veulens buiten zonder schuilplaats

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janma14
Berichten: 62
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: twente

veulens buiten zonder schuilplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 14:33

bij de buren hebben ze een stel kwpn veulens lopen, allemaal ongeveer 6 maanden oud.
deze veulens blijven het hele winter buiten lopen in de wei, maar zonder schuilplaats/stalletje.

kan dit, ook met extreme weersomstandigheden??

KWW !!!!!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:45

Zolang ze niet staan te rillen van de kou, kan het wel. Ik zou zelf altijd een stalletje achter de hand willen hebben, maar dat moet ieder voor zich weten.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:48

Als ze ergens achter een muur of een haag uit de wind kunnen staan, dan kan het wel. Maar om ze midden in de polder neer te zetten, waar wind en elementen vrij spel hebben...

Ervaring leert dat ze een schuilstal toch nooit gebruiken. Maar uit de wind willen ze nog weleens gaan staan.

Je suis Charlie.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:45

als ze uit de wind kunnen kan het geen kwaad, als ze niet staan te rillen tenminste.
bij ons gebruiken ze de schuilstallen ook niet echt en snachts staan ze binnen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:25

Uit de wind en een stukje wat redelijk droog is om te liggen, dat vind ik het belangrijkste.
Onze veulens, een KWPN en een ponietje, staan beide buiten. Het is er redelijk droog, het water loopt snel weg zodat ze niet overal tot de koten in de blubber staan. De regen deert hen verder niet.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:40

Bij ons op de ranch staat ook een groep veulens buiten. Als ze willen kunnen ze zelf naar binnen lopen, ze doen het alleen nooit. Ze staan weliswaar niet in de (volle) wind, dus dat scheelt. Anders zou een schuilstal wel zo verstandig zijn. Maar idd, regen, sneeuw... vinden ze allemaal prima! Lachen

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:46

Mijn veulen heeft een ontzettend dikke vacht en blijft ook gewoon buiten staan, hij heeft wel een plekje om uit de wind te staan. En paarden hebben eerder een hekel aan wind en regen dan aan de vrieskou. En ik krijg niet het idee dat hij het koud heeft. Mij is altijd gezegd, laat je veulen lekker harden! anders krijg je mietjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers