Gisteren dosier hoogbegaafde kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Gisteren dosier hoogbegaafde kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:48

Wie heeft het gezien?
Ik heb me zitten opvreten. Het is zo langzamerhand wel bewezen dat een genie-kind gemaakt kan worden door het voor het 4de jaar belachelijke dingen te leren. Er was zelfs een stel waarvan de man onvruchtbaar was, die hadden via de POST!!! sperma bestelt bij een genie-sperma bank! Dan ben je toch ziek in je hoofd??? Ten eerste weet je niet wat voor enge ziektes er allemaal wel niet inzitten, ten tweede krijgt je 4 A4-tjes met een beschrijving en een injectiesopuit om het zelf te doen.
Maar dat niet alleen maar dat soort kinderen zijn 9 van de 10 keer vaak doodongelukkig.

Een jongetje van 6 jaar die door zijn moeder van alles in geleerd. Moest ook al lezen op zijn 2e jaar. Dat jongetje was 6 dat hij naar de uni ging. Hij haalde de ene 10 na de andere. Omdat zijn mams hem naar de uni had geschopt heeft hij een aantal crusiale dingen op het basisonderwijs gemist, zoals communicatieve vaardigheden, dat jongetje kan niet eens normaal communiceren....
Wat ben je dan voor ouder vraag ik me af. Willen ze dan hun eigen mislukkingen halen via hun kind?

Twilight_U

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:50

Ja ik heb het gezien. Wat ik ook belachelijk vond is die man met zijn spermabank waar alleen genies donor kunnen zijn... Hoezo
genetische manipulatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:51

Twilight_U schreef:
Ja ik heb het gezien. Wat ik ook belachelijk vond is die man met zijn spermabank waar alleen genies donor kunnen zijn... Hoeze genetische manipulatie?


Die bedoelde ik ook ja. Maar wie geeft de mensen de garantie dat het echt waar is????
Wie weet rukt die vent zich wel een slag in de rondte!!
Maar ik vind die ouders echt vreselijk....

Twilight_U

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:53

Ja idd.. En dat jongetje die autistisch bleek te zijn.. Ze deden net of het een mislukkeling was! we hoopten op een genie maar dit hebben we gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:55

Niet normaal!! Dan ben je als ouder zijnde het doodschoppen niet waard! Als je een kindje kan krijgen is dat echt iets om dankbaar over te zijn! Er zijn genoeg echtparen die geen kinderen kunnen krijgen, en dan gaan dat soort figuren zo praten over hun eigen kind??? Misselijk

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:56

Twilight_U schreef:
Ja ik heb het gezien. Wat ik ook belachelijk vond is die man met zijn spermabank waar alleen genies donor kunnen zijn... Hoezo
genetische manipulatie?


Heeft een of andere Adolf dit al niet een keer geprobeerd?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:57

Vond het weer zo'n typisch RTL4-verslag-met-Vivianne-Boelen-vertalingen.... dat soort reportages zijn idd wel heel erg dom, gewoon dom.

Je moet rekenen dat er maar een paar van dit soortmensen op de aardkloot rondlopen, en dat juist die reporteur van een schandaalzoekend engelse bureau ze weet te vinden. RTL4 koopt dat dan weer in, omdat weinig-intelligent-Nederland smult van dat soort programmas. Zo ook Aktie-nieuws, Het leed dat ...Heet, Bruiden from hell...enz. enz....

Was idd een dom programma, alweer....

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:58

ik heb het een klein stukje gezien, maar dat met die spermabanken vind ik echt dom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:59

Dees schreef:
Vond het weer zo'n typisch RTL4-verslag-met-Vivianne-Boelen-vertalingen.... dat soort reportages zijn idd wel heel erg dom, gewoon dom.

Je moet rekenen dat er maar een paar van dit soortmensen op de aardkloot rondlopen, en dat juist die reporteur van een schandaalzoekend engelse bureau ze weet te vinden. RTL4 koopt dat dan weer in, omdat weinig-intelligent-Nederland smult van dat soort programmas. Zo ook Aktie-nieuws, Het leed dat ...Heet, Bruiden from hell...enz. enz....

Was idd een dom programma, alweer....


Dat vind ik een beetje een loze uitspraak. Er zijn genoeg intelligente mensen die het ook kijken hoor! Ik heb het zitten kijken (bij gebrek aan beter) en ben niet echt achterlijk... Smaken verschillen nu eenmaal...

