makkelijke snelle recepten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-07 09:46

ik ben lui, haat koken en ben te moe om uit m'n werk lang in de keuken te staan en bovendien wil ik daarna zo snel mogelijk naar de paardjes uiteraard Knipoog

wie heeft er nog een recept dat makkelijk & snel en ook nog lekker is?


Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:20

Soep. Clown Die unox-zakken zijn bijvoorbeeld best goed te eten, en heel snel klaar.

Maaltijdsalades duren vaak ook niet heel lang om te maken, of bijvoorbeeld een afbakbroodje met huzarensalade erop. Clown

(ik hou ook niet van koken en ben gruwelijk lui. Nagelbijten / Gniffelen )

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:21

friet Clown

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:38

Viscuisine uit de oven lekker met rijst Vingers aflikken
Aviko heeft ook wel lekkere aardappelschotels....
Krieltjes, zakje sla en stukje vlees...

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:34

Sla, pizza of shoarma, gepofte aardappel uit de magnetron.
En idd de unox zakken zijn erg smaakvol met een stokbroodje Lachen.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:24

Macaroni

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:35

Gezond:

Vietnameese springrols rijstpapier, komkommer, wortellen, kip of scampie, lenteuitjes, soyascheuten, salade en inpakken maar

Tagiatelli met kip in championeroomsaus

En als er mensen komen eten en je wilt het relax hebben, pak je turks brood, je snijd dat in de helft dat gebruik je als bord, een gebraden kip, plus kouskous en bijhorende groenten en niet te lopende saus, fun verzekerd gezond en erg lekker

En weinig afval achteraf

whatever you wear, always dress to kill..
*dyslexie*

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 00:32

Als je (toch) niet met vlees kookt, dan kan je bijv. de avond ervoor alvast een aardappelschotel/ ovenschotel in de koelkast klaarzetten.
Terwijl dit na je werk in de oven pruttelt, kan jij ondertussen stofzuigen/ alvast je paardrijkleding aantrekken/ etc... Haha!

Ook kan je op die manier voor 2 dagen (met een beetje fantasie) alvast 1 basisding koken (aardappel, rijst) en de helft wegzetten voor de volgende dag:

de al gare aardappels van gisteren opbakken, ajoli eroverheen - JAMMIE Vingers aflikken

aardappelsalade maken en de volgende dag koud eten met courgette, in lange plakken gebakken in een klein beetje olijfolie en bestrooid met kaas

aardappels opbakken en er een spaanse tortilla van maken (Bak de gare aardappels in schijfjes en gesnipperde ui in olijfolie (verhouding ongeveer 3 aardappels/1 ui) en maak de aardappel wat kleiner met de spatel. Klop 5 a 6 eieren met een scheutje water los in kom. Voeg peper, zout en eventueel andere kruiden zoals peterselie toe. Schep het aardappelmengsel door het ei. Nieuw scheutje olie in de pan en daarin het eimengsel scheppen. Platstrijken, deksel erop en op het laagste pitje 20 a 30 min. laten garen. Als de bovenkant droog is, de tortilla met behulp van het deksel keren en de andere kant even bakken)
Deze aardappeltortilla's kan je ook de volgende dag koud eten als bijgerecht.


Of dag 1 rijst ( bijv. pilav) maken en de volgende dag er nasi van bakken.
Of (voor) de volgende dag een rijstsalade maken: tomaat, paprika, aubergine (of wat dan ook; champignons, courgette, olijf..) opbakken in olie, rijst een minuutje meebakken en er een dressing van peper, zout, mosterd, azijn en olijfolie erdoor.
Rijst kan je ook gekookt invriezen en later gebruiken voor nasi, als je heel veel over hebt.

Of pasta (niet tè gaar) koken en er voor de volgende dag meteen een pastasalade van maken.
Als je pastasalade een dag van te voren maakt, kan de smaak goed intrekken.
Pasta snel klaar: met (diepvries)spinazie, boursin en een scheutje room, evt. met wat pijnboompitten een soort saus maken en over de pasta gieten.

Couscous; hoef je alleen maar 5-10 minuten te wellen in gekookt water, je kan er dag 1 een salade van maken (komkommer, tomaat, peterselie, munt en lente ui) en dag 2 opbakken met bijv. courgette en ui.

Quinoa * maken en dag 1 als salade en dag 2 als koekjes of schotel eten.
* ik ken het produkt quinoa niet, maar ga het eens proberen Ja ik vond het op internet.


Wat ook makkelijk en snel is, zijn gerechten met bonen; kidneybonen met paprika (je kan paprika goedkoop op de markt kopen en invriezen) tomaat, ui en wat andere dingetjes (gebruik je fantasie; mint bijv. of een beetje aanmaken met mayo of 10 min laten garen in een bakpan met een geklopt ei - frittata) en dat is ook zo klaar.

Tortilla's of wraps met mexicaanse kruiden, (nep-)gehakt, gebakken mais en groenten. Je kan ook 1x een mengsel maken en er 2 dagen iets anders van eten, zoals dag 1 met kidneybonen en evt. rijst en dag 2 met wraps, tomaat en sla.
Desnoods dag 3 ook nog een ovenschotel met tortillachips, kaas en guacemole van maken Nagelbijten / Gniffelen

Bladerdeegenvelopjes uit de oven met kaas en spinazie of andere soorten groenten/ kaas.

Falafel (kant en klaar te koop, maar niet in elke supermarkt -- echt lekkere vleesvervanger!!) met pitabroodje en sla. Falafel maak je in de frituur, maar kan ook in een diepe pan met olie.

Maak eens een hele gezonde omelet met broccoli ( Wow! ) tomaat, paprika, ui etc.

Maak van iets wat makkelijk in te vriezen grotere porties, zoals macaroni.

Als je verse groenten, zoals een bloemkool, koopt, kan je deze 1 minuut in kokend water gooien, dan laten schrikken met koud water en geportioneerd invriezen. Zo heb je altijd 'verse' bloemkool die vrijwel klaar is om te gebruiken en hou je nooit restjes over.

Wat ook snel klaar is, is quiche, van bijv. Johma met zalm en spinazie. Als er over is, vries ik het in.

Bulgur is ook redelijk snel klaar, ik weet alleen niet of je de restanten kan gebruiken om er de volgende dag een salade van te maken.

Kikkererwten uit blik; hier kan je een salade van maken. (ui, radijs, komkommer, tomaat,verse koriander, en een dressing van citroensap, olijfolie, peper en zout) serveren met (pita) brood

Grote pitabroodjes uit de oven, beleggen met kaas, tomaat, peterselie en een beetje aioli, even terugleggen in de oven en snel klaar.

Afbakbaquettes in de oven, door de helft snijden, beleggen met wat je maar wil (geitenkaas met honing, tomaat met knoflookboter, ui en kaas, mozarella en olijfplakjes) 1 minuutje terug in de oven en serveren met (tomaat/ komkommer/ ui ) salade.
Of gewoon houmous kopen, brood erin dopen en een salade erbij.

(Vegetarische) kebapstokjes met satesaus, rijst koken en evt kort opbakken met rozijnen en noten.

Verse spinazie 5 min. wokken in olie met ui, knoflook en tomaat. Gekookte aardappels van gisteren opbakken en klaar.

Witte kool; de ene dag wokken met ui, appel, kokos (santen) evt cashewnoten en kerriepoeder, en de rest alvast klaarmaken voor een Schotse ovenschotel (gekookte aardappel, geprakt, gefuite ui en kool en bestrooien met kaas) de volgende dag.

Oosters gemarineerde quorn roerbakken met ananas, wat sojasaus (die saus die ik met kerst ook had) en serveren met mie (snel klaar)
De volgende dag kan je de mie weer roerbakken met champignons, tauge, ui, knoflook.

Tip: als je een scheutje (olijf) olie over pastagerechten doet, dan kleven ze niet en kan je ze de volgende dag weer goed gebruiken zonder dat het een klont is.

Tip 2: als je voor jezelf een soort planning maakt, hoef je ook niet elke dag verse boodschappen te halen.
Altijd in huis: ui, knoflook, kruiden, afbakbroodjes (desnoods vries ik ze in als het pakje open is) pasta en rijst. In de vriezer: sperzieboontjes (in zo'n grote zak of zelf invriezen), doperwten, aardappelschijfjes.
Slagroom uit zo'n pakje is goed lang houdbaar en kan dienen als 'room' in sauzen en gerechten.




..... ik heb nu dus onwijze honger gekregen inmiddels Nagelbijten / Gniffelen

Partir, c'est mourir un peu

Anoniem

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:01

Roerbakken. Kan met ALLES! Haha! Gewoon groenten (gesneden kopen Haha! ) en evt vlees/vis/vleesvervanger even roerbakken, beetje roerbaksaus of bv ketjap op chilisaus erdoorheen, als je wilt wat rijst of pasta erbij, en klaar is Klara!

Hilli

Berichten: 22929
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:36

Nicolletje schreef:
Quinoa * maken en dag 1 als salade en dag 2 als koekjes of schotel eten.
* ik ken het produkt quinoa niet, maar ga het eens proberen Ja ik vond het op internet.

Is erg smakelijk - het is volgens mij een beetje vergelijkbaar met gierst. Je kunt het in elk geval in de natuurwinkel krijgen en ik dacht ook bij de wereldwinkel. Ik eet het wel eens in plaats van rijst bij een gerecht. Vingers aflikken

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Anoniem

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:39

Gierst heb ik nog nooit op Verward Ik ken dat alleen maar in van die stengels voor de parkieten Nagelbijten / Gniffelen
Hoe maak je dat dan? En waar koop je het? En wat eet je erbij?

Hilli

Berichten: 22929
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:45

Gierst heb ik ook nog nooit gegeten, maar van anderen begreep ik dat quinoa vergelijkbaar is - en dat laatste eet ik wel regelmatig.

Quinoa: hele kleine kiempjes, als je goed kijkt kun je uit de bolletjes ook een heel klein beginnetje van het 'plantje' zien. De kiempjes zijn net iets groter dan couscous.

Quinoa (en ik gok ook gierst) kun je kopen bij Natuurwinkels. Klaarmaken: kopje water en half kopje quinoa een kwartiertje zachtjes koken en dan kun je het direct eten.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Anoniem

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:01

En hoe eet je dat dan? Is dat de vervanging van bv je rijst? Of is het groente?

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:02

kant en klaar poffertjes Clown

Prada you are the best thing that's ever been mine ! <3

Hilli

Berichten: 22929
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:05

Sonja schreef:
En hoe eet je dat dan? Is dat de vervanging van bv je rijst? Of is het groente?

Vervanging van rijst. Dus bijv. curry maken en i.p.v. rijst quinoa koken.

Of met een klein beetje tomatenpuree erdoor als vervanging van aardappels bij een gerecht. 'Droog' eet ik het eigenlijk nooit.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:10

Klinkt echt allemaal super lekker Lachen en dit topic ga ik zeker even bijhouden om lekkere dingen uit te maken... is handig als vegetarische student Knipoog Ik zal ook nog even nadenken over evt. gerechten Haha!

Happiness is as a butterfly which, when pursued, is always beyond our grasp, but which if you will sit down quietly, may alight upon you. N. Hawthorne


Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:41

Ik eet vaak andijviestampot. Zakje aardappelpuree, zak gesneden andijvie vleesvervanger erbij

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:18

Ik zet even een stipje:)

Anoniem

Re: makkelijke snelle recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:19

Pizza of kant-en-klare-pannekoeken Clown Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers