Goedkope stalling in Hilversum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 17:22

Wie kent er een goedkope stalling in Hilversum en omstreken?

Groetjes Melissa

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:24

In Eemnes, bij een boer ofzo.
Welk bedrag heb je in gedachten? Wat voor voorzieningen wil je hebben?

Nulla tenaci invia est via

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 17:26

eeh niet zo heel duur, voorzieningen maakt ook niet uit, en als het kan hooi en stro inbegrepen :>

groetjes

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:30

Maar wat vind je duur? Wat wil je uitgeven?
De een vind 400 gulden ontzettend duur voor een stalling, een ander vindt het goedkoop.
Ik wil je niet afschrikken, maar dit is een dure buurt om paarden te houden!

Nulla tenaci invia est via

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 17:33

hoi, ik zelf heb niet zo veel geld, mijn ouders ook niet dus wil kijken of er ergens een goedkoop stalletje te vinden is!

400 vind ik idd vrij prijzig!

groetjes Melissa

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:38

Noem dan een bedrag dat je wel kunt missen! Dan kan ik je misschien verder helpen.
Overigens ben je 400 gulden in de maand zo kwijt hoor, stalling is hier al heel gauw over de 200 gulden als je op een beetje fatsoenlijke stal wilt staan en dan heb je nog helemaal niets! Geen voer, geen stro, noppes. Vergeet ook de hoefsmid en dierenartskosten niet!
Je maakt denk ik de meeste kans in Eemnes, langs de wakkerendijk zijn vrij veel boeren waar ook pony's staan, misschien kun je daar eens informeren. In een zijstraat van de wakkerendijk, het Eikenlaantje, aan de kant van Baarn, vlakbij de Nijhof zit ook een stal, Staal heet die man, het is er een bende, geen fatsoenlijke bak, maar als je veel zelf doet en een brakke stal niet erg vindt, sta je daar redelijk goed, en niet duur, wel exclusief, hooi en stro (kun je wel van hem kopen, hoef je niet zelf te halen), voeren en uitmesten moet je zelf doen.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:49


Nulla tenaci invia est via

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 18:07

hoi,

Bedankt,

Ik ben gewoon even aan het informeren naar een goedkoop stalletje ergens, misschien weet ik wel iets, ergens in huizen is ook een prive stalletje

groetjes Melissa

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 10:15

Mail maar naar de Paardenstek voor info, ze hebben nog 2 boxen vrij.
paardenstek@hetnet.nl
Tis er echt fantastich, ik vindt het erg jammer dat ik er weg ben, maar ik ga nog regelmatig langs. Ik hoor toch een beetje bij het meubilair daar
*LOL* werd mij gisteren verteld.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 12:56

Ik heb geinformeert.
Het is 485 per maand volpension.

Wie kan mij vertellen hoe duur hoefsmid en veearts kosten ongv. zijn

(veearts bedoel ik allleen als het paard niets heeft dus bijv. een enting moet hebben)

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:58

Ik vind 485 met alles erbij in een nette prijs hoor, zeker in die omgeving!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:19

Enten rond de fl 100,00 inclusief de voorrijkosten en de smid rond de fl 65,00 voor bekappen en rond de fl 150 voor beslaan. Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan wie je laat komen.

Stralend de dag door.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:39

Stal staal heb ik gestaan met mijn verzorgpaard. Het is een gezellige stal ( kanjer en #Roos# staan er ook) het was toen een beetje een rommeltje maar ik dacht dat ie alles aan het opknappen was Verward Hij heeft twee buitenbakken, en degene bij de weg is altijd wel goed te rijden, ook als het geregent heeft.

Melissa, in soest heb je een boerderij waar je voor 250 exclusief hooi & stro (geloof ik) klaar bent

ik zal de site eens voor je opzoeken. De site is http://home.hetnet.nl/~willemshoeve/index.html Hij is alleen wel opnieuw *under construction*

Groetjes
Ymke
{EDIT} Site toegevoegd

_________________
<FONT COLOR="PURPLE">Ik ben net als een mentosje, Hard van buiten en zacht van binnen!!! </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-07 22:44 ]</font>

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 09:59

De Willemshoeve, echt geen aanrader, als je veel de dierenarts bij je paard wil hebben moet de daar gaan staan, je moet je paard erg in de gaten houden dat ie zich niet verwond aan de heining in de longeerbak/weiland (wie zet er nou palen aan de binenkant van de bak?) Het land is niks, blub en nog eens blub, de paarden staan zo af en toe met z'n 30 paarden op een stukje blub (wei) waar geen eten staat en niet te denken de trappers (en daar staan er nog veel van ook).
Ik zelf heb er ook gestaan met dynamiek je betaald 250,00 voor een lege stal f 100,00 voor de blub wei per maand, en dan al het andere kosten. Ik kwam toch gemiddeld op f 550,00 per maand uit.
Je moet zelf mesten en s' avonds voeren.
Oja je moet stevig in je schoenen staan daar, want een ouwehoerders daar, echt haat en neid daar.
Je moet maar niet denken als je ziek bent dat niemand je paardje even eten geeft of uit het land haalt.
Oja de buiten bak heeft hij net vernieuwd maar is niet echt fijn, erg snel nat.
Je kan beter even op de wakkerendijk kijken daar staan volgens mij veel betere adressen.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 10:26

Citaat:
Op 2001-11-07 22:39, schreef #Ymke#:
Hij heeft twee buitenbakken, en degene bij de weg is altijd wel goed te rijden, ook als het geregent heeft.


Als je van zwemmen en modderspatteren houdt wel ja......
Die bakken zijn gewoon slecht! En dan die enge omheining met een draadje, brrrr.

Nulla tenaci invia est via

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 12:47

mijn ma vond de ene stal van 485 toch wel prijzig ik zei: als ik iets goedkopers vind denk je er dan over?
Ze zi ja, maar kan niets beloven en eerst was het altijd meteen NEE

Ik ben ook bereid ervoor te gaan werken dus ga druk opzoek!

bedankt voor jullie hulp iig!

groetjes

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:09

hallo
melissa ik sta bij een boer opstal.
we staan met 9 paarden/ponie's dus dat is niet veel.
de kaale stal is f 250- daar bij moet je zelf het voer /stro/hooi bij kopen dat is 6 gulden per baal.
de boerin doet ze in de ochten het land op als je dat wilt.
voor dat het donker woort,woorden ze weer binnen gehaalt.
voeren doen ze ook twee keer voor je ,dat hoef je alleen klaar tezetten.
de stal moet je zelf uit mesten ,maar kan je ook tegen een kleine vergoeding laten doen.
ze hebben ook een buiten bak.
als je het wat lijkt ,over twee maanden komt er een stal vrij.
groetjes van engela en ladouce uit hoogland

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 16:12

ik weet niet hoe je met vervoer zit?
Waar ik nu sta (Nijkerk) en dat bevalt mij prima betaal je voor een ponyprijs f 440,00 incl alles.
1 binnebak, 2 buitenbakken, je paard heeft een eigen wei, er wordt 3x per dag voor je gevoerd en er wordt voor je gemest.
tel. 033-2454208 Haha!

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 16:55

Bestaat Doets nog in Loosdrecht, daar stond ik 10 jaar geleden en best goedkoop, weet niet of dta nog zo is.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:51

melissa, ik denk dat je beter even kunt wachten met een paard kopen. Als jullie geen geld genoeg hebben voor je paardje, dan is dat jammer om een paard te nemen. jammer voor je paard. Je doet hem (en jezelf) te kort. Om ten eerste op een stal te gaan staan waar je compromissen moet sluiten, is al iets irritants. Maar als je geen goede pullen en lessen kan nemen met je paard, dan zal hij denk ik vervelend kunnen worden.(die van ons wel althans; ik zie het meteen wanneer mijn vriendin een tijd geen lessen heeft gehad bv) Ook kom je nooit eens een keer echt verder.

Bovendien moet je gewoon rekenen op 600 gulden per maand alles bij elkaar. (ik red dat niet hoor; ik denk ik 850 per maand)dan heb ik het nog niet eens over een verzekering. Als je gaat voor het goedkoopste, dan krijg je alleen maar ellende. Bespaar jezelf dat en wacht nog een paar jaar, zodat je het zelf kan betalen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 11:09

Doets bestaat inderdaad nog maar is ook vrij prijzig geworden en vind de sweer daar niet gezellig, had daar een verzorgpaardje.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

groetjes Melissa

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Flubberboot en 34 bezoekers