Haren verven paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Haren verven paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 23:24

Heeft iemand ervaring met het verven van haren bij een paard.
Het gaat om witte haren die zijn teruggekomen na een schuurplek op de neus.
Gewone haarverf voor mensen werkt namelijk niet.


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:51

haha, laat gewoon lekker wit!!het blijft wel een paard he!!(en geen barbiepop!)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:28

Waarom zou je zijn haren verven?!?! Rolleyes

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:39

heb je dat al geprobeerd dan???

Gaat het om hoofdhaar of vacht?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:40

Paardenhaar neemt geen verf op...misschien kun je het met schoensmeer proberen?

En voor de rest: littekens op zijn vacht zijn littekens die je kunt zien. Littekens op zijn ziel niet....Lips are sealed

Je suis Charlie.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:43

Pff Cas wat een diepte weer Lachen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:44

sarabande schreef:
Pff Cas wat een diepte weer Lachen


Haha!

Je suis Charlie.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:46

Maar is dat echt waar dat je niet kan verven?
Sarabande heeft ook twee lelijke witte plekken op een nare plaats na een 's nachts verdraait knellend verband.
Ik zoek dus al tijden iets, als was het alleen maar voor de wedstrijden zodat het een beetje netjes lijkt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:49

Er zijn zoveel middeltjes, kleurenshampoo's e.d op de markt, die niets, maar dan ook helemaal niets uithalen (behalve de zak van de fabrikant spekken) dat je wel kunt zeggen dat het niets uithaalt.

Er worden ook regelmatig aftekeningen van paarden die bij films worden gebruikt bijgeverfd, maar ook dat blijf je zien. De haren nemen gewoon de verfstof niet op.

Als je je echt stoort aan de littekens en de witte haren kun je echt het beste bij een donker paard met schoensmeer aan de gang (en dat dan ook niet dagelijks doen) en bij een witte aftekening met wit krijt.

Je suis Charlie.

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 08:46

Princess schreef:
haha, laat gewoon lekker wit!!het blijft wel een paard he!!(en geen barbiepop!)


Nu maakt mij het geen bal uit dat ze lelijke witte plekken heeft maar op shows willen ze toch echt graag mooi barbiepoppen zien Haha!
Vandaar dat ik iets zoek.

Dus schoenensmeer is het enige dat werkt????? gaan we dus maar ff een keer uitproberen.Als dit voor 1 dag blijft zitten is het toch goed.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 08:57

je hebt toch speciale make-up voor paarden, wat ze bij arabieren op shows gebruiken? ga ik eens aan mijn vriendin vragen, die gebruikt dat. volgens mij is dat geen schoensmeer hoor. vink ook een beetje stinken enzo, zielig!

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:44

Ja dat is Zwarte Pieten zwart. Zoals de naam het al zegt is dat het spul dat mensen met Sinterklaas op hun gezicht smeren. Dat is wat huidsvriendelijker dan schoensmeer en glimt ook niet zo.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 09:52

Helaas heb ik chesnut nodig dus zwart kan ik niet gebruiken of bestaan er ook chesnut pieten !!!!!!!!!!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:52

Ik heb toch de indruk dat het niet afdoende dekt, die make up voor Arabieren.

Ik weet niet hoeveel het kost, die make up, maar schoensmeer glimt niet als je het gewoon op wat plekjes stipt...en zal wat goedkoper zijn....
Want plak ergens het stickertje "paard" op en je zit een factor drie hoger.

Je suis Charlie.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:00

Ik zou wel nagaan of het niet schadelijk is voor het paard.
Want je smeert je paard toch niet zomaar wat op om er bij wedstrijden beter uit te zien.
Ik vindt dit een beetje ver gaan............maar goed.........die mening wordt niet gevraagt.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:09

odje schreef:
Ik zou wel nagaan of het niet schadelijk is voor het paard.
Want je smeert je paard toch niet zomaar wat op om er bij wedstrijden beter uit te zien.
Ik vindt dit een beetje ver gaan............maar goed.........die mening wordt niet gevraagt.

