Turkijke vakantie land?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Turkijke vakantie land?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 17:17

Een vriendin en ik wilden van de zomer misschien naar Turkijke op vakantie gaan.
Is iemand al eens daar op vakantie geweest die mij wat meer kan vertellen over de kosten, uitgaansplekken, eten, overnachten, de mensen en dat soort dingen?

Of misschien heeft iemand een ander leuk land of plek waar je voor weinig geld leuk op vakantie kan gaan ( we zijn met z'n 2en en beide 18 Lachen )

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"


Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:37

Turkije is echt super. In Alanya heb je heel veel uitgaansmogelijkheden en het is niet super duur. Ook kan je overal goed en goedkoop eten. Ik heb in een appartement gezeten. Het was niet super, maar je kon goed slapen en het werd elke dag goed schoongemaakt. Enige nadeel van waar wij zaten, was dat de stroom redelijk vaak uitviel en dat betekend daar ook dat je geen water meer hebt (niet echt handig als je net je haar aan het wassen bent Haha!)

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:48

Ik ben in Gumbet geweest, vlakbij Bodrum. Een en al bars en restaurants, niet goedkoop en het strand is er erg vuil! Verder hadden we een hotel/appartement all inclusive en dat doe ik dus ook nooit meer bij een enkel kopje thee kreeg ik al last van mijn maag, ze gebruikten daar geen flessenwater maar gewoon water uit de kraan en dat werd ons juist zo afgeraden, dus de eerste paar dagen alleen maar diarree en buikpijn gehad en moesten we noodgedwongen dus uit eten gaan voor de laatste 10 dagen Geld, geld!

De mensen in de kleinere dorpen waren erg aardig maar de zogenaamde "proppers" waren uiterst irritant en zaten continu aan je Boos! Ben op een gegeven moment geld gaan vragen aan een kerel die wel 10 keer per dag mij hand wilde vasthouden *LOL* vond ie niet zo'n leuk grapje en hij werd pissig, zijn eigen schuld, had hem al een paar keer duidelijk gemaakt dat ik niet continu aangeraakt wilde worden

Verder was het taxivervoer er wel helemaal toppie geregeld en als je van uitgaan, bars, alcohol, karaoke en veel engelsen houd kun je er absoluut feesten! Mijn vakantieland is het totaal niet en ik zou er niet snel een tweede keer heen gaan, althans niet in dit gedeelte!


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:17

Ik vond Turkije echt verschrikkelijk! Je krijgt echt de hele dag door al die vieze turken achter je aan, ik voelde me echt niet veilig daar, en ik was zelfs nog met mn ouders mee. Elke winkel word je ingesleurd..
Wij zaten net buiten Alanya in een mooi hotel, maar als we naar t strand liepen moesten we langs zulke zielige mensen.. ze woonden onder een afdakje, echt allemaal in krotten, en waren alleen maar aan t bedelen om eten.
Ik wilde naar turkije omdat ze daar goedkope merkkleding hebben, maar das dus allemaal nep, en na 3 x dragen kan je t weggooien!
Dus ik zou je aanraden om lekker naar spanje ofzo te gaan Knipoog Even duur, maar een stuk leuker!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:40

Haha, grappig, ik ben ook in Gumbet geweest, afgelopen zomer. En vond het echt leuk hoor! Heerlijk zonnetje, was lekker heet, en leuk uitgaan daar. De X-Bar is zeker leuk. Gumbet is een klein toeristisch dorpje vlakbij Bodrum. Daar ben ik ook een paar keer geweest, maar dat was toch een stuk groter en ik vond Gumbet toch leuker, en gezelliger.

Vervelende Turken ja ach, het is wel grappig hoor die gozers daar. Echt vervelend opdringerig zijn ze niet, ik vond het in ieder geval altijd erg lachwekkend.

Uit eten gaan is er ook niet zo duur, het is goed te doen. Ik had voor 14 daten ongeveer 300 euro mee, en had daar genoeg aan. (we zaten in een appartement dus moesten alles betalen qua eten)

Veel plezier, als je naar Turkije gaat!

Brent mijn stoere vent !

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:12

Ik ben naar Istanbul geweest met school! Het shoppen was wel lachen maar ik zou maar daar ook niet erg veilig voelen. Je moet echt uitkijken dat je niet gerold of ontvoerd wordt. Waarschijnlijk zul je niet naar istanbul gaan omdat dat niet echt een vakantie plek is maar daar vond ik het leuk voor een culturele reis maar als vakantie land..echt niet!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:16

Ik ben 2 maal naar Turkije geweest met vrienden (begin 20) en heb me super vermaakt..
De grotere uitgaanssteden zijn Alanya en Bodrum (als luchthavens, de stadjes erom heen kun je dus heen). Verder heb je Antalya en Dalaman als luchthavens met allerlei dorpen.
Het hangt er vanaf waar je heen gaat over hoe duur het is en hoe toeristsch.
Ik was in het 1e jaar in een appartement die op zich niet zo fantastisch was, maar de boulevard erom heen wel, super! Dat was in Dalyan (bij Dalaman). Hier was het erg goedkoop (iedere dag uit eten en nog geen 160 euro uitgegeven), maar verder is daar niet zoveel te doen (behalve excursies bijboeken).
2e jaar ben ik in Antalya geweest en daar naar een 5* max all inclusive gegaan.. was ook heeeerlijk! (en verder geen cent uitgegeven want alles was al inclusief! echt alles!) maar daar betaal je iets meer voor (ik had korting van me werk Knipoog ).
Verder gaan mn collega's ook graag naar Turkije.
En het hangt er vanaf waar je heen gaat hoe de mentaliteit is van de turken. In sommige, iets ouderwetse, dorpen, praten ze liever via de man dan rechtstreeks naar jou (wij waren 1 man 3 vrouwen), maar onaardig waren ze zeker niet! Ik vind de Turken vriendelijke mensen. Alleen op markten moet je ff oppassen dan willen ze nog wel eens opdringerig zijn (om je iets te verkopen) soms tot irritatie toe.. Maar hiernaast?! TOP vind ik!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 19:33

De meningen zijn verdeelt lees ik, watik wel vervelend vind om te lezen dat turken daar opdringerig kunnen zijn en zich niet veilig voelen.
Een groot voordeel echter is inderdaad dat het spotgoedkoop is.

Ik hoef niet perse naar Turkije, maar wel naar een leuk land niet te salou achtig, maar wel met uitgaansplekken, en niet te duur. Als iemand nog iets weet?!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:37

Ik ben vorig jaar mei in Bodrum geweest (een klein dorpje erbij meen ik).
Ik vond het echt super leuk. Vooral het shoppen daar Haha!.
Ons hotel was ook SUPER. Vanaf je balkon over de zee kijken. All in en dan echt goed eten en een pracht kamer.
Ja ik zou zo terug willen!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 19:42

Maar Pinky_girl, hoe lang was je en hoeveel was je kwijt?

En het is wel in mei hè, ik denk dat het ook wel iets scheelt in prijs als je in juni/juli gaat.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:08

Ik ben 4x geweest. 2xKusadasi, Bodrum en Marmaris. Helemaal geweldig. Samen met een vriendin van mij. We hebben ons heel erg vermaakt. Als je in het hotel met de daar werkzame mensen contact legt laten ze je alle leuke plekjes van het dorpje zien. Wij hebben op een gegeven moment het voor elkaar gekregen dat we 2 paarden bij het hotel hadden staan! Echt super leuk, maar je moet wel duidelijk en vooral eerlijk tegen de mensen zijn. Als je denkt zeg dat dan,dan blijft dat ook gewoon zo. Dat waarderen ze alleen maar.

Dressuurstal J. Szozda - Dissen am T/W Duitsland

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:26

Griekenland is dan ook een aanrader, daar heb je in ieder geval geen last van een onveilig gevoel. Ik ben er 3 x geweest, Lesbos, Lefkas en Kos. Kos is echt 'n uitgaanseiland, en verder is er daar ook heel veel te doen qua excursies kun je echt alle kanten op. Ik zou dan dus persoonlijk is naar Kos gaan kijken! Het eten is er ook niet zo duur.

Brent mijn stoere vent !

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:36

Wat voor een vakantie was dat, een luxe vakantie, of in een appartement? Wij kiezen namelijk voor een appartement, voor zo'n 10 dagen. Is dat niet ontzettend duur in Griekenland?
Hoe lang was jij, en wat was je kwijt?

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:05

Ik ben net terug van een weekje Turkije. Dit was de 4e keer dat we in Turkije zijn geweest. Wel was het de eerste keer dat we er met de kerst waren. De vorige keren zijn er er altijd in de herfst geweest.
Turkije is zóóóóó leuk he.. Ik raak er maar niet over uitgepraat Schijnheilig Echt alles is daar zo super. OK dan! Iedereen is zo vriendelijk en wij hebben nooit negatieve ervaringen gehad met Turken. Lovers En het is helemaal niet duur.. Wij hadden vlede week bijvoorbeeld in de middag een heel uitgebreid menu gegeten (vlees, sla, groente, noem maar op) incl. drinken voor maar 4 euro per persoon. Vingers aflikken Misschien is dan wel zeldzaam maar ze zijn erg echt hoor
Wij zijn 2x in Marmaris geweest, 1x in Kemer en deze keer in Alanya. Super hotel hebben we alle 4 de keren gehad Cool
Wel hoor je altijd verhalen van de obers bijvoorbeeld hoe het er in de zomer was. Soms was het wel bijna 50 graden en dat is echt geen pretje. Wij zijn dus 3x in de herst geweest en dan is het echt lekker.. Meestal zo rond de 25 graden. Nu in de kerst hebben we 3 dagen slecht weer gehad maar de rest van de dagen was het ook super weer Cool Echt wel tussen de 20 - 25 graden. Cool Ik wil terug!!! Huilen Tong uitsteken
En wat een aanrader is, is een all inclusief hotel. Dan kan je echt zoveel eten en drinken als je wilt omdat dat er allemaal al bij inbegrepen zit Vingers aflikken Cool Het eten is daar zo lekker he Schijnheilig Haha!
Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag Lachen

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:56

Leuk!
Maar is het in de zomer echt zo warm?! Ik had gelezen dat het rond de 30 is in juni/juli.

Vele van jullie hebben het over een hotel, maar is dat niet veel duurder dan een appatement? (Met 2 personen)

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:56

Wij zijn in Alanya geweest, opzich is het de eerste week aardig uit te houden, maar dan beginnen de turken echt vervelend te worden, iedereen is je vriend, iedereen wil dat je wat bij 'm koopt en je word alle kanten opgesleurd, ik persoonlijk werd er gewoon sjagerijnig van en m'n vader ook! Ze willen allemaal wat verkopen. Toen de tijd had ik nog lang blond haar, dan ben je helemaal de pineut, zoals ik al zei, 1 weekje is leuk al die aandacht, maar dan word het gewoon vervelend..


En idd je ziet erg veel zielige mensen en dieren rondlopen, vond ik ook heel erg.

Ik ga niet vaak op vakantie, maar turkije doe ik niet meer, evengoed als egypte, zelfde verhaal.

Spanje daarentegen vind ik geweldig, niet die grote toeristen dorpen enzo, daar hou ik niet van, wij zaten een kwartiertje boven benidorm in een appartement, geweldig! Lekker met de auto overal heen! Geen zielige mensen(weinig iig) en dieren, en niemand loopt achter je hol aan!
Laatst bijgewerkt door denz op 05-01-04 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:58

Met de auto even ergens heen is sowieso geen optie. Wij zijn beide in de zomer net 18 en zeker nog niet in bezit van een rijbewijs.
Afgelopen zomer was ik op Terschelling en moest je een half uurtje fietsen naar het strand, en dat wil ik eigenlijk niet meer.. *lui Schijnheilig *

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Justme_Lisaa, Muronia, SennaS en 152 bezoekers