Twilight_U

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:59

Daaruit blijkt ook wel dat ze alleen naar die "spermabank" gingen in de hoop een genie te krijgen.. En die vent (ben zijn naam vergeten) waarvan die bank is, is ook niet helemaal lekker. Toen bleek dat dat jongetje autistisch was voelde hij zich schuldig.. Hij wou met zijn bank alleen supermensen op de wereld zetten.. belachelijk! Misselijk

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:03

Sorane"]
[quote="[naam verwijderd] schreef:
RTL4 koopt dat dan weer in, omdat weinig-intelligent-Nederland smult van dat soort programmas. ..


Dat vind ik een beetje een loze uitspraak. Er zijn genoeg intelligente mensen die het ook kijken hoor! Ik heb het zitten kijken (bij gebrek aan beter) en ben niet echt achterlijk... Smaken verschillen nu eenmaal...
[/quote]

Ik heb er dus ook naar gekeken met een schuin oog. ER was idd niets beters op. Maar ik heb er niet echt van zitten smullen... Nagelbijten / Gniffelen
Toch, die programma's worden wel losgelaten op de doelgroep ...wie verwacht jij dan dat ze daarmee bedoelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:05

Wat de doelgroep is, is denk ikheel breed.
Ik keek ernaar omdat er niets anders wat. Maar er zijn misschien ook mensen die uit oogpunt van studie oid ernaar kijken. Denk aan psychologie studenten enz enz. Er is natuurlijk altijd een groepje "anita's " die er naar zitten te kijken met de vriendinnen en een "bakkie leut". Maar houd je dat niet bij ieder programma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:27

Missouri"]
[quote="Twilight_U schreef:
Ja ik heb het gezien. Wat ik ook belachelijk vond is die man met zijn spermabank waar alleen genies donor kunnen zijn... Hoezo
genetische manipulatie?


Heeft een of andere Adolf dit al niet een keer geprobeerd?
[/quote]
Mengele deed andere experimenten, maar ook die waren niet bedoeld om domme mensen te kweken.

Er zijn in NL en op de wereld meer hoogebegaafde kinderen dan men beseft. Deze kinderen zijn niet allemaal van het type dat alleen maar tienen haalt en voor t 20e jaar 4 academische titels op zak heeft. Heel veel hoogbegaafde kinderen doen dat allemaal niet. Wat ze wel doen, is anders tegen de wereld aankijken en dat kan dus ook voor sociale strubbelingen zorgen. Als ouder ben je wel min of meer verplicht om dit soort kinderen leuk bezig te houden, omdat de kinderen dat simpelweg nodig hebben en anders misschien op het verkeerde pad raken. Ik heb de documentaire niet gezien, maar ik weet wel wat af van hoogbegaafde en hoogsensitieve mensen (en kinderen).

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:27

Hoogbehaafdheid kan je niet sturen, twee maloten samen (ik en mijn man) hebben een zoon die hoogbehaafd is. Toch opteer ik voor normaal gewoon onderwijs en duw ik 'm niet. Hij heeft het gewoon erg gemakkelijk. Waarom zou ik 'm pushen? In school weten ze niet eens dat de testen hebben plaats gevonden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:29

Ik ben ooit eens voor school op een psychiatrische instelling geweest voor een excursie. Je schrikt als je ziet hoeveel jonge mensen daar zitten die verschrikkelijk intelligent zijn en diverse academische titels hebben. Die mensen zijn gewoon helemaal doorgedraait....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:32

sonjabelgium schreef:
Hoogbehaafdheid kan je niet sturen, twee maloten samen (ik en mijn man) hebben een zoon die hoogbehaafd is. Toch opteer ik voor normaal gewoon onderwijs en duw ik 'm niet. Hij heeft het gewoon erg gemakkelijk. Waarom zou ik 'm pushen? In school weten ze niet eens dat de testen hebben plaats gevonden Tong uitsteken


Een gewaarschuwd mens telt voor twee moet je maar denken, je weet nu in ieder geval waar je op kunt/moet letten.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:34

Ik heb het ook gezien ja. Ik vond het wel interesant maar dat dat pakentje nou via de post moet komen en dan ....... nou je weet het wel als je het gezien hebt. En wie wil er nou perse een hoogbegaaft kind?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:35

sonjabelgium schreef:
Hoogbehaafdheid kan je niet sturen, twee maloten samen (ik en mijn man) hebben een zoon die hoogbehaafd is. Toch opteer ik voor normaal gewoon onderwijs en duw ik 'm niet. Hij heeft het gewoon erg gemakkelijk. Waarom zou ik 'm pushen? In school weten ze niet eens dat de testen hebben plaats gevonden Tong uitsteken


Ze testen nog .... en dan is het in school ook niet meer leuk, als je de verkeerde in school treft.