Paarden worden al tijden met schoensmeer of zwarte pieten zwart ingesmeerd en er is er nog nooit een aan bezweken.
Het gebeurt ook alleen maar incidenteel voor een show of wedstrijd, ze worden er niet iedere dag mee volgesmeerd.

Denk je niet dat mensen heel wat schadelijker dingen doen om er goed uit te zien Verward

Omdat het maar voor enkele keren is lijkt me het prijsverschil niet zo belangrijk, ook met het zwarte pietenspul kan je meerdere keren doen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:18

Citaat:
Helaas heb ik chesnut nodig dus zwart kan ik niet gebruiken of bestaan er ook chesnut pieten !!!!!!!!!!!!!


misschien bij de feestwinkel, daar hebben ze schmink in alle kleuren, theater make-up.

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:50

Ik neem aan dat het onschadelijk is voor een paard; als jij schoensmeer op je handen krijgt zwel je toch ook niet op ofzo Verward

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:23

Flutterby schreef:
Ik neem aan dat het onschadelijk is voor een paard; als jij schoensmeer op je handen krijgt zwel je toch ook niet op ofzo Verward


Schoensmeer is een kleurstof en bescherming voor leer.
Wat is de huid van een paard anders dan....juist.... leer?

Je suis Charlie.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:33

En antirimpelcreme is voor.... mummies Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:37

Ik heb wel eens van die stiften gezien die gebruikt worden voor het merken van dieren op markten e.d. Ook navullingen voor dekblokken voor schapen heb ik wel eens in het zwart gezien.
Maar normaliter gebruiken ze hiervoor toch fellere kleuren dus hebben ze ze zelden op voorraad.
Dit lijkt me wel geweldig spul, het dekt goed, en het is speciaal ontwikkeld voor dieren. Die stiften zijn helemaal ideaal, net grote Prit-stiften, dus ook nog gebruiks vriendelijk.

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:54

luxx schreef:
Citaat:
Helaas heb ik chesnut nodig dus zwart kan ik niet gebruiken of bestaan er ook chesnut pieten !!!!!!!!!!!!!


misschien bij de feestwinkel, daar hebben ze schmink in alle kleuren, theater make-up.



Schmink idd... totaal huid en dier vriendelijk, makkelijk in gebruik ( voor eenmalig dan he) en in alle mogelijke kleuren. Wel graag KRYOLAN dan en niet grimas, kryolan is een stuk beter en in losse potjes te krijgen voor een paar euro.)

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:55

Sjuimpje schreef:
Ik heb wel eens van die stiften gezien die gebruikt worden voor het merken van dieren op markten e.d. Ook navullingen voor dekblokken voor schapen heb ik wel eens in het zwart gezien.
Maar normaliter gebruiken ze hiervoor toch fellere kleuren dus hebben ze ze zelden op voorraad.
Dit lijkt me wel geweldig spul, het dekt goed, en het is speciaal ontwikkeld voor dieren. Die stiften zijn helemaal ideaal, net grote Prit-stiften, dus ook nog gebruiks vriendelijk.



klopt! je hebt ze ook in het zwart, alleen zijn die in de winkels niet op voorraad, dan zou je agradi of een andere agrarische onderneming even moeten informeren, misshcien op internet wel wat te vinden ?
bruin heb ik nog nooit gezien.... verder idd alleen allemaal felle kleuren, mensen vragen mij ook wel eens of ik kleuterjuf ben.....Haha! heb dan roze verf aan me handen, die spuitbussen krijg je er echt niet zomaar af, die wasco wel met wat zeep.
check :
www.agradi.nl
of boerenbond in de buurt....wie weet kunnen ze die kleur bruin bestellen ?
die tip van de feestwinkel is ook een goede daar hebben ze vast en zeker wel bruine make-up. paarden make-up zou ik niet aan beginnen, zelfde als paardenshampoo, plak daar een etiketje op met "speciaal voor paard" en mensen betalen er 15 euro voor....terwijl palmolive net zo zacht is voor het paard! en stik wat euro's minder !


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:58

Gat in de markt dus Geld, geld!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:23

sarabande schreef:
Gat in de markt dus Geld, geld!



hey ja ik ga varkensstiften kopen, etiