen. De rest staat altijd zonder(shet en WelshA)

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:47

Arme sammetje staat er kleumerig bij als ik dit zo lees, hij staat nl alleen onder een waterdichte HH van 300 gram. Overdag een uurtje of 3/4 in dee wei en de rest op stal, ook met de vorst van vorige week. Gelukkig heeft hij nog steeds een mooi dun velletje en is dan ook niet geschoren!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:02

Nou, Dees heeft een waterdichte Global dekentje van 150 gram (gut, arme) Pling . Je kunt het zo bont maken als jezelf wilt. Het ene paard kan er idd beter/slechter tegen dan de ander. Maar hoe meer je er op gooit, hoe meer je voor extra maatregelen moet zorgen. Uitrijdeken, weidegang of niet, wat als het nog kouder wordt, wat als ze nat wordt, zweetdeken en ga zo maar door. Maar als je paard het niet nodig heeft dan moet je het niet doen. Ze hebben zelf ook een vacht die zich naar omstandigheden kan aanpassen. Sommige mensen vergeten dat wel eens. En als je ze scheert is het weer een ander verhaal, maar daar weet ik niet veel van af. Dees wordt/is nooit geschoren, heeft een goede wintervacht die niet al te dik lijkt. Met een uitrijdeken rijd ik zelden, (tenzij het echt nodig is), ze gaat regelmatig de wei op, staat in een buitenbox. En ziek is ze zelden tot nooit.

- Offline -

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:08

Alfie heeft een waterdichte HH op van 250 gram. Overdag staat ie buiten, 's nachts op stal in een grote open schuur. Koud heeft ie 't niet want z'n haar ligt gewoon glad en hij is ook al weer aan het verharen.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:50

ik heb cambol een pagony ultra (550gr)
Afbeelding

eronder de deken inns(in beige)400gr
Afbeelding

en als het vriest krijgt hij de onderdeken pagony eronder (300gr)eronder

Afbeelding

dus soms heeft hij 1300 gr op.
Hij is wel een koukleum hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:07

Jezus, da's wel erg veel. Het schijnt niet goed te zijn voor het afweersysteem van je paard en voor zn longen om m helemaal in te pakken
Ik heb op een ongeschoren paard nooit meer dan een regendek en een 300 grams

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:09

Ik dacht dat mijn paard 300 grams HH-deken ophad maar sind 5 minuten ben ik erachter dat hij al die tijd maar eentje van 150 gram op heeft gehad Boos! Boos! . Dus volgend jaar toch maar een onderdekentje erbij . Maar ik vind het persoonlijk wel fijn als ze wat vacht hebben, zodat ze niet telkens kouvatten. (staan altijd buiten)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:12

Fellor schreef:
Jezus, da's wel erg veel. Het schijnt niet goed te zijn voor het afweersysteem van je paard en voor zn longen om m helemaal in te pakken
Ik heb op een ongeschoren paard nooit meer dan een regendek en een 300 grams


jah maar mijn paard is geen weidepaard, dus hij heeft niet zo'n heel sterk afweersysteem nodig.En het is een buitenstal waar hij in staat (gewone stal met luikje en de staldeur is 'dicht')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:13

Maar krijgt ie dit op stal op dan????!!!


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:16

Fellor schreef:
Maar krijgt ie dit op stal op dan????!!!

jah en geoof me, hij is echt een koukleum, en hij voelt zicht prettig onder de dekens, hij is nooit klam ofzow

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:25

Nou ja, gelukkig denkt niet iedereen overal hetzelfde over en diet ie wat het beste is voor zn paard

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:18

Fellor schreef:
Nou ja, gelukkig denkt niet iedereen overal hetzelfde over en diet ie wat het beste is voor zn paard



precies

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:49

die van mij heeft nu een Rambo Original Heavy op van 370 gram. dit is voor hem meer als genoeg. hij staat in een stal met een luik wat dag en nacht open staat en doorwaait. zelfs onder een 250 grams heeft hij het nog niet koud.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:58

Nico krijgt ook de Inns 400 grams op
Afbeelding
+ ongevoerde regendeken erover
Ik heb hem pas net binnengekregen, dus even nog de regendeken extra waterdicht maken en kijken of ie past Haha!

Op dit moment staat ie nog met een waterdichte HH, geloof 300 grams maar kan ik ook fout hebben! Die dagen dat het zo erg vriesde (vroor? Verward ) had ie het echt wel koud!

Nico staat trouwens van een uur of 9 tot een uur of 4 buiten, en op stal met een half luik ervoor (buitenstal).

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:05

mijn pony is geschoren en staat onder een Harrys Horse Two Tone deken van 400 gram, hij staat altijd op stal en als hij even naar buiten gaat krijgt hij een ongevoerde regendeken erop.
Ik doe er geen onderdekens onder, krijgt hij toch alleen maar schuurplekken van

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:26

Nimmedor"]
[quote="Fellor schreef:
Maar krijgt ie dit op stal op dan????!!!

jah en geoof me, hij is echt een koukleum, en hij voelt zicht prettig onder de dekens, hij is nooit klam ofzow
[/quote]
je kunt ook zelf een koukleum van je paard maken, en ik denk dat dat op deze manier aardig lukt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Witje2, YandexBot en 83 bezoekers