Hoop dat je zoontje leukere CLB-dwiebels tegenkomt dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:41

Hoogebegaafdheid is ten dele wel te sturen hoor. Een kind leert in de eerste 3 a 4 jaar van zijn leven meer dan in de rest van zijn leven. Op het moment dat je in de periode een kind een hoop gaat aanleren dan wordt zo'n kindje wel degelijk slimmer dan zijn leeftijdsgenootjes. Een stap vooruit die nooit meer in te lopen is. Er zijn ook medische bewijzen hiervan. Ik vind persoonlijk dat je een kind gewoon met zijn leeftijdsgenootjes naar school moet laten gaan, en niet aan zijn of haar intelligentie moet gaan prutsen om het beter te krijgen...

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:49

Ik vond dat programma ervoor veel leuker!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:26

Ik heb het gistren avond ook gezien.

Ik vond dat die vrouw met 3 kinderen wel erg overdreven bezig was met die kinderen... de hele dag de kinderen dingen aanleren en doen,, maar ze hadden wel alle drie goede diploma's OK dan! (kan ook makkelijk toeval zijn hoor.)

En die man die zijn baan had opgegevn om zijn kinderen iedere dag 3 uur wisklunde les te geven, in de hoop dat ze een op andere genie werden Dat kind is later zelfs weggelopen en nooit meer terug gekomen...

Die hoofdreken persoonm vond ik wel super! Hij heeft toch wel mooi bewezen dat je niet als een geni geboren moet worden, maar dat als je het zelf echt wil, je er dan makkelijk kunt komen Hij wist de moeilijkste sommen uit zijn hoofd te bereken

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:32

Ik heb het ook zitten kijken. Niet omdat ik het zo leuk vond, maar omdat ik verbaasd was...

Dat zelfde jongetje kon geloof ik op zijn 7e al twaalf talen. (Of heb ik dat opgevangen, met mijn slaperige hoofd?) Zo iets is toch niet normaal?!?

En om op deze manier mensen te maken vind ik niet kunnen. Ik geloof ook niet dat deze mensen gelukkig zijn.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:36

Ik heb het ook gezien.

Opzich vond ik het erg interessant om te zien, maar aan de andere kant klopt het van geen kanten.
Zo als gezegt is, worden veel (dus niet allemaal) onder druk gezet.
Hoogbegaafde kinderen kun je inderdaad zelf 'kweken' maar er zullen beslist ook een paard uitzonderingen bestaan.

Aan de ene kant heel knap dat je op die manier kennis van een klein kind kunt bevorderen, maar aan de andere kant gaat het niet altijd vriendelijk.

Ik vind het goed wanneer je je kind zo veel mogelijk probeert te leren in die paar levens jaar dat leren belangrijk is en wanneer het meeste opgepikt kan worden, maar om daar dwang achter te zetten vind ik te ver gaan.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:40

Emeraldo schreef:
Ik heb het ook zitten kijken. Niet omdat ik het zo leuk vond, maar omdat ik verbaasd was...

Dat zelfde jongetje kon geloof ik op zijn 7e al twaalf talen. (Of heb ik dat opgevangen, met mijn slaperige hoofd?) Zo iets is toch niet normaal?!?


Ja dat waren inderdaad 12 talen inclusief latijn en grieks, teminst dat hoorde ik ze zeggen Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:54

Ikke had het gisteren ook gezien en mijn mond viel ook open van sommige dingen. Is het dan zo moeilijk om je kind een kind te laten zijn?
En dat zes jarige jongentje. Ach gut Zal dat kind nou leuk vinden hoe die nu leeft? Dat vroeg ik me echt af. Die hoort nog te spelen in de speeltuin Scheve mond Je zag ook echt dat het nog best wel op sommige momenten een karakter had van een 6 jarige. Hij gooide zo een papiertje op de grond (perongeluk Verward ) en ze moeder wou het oppaken. Gooide die zo de rest van z'n papieren expres op de grond voor z'n moeders neus. Ik moest wel lachen Clown Tong uitsteken Ik vond het wel intressant om te zien..