sollicitatie-ellende

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

sollicitatie-ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 09:21

Zijn er nog meer mensen die op dit moment aan het solliciteren zijn en het, net zoals ik, niet meer zien zitten.

Ik ben afgelopen schooljaar afgestudeerd en ben nu zo'n 4.5 maanden aan het solliciteren. Ik ben dus nog nooit voor een gesprek uitgenodigd.
- Ik ben te jong
- Ik heb geen ervaring (afwijzing nummer 1)
- Ik ben te hoog opgeleid
- Ik pas niet in het profiel
- blablabla


Ik word er gewoon helemaal moedeloos van. Vanmorgen heb ik weer twee brieven geschreven. Van eentje weet ik al bij voorbaat dat het niks wordt.
Ik was zo blij met mijn diploma, maar nu ineens niet meer, zat ik maar gewoon nog op school. Lekker ongecompliceerd te zijn Verdrietig


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:25

Ik zit nog op school, maar ik zie het ook nu al niet meer zitten. Ik zie sowieso ook al op tegen m'n stage en ik heb er echt geen zin meer in Scheve mond Maja, buiten school zie ik 't ook al niet meer zitten... Scheve mond Misschien komt 't door 't weer Lachen

Ik hoop dat je succes hebt met je sollicitaties, je vindt heus wel wat hoor Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:26

Wat heb je gestudeerd?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

FemkeH

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:27

Yep,

Ik ken het probleem.
Gelukkig heb ik niet de makkelijkste weg gekozen.
Eerst MBO opleiding, daarna deeltijd werken en deeltijd HBO.
Daarmee vergroot je je kansen op werk doordat je toch al zo een 4 jaar werk ervaring hebt!

Ik wil dus weg bij mijn werkplek nu,
en een andere baan vinden, meer in de richting waarin ik heen wil is erg moeilijk.
Ik krijg ook de ene afwijzing na de ander.
Of ze ontvangen mijn brief niet (erg vreemd)
Of ze laten gewoon niks horen.
Als je dan belt, dan zeggen ze alleen sorry, foutje zeker.

Succes ermee

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:05

Ja,ook ik ken het probleem..Mijn contract werd niet verlengd en dus zit ik ook zonder werk... En het valt niet mee om wat anders te vinden... *zucht*

keep calm, I'm engaged!!! <3

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:12

Hier nog een: ik heb het na 3 jaar wel gezien bij mijn huidige baas. Maar ja, wie neemt je nu rond het eind van het jaar aan, als iedereen aan het ontslaan is (ook bij ons)? Ik heb al een aantal afwijzingen gehad.
Mijn probleem is dat ik een andere kant op wil met mijn carriere, en dus doet mijn ervaring er niet zoveel toe.
Veel solliciteren! Je wordt er steeds handiger in. Ook gewoon op gesprek gaan bij functies die je eigenlijk niet zo ziet zitten. Dat heeft mij vorige keer veel geholpen.
Succes.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 10:15

Ik heb personeel en arbeid gestudeerd. Daarvoor heb ik 5 jaar HAVO gedaan en daarna dan HBO. Op school was ik steeds de jongste, maar dat dat zo in mijn nadeel zou uitpakken. Dat had ik niet verwacht.
Aan de ene kant denk ik, maak je niet druk. Ik kan nog lang genoeg werken, maar ik word ook zo moedeloos van het thuis zitten. Ik heb dan wel mijn bijbaantje nog (kassamiep) maar daar wordt ik de laatste tijd ook niet echt vrolijk van.
Nee het zit niet mee.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 10:16

Jennygirl schreef:
.
Veel solliciteren! Je wordt er steeds handiger in. Ook gewoon op gesprek gaan bij functies die je eigenlijk niet zo ziet zitten. Dat heeft mij vorige keer veel geholpen.
Succes.


Veel solliciteren doe ik wel. Maar dat op gesprek gaan bij functies die ik niet zie zitten, dat gaat niet als ik al niet eens word uitgenodigd voor functies die ik wel zie zitten.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:18

Ik ken het probleem ook. Ben ook al 1jr aan het solliciteren, maar pas 1x uitgenodigd op een gesprek. Afgewezen! Ik zit nu vanaf nov zonder werk,en verveel me de pleuris... Ik word er echt misselijk van.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:22

Mikkie schreef:
Ik heb personeel en arbeid gestudeerd. Daarvoor heb ik 5 jaar HAVO gedaan en daarna dan HBO. Op school was ik steeds de jongste, maar dat dat zo in mijn nadeel zou uitpakken. Dat had ik niet verwacht.

Lastig, want dat lijkt me nou net zo'n richting waar er nu even geen behoefte aan is, en Landgraaf is nou niet echt het middelpunt van Nederland..

Heel veel succes! Uiteindelijk vind je wel wat, maar het is idd even klote..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:02

bij mij wil het ook nog niet lukken. ben in juli 2001 gaan werken ben nu bij mn 4e baan. hier is al vanaf het begin te weinig werk (ben vaak om 10.00 al klaar voor de dag)en het contract houd op per 1 mei 2003. ze hebben zelfs al n ander aangenomen per 1 feb en ik heb nog niets gevonden. dit is al de 4e job waar ik niets te doen heb en deze x zelf aangegeven dat ik ging solliciteren omdat ik de bui al voelde hangen en ik mijn rot verveelde. ben er zelfs heel erg depri van geworden. oeps foutje dacht open en eerlijk te zijn en nu word ik daarvoor gestraft. zit ik hier straks met zn 2-en achter dit bureautje niets te doen. het solliciteren lukt niet echt omdat ik al zoveel banen heb gehad, de reden maakt ze blijkbaar niets uit. Toch zegt iedereen blijven proberen er zal vast wel een bedrijf zijn die jou de perfecte vind voor n job. ze zoeken vaak een bepaald typje die ze in hun hooft hebben. geld denk ik ook in jou geval. toen ik nog stage liep van mn opleiding ben ik aangenomen op een reclamebureau terwijl ik er geeneens een opleiding voor had gevolgd.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:53

Hoihoi,

ik werk nu ruim 2 jaar bij deze firma, maar heb 't door personeels- en managementwisselingen absoluut niet meer naar m'n zin hier. Wil dus graag wat anders, maar ben eigenlijk bang om nu te gaan zoeken. Heb nu een vast contract en dat is wel een veilige gedachte...
Maar aan de andere kant leef ik maar één keer en vind ik het dus zonde om al die uren, dagen, weken, maanden, jaren (?) m'n tijd te besteden aan iets wat ik niet meer wil...
Ben dus nu rustig aan op zoek naar iets leuks

Een tip voor de werkzoekers: ga níet thuis zitten niksen. Ga schoonmaken, achter de kassa zitten of inpakwerk doen, maar doe iig. iets. Als er iets dodend is op je cv is het een periode van niks-doen...

*zucht*

Succes iig. met solliciteren!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 12:09

Tsja ik doe nu dus iets. Gedurende mijn studie was dit echt een leuke bijbaan. Leuke collega's, gave baas, gave organisatie en heel flexibel (in mijn voordeel). Maar het is net of er een knop om is sinds ik mijn diploma heb. Ik regelmatig de neiging om alle klanten naar buiten te schoppen en daar wordt je dus niet echt vrolijker van. En dan denk ik bij mezelf: hoe lang zal ik hier nog zitten. En om nou naar de Randstad te verhuizen, nou nee, liever niet.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:59

Uitzendbureau! CWI!

Ik was secretaresse en heb in maart ontslag genomen, daarna wat gefreewheeled (wat me overigens op mijn CV niet opbreekt, mensen vinden het juist wel lef). Ik had geen opleiding, ja, VWO en een jaar secretaresse en daarvoor administratief. In augustus ben ik de catering ingegaan, maar ik maakte niet genoeg uren. Uitzendbureau deed er niks aan, toen heb ik hun als referentie opgegeven bij andere uitzendfirma's. Binnen een week was ik op 5 functies voorgesteld. In november,d us ook niet ideaal. Zit nu vanaf 1 dec. aan het werk en 't ziet er naar uit dat ik na deze opdracht intern een volgende krijg en ik maak zelfs kans op een vast contract. Omdat ik in principe tot 1 feb. hier zit ben ik al verder aan het zoeken. Ben alweer op gesprek geweest (in de kerstvakantie zo'n beetje) en al zowat aangenomen. Enige minpunt is dat ze mij per direct willen en ik niet per direct beschikbaar ben. Ik zit dus aan de ándere kant, en ik kan kiezen. Zit nu niet echt CV-verbeterend werk te doen, maar die nieuwe 'baan' (voor een aantal maanden) heeft wel weer toegevoegde waarde (in de ICT nog wel, wie had dat gedacht).
Goed, ik heb het voordeel dat ik in de randstad zit, maar dan nog. Als je bereid bent om midden in de nacht te schrobben en laat zien dat je hard kan werken, dan kunnen ze je makkelijk bij een ander plaatsen. ZEker als je een opleiding hebt. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat het zó makkelijk was en mensen hier uit de buurt klagen ook steen en been. Ik word ook wel eens afgewezen hoor (niet gemotiveerd genoeg). Ik heb gemerkt dat het echt aan je eigen houding ligt. En er vooral niet te zwaar aan wegen. Als je op sollicitatie komt en té happig bent (ik MOET nu onmiddelijk aan het werk want ik kan m'n uur niet betalen), dan is het ook weer niet goed. 't Is net daten, 't is gewoon een kwestie van een goeie match.
Het is ook heel belangrijk dat je helemaal achter je ontslag staat en je keuzes goed gemotiveerd gemaakt hebt, dan straal je dat ook uit. Ze hebben liever iemand die risico's durft te nemen en dus gemotiveerd is.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

FemkeH

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:43

Ik heb heel veel geleerd op mijn werk. Meer dan ik in die jaren door gehad heb. Maar ik heb het gezien. Er zijn veel ontslagen geweest. Door onze CAO kan je dus 3 jaar werken en nog geen vaste aanstelling hebben. Ik werk er dus bijna 3 jaar en ja hoor, geen vaste aanstelling.
Ze zijn nogal vaag met je vooraf waarschuwen. Iedereen bij wie het contract nu afloopt, vliegt er ut. Ik zoek dus naar een andere baan omdat ik denk dt ik er dadelijk ook uitvlieg, en omdat ik het niet meer naar mijn zin heb!
Ik heb nu een brief gezonden voor een functie van 12 uur. Niet veel ,maar wel in de richting ide ik wil! Staat beter op je cv dan helemaal niks in de richting (communicatie)
Ik zal voor daarnaast ook nog een andere baan moeten zoeken!

Iedereen succes!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:49

Het is zeker niet makkelijk op dit moment, ik heb zelf een goede cv en veel verschillende ervaringen. Ik zit nu sinds sept. al thuis, normaal had ik al een aantal banen aangeboden gekregen (dit keer ook wel maar niet super dat ik aangenomen ben). Reden te oud (ben 24) Verward , te veel ervaring ook maar 5 jaar, te jong, te weinig ervaring. Ik begrijp er ook niets meer van. Heb zelfs vragen gehad omdat ik getrouwd ben, ben je van plan kinderen te nemen (MAG NIET) of ben je vaak ziek (de raarste vragen dus) Boos! . Nu maar hopen dat deze periode gauw stopt. Ik wil namelijk ook weer aan het werk. Maar van die vragen word ik dus ziek, ten eerste kinderen wil ik nog niet maar als ze komen dan komen ze wanneer ik dat wil . Als ik ziek ben, ben ik ziek kan ik daar wat aan doen dan???

ps. ik ben laura1979, zit momenteel bij mistic

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:17

Vandaag had ik het er nog met een vriendin van mij over, zij is ook al maanden op zoek naar een baan(ze kreeg ook dezelfde dingen te horen als jullie, te hoog opgeleid etc) en je raad het nooit... Aan de einde van ons gesprek dat het allemaal niet lukt enz enz wordt ze gebeld. Krijgt ze door een bedrijf een baan aangeboden in Barcelona! Dus jongens houd moed!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:32

Te hoog opgeleid... Dat vind ik iets stoms. Of ligt dat aan mij?
De vriend van mijn zus is daardoor ook al vaak niet aangenomen.

Ik heb vandaag gesolliciteert, en ben aangenomen.
Maargoed, ik ben dan ook een 16-jarig scholiertje dat niet zo veel kost. Lachen

FemkeH

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:33

Citaat:
Ik heb vandaag gesolliciteert, en ben aangenomen.
Maargoed, ik ben dan ook een 16-jarig scholiertje dat niet zo veel kost.


Daar zeg je het zelf al.
Je kost niet veel.

Een nadeel van hoog opgeleid zijn is::list:
- je moet er naar betaald worden, dus kost je veel (meer dan een minder hoog opgeleide)
- Als hoog opgeleide ga je je snel vervelen op een baan die te laag is voor je qua niveau. Dus ga je weer snel opzoek naar een andere baan. Het bedrijf investeert in je (inwerktijd, cursus etc) En dan ga je weg.
Ze willen dus liever iemand voor wie de functie wel een uitdaging blijft! Dan is hun investering geen verloren geld en tijd.

Dus te hoog opgeleid is wel degelijk een probleem!

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:44

Ik ben vandaag begonnen aan een tijdelijke baan. Mijn direct leidinggevende zei aan het eind van de dag al dat ik eigenlijk te zwaar ben voor het werk wat ik nu doe. Gelukkig mag ik wel gewoon verder.
Als deze baan voorbij is, hoop ik dat ik binnen dat bedrijf kan blijven in een ander project, maar ik ben bang van niet.

Helaas is de meest gehoorde afwijzing bij mij ook te hoog opgeleid terwijl ik gewoon HBO'er ben. Maar goed, ik solliciteer dan ook naar alle HBO- en MBO-functies in mijn richting (dat zijn er niet veel helaas).
Ook te weinig ervaring (heb drie jaar marketingervaring) is een veel gehoord excuus...

Ach, ik geloof er nog wel in dat de juiste baan nog wel eens voor mij voorbij komt en dat ik degene ben die de vacature mag invullen Ach gut

plankje
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:34

griebels wat ben jij voor een rare griet!!! je hebt altijd wat te zeggen .heb je het echt mee gemaakt ?of heb je nooit zo veel aandacht gehad of zo.
lig je graag in de belangstelling?

ach ja

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:34

FemkeH schreef:
Citaat:
Ik heb vandaag gesolliciteert, en ben aangenomen.
Maargoed, ik ben dan ook een 16-jarig scholiertje dat niet zo veel kost.


Daar zeg je het zelf al.
Je kost niet veel.

Een nadeel van hoog opgeleid zijn is::list:
- je moet er naar betaald worden, dus kost je veel (meer dan een minder hoog opgeleide)
- Als hoog opgeleide ga je je snel vervelen op een baan die te laag is voor je qua niveau. Dus ga je weer snel opzoek naar een andere baan. Het bedrijf investeert in je (inwerktijd, cursus etc) En dan ga je weg.
Ze willen dus liever iemand voor wie de functie wel een uitdaging blijft! Dan is hun investering geen verloren geld en tijd.

Dus te hoog opgeleid is wel degelijk een probleem!


Ah, zo had ik er eigenlijk nog nooit bij nagedacht. Bloos
Dankje dat je het even uit hebt gelegt, nu zie ik ook het probleem. Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:51

Persoonlijke vetes NIET op bokt. Dat doe je maar lekker in je eigen tijd onder mekaar, maar niet openlijk op bokt.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:01

Harmen is vanaf 1 jan werkeloos (project liep af, andere werkzaamheden dan waar hij voor opgeleid is (minder leuk), te veel reistijd, was het op zolder in de kou zitten zat).
Hij heeft vanaf december op goede banen gesolliciteerd.
Bij de eerste de beste mocht hij op gesprek. Heel positief, maar jammer voor hem 1 iemand met ietsje meer ervaring.
Een andere sollicitatie (van eind november) loopt nog steeds gisteren hoorde hij dat de selectie procedure pas in april!! verder gaat.
Bij een ander die hij na 2 weken nagebeld heeft was de mail zgn niet aangekomen, terwijl hij een LEESBEVESTIGING EN ONTVANGSTBEVESTIGING heeft!!
Nu heeft hij bij Gamma gesolliciteerd (nog niks van gehoord, en morgen heeft hij bij een ander bedrijf een gesprek voor een tijdelijke baan (wel op niveau, niet zijn richting).
Het zou fijn zijn als hij die kreeg, dan kan hij ondertussen doorzoeken naar een baan waar wel uitzicht is op vast.
Verder heeft hij nog een sollicitatie weg voor freelancer, maar ja dat is iets wat hij liever niet wil.
Echt lastig.
Maar als je écht wil werken lukt dat wel (zeker in de randstad!), hij kan zo bij een callcenter terecht.
Hij is 2 jan alle uitzendbureau's langs geweest.

:evaw:

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 10:55

Ik ben ook bij alle uitzendbureaus geweest, maar die schrijven je 9 van de 10 keer gewoon niet in. Zij moeten per week namelijk een bepaald percentage van de ingeschreven kandidaten plaatsen en aangezien zijn op het moment ook nagenoeg geen vacatures hebben...........
Gister heb ik weer drie brieven de deur uitgedaan, duimen jullie voor me?????