apencentrum

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 13:14

Heb zojuist de week van willibrord gezien, en wat ik gezien heb, is te gek voor woorden.

Gekopieerd van dierenbescherming.nl

Help ons de apen redden!

Het BPRC is het grootste onderzoekslaboratorium met apen in Europa. In Rijswijk (ZH) worden ongeveer 120 chimpansees en 1500 andere apen gehouden. De huisvesting is zo slecht dat ook de overheid toegeeft dat deze niet voldoet. Sommige kooien zijn zo klein dat de apen zich er amper in kunnen uitrekken. Vrouwtjes worden als fokdieren gebruikt, waarbij de baby's vlak na de geboorte worden weggehaald. Chimpansees zitten jarenlang in kale kooien zonder enige afleiding.
Over de hele wereld groeit het verzet tegen deze opsluiting van apen. Engeland en Nieuw-Zeeland hebben al een verbod op het gebruik van chimpansees. Het BPRC ontvangt daarentegen ieder jaar nog een subsidie van meer dan 9 miljoen gulden.

De Dierenbescherming werkt samen met andere Europese dierenbeschermingsorganisaties in het samenwerkingsverband CEECE. Wij willen een onmiddellijk verbod op het gebruik van chimpansees in medisch onderzoek en sluiting van het BPRC. De Nederlandse en Europese overheden moeten stoppen met het subsidiƫren van het BPRC. Wij bieden de Nederlandse Minister van Onderwijs aan om de dieren in speciale opvangcentra op te vangen.

Help ons alstublieft vandaag nog.
U kunt dat op verschillende manieren doen:


schrijf of e-mail naar minister Hermans of minister Borst. De adressen:
Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen
Drs. L.M.L.H.A. Hermans
Postbus 25000
2700 LZ Zoetermeer

Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Mevr. dr. E. Borst-Eilers
Postbus 20350
2500 EJ Den Haag


download de handtekeninglijst en verzamel handtekeningen.

steun ons ook financieel en maak een bedrag over op gironummer 423450 t.n.v. de Dierenbescherming, Den Haag, o.v.v. 'Apen-actie BPRC, CEECE'

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Teo Torriatte konomama iko, Aisuruhito yo
Shizukana yoi ni, Hikario Tomoshi
Itoshiki oshieo idaki.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: stef op 2001-11-07 12:16 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 11:25

ik weet dat het not done is om op je eigen bericht te reageren, maar trekt niemand zich het lot van deze beestjes aan?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:30

Ja zag het ook bij willibrod,ik vind het niet leuk dat die beesjes daar zitten laat staan in kleine hokjes,ze kunnen alleen maar naar voren kijken;(

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:36

Willibrord is daar een keer geweest met een bus vol kinderen, om te demonstreren. Die kinderen wisten niet eens waar het over ging. Ze moesten de bus uit, rondlopen met een spandoek, en toen gingen ze de bus weer in. Ze kregen nog een ijssie en dat was het dan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 11:55

het gaat mij ook niet om willibrord, want die vent Misselijk . Alleen door zijn programma zag ik die aapjes Huilen
Ik heb de DB gebeld om te vragen wat wij als burgers zouden kunnen doen.
Een brief schrijven/mailen dus naar Hermans of Borst

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:15

ik was ook toevallig aan het kijken!
de tranen sprongen in mijn ogen! sommige beelden die je zag, en die aapjes, ik vind het echt heel triest!
ik vind het wel goed dat de dierenbescherming er mee bezig is en ik denk ook wel dat het centrum volgend jaar sluit.

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 16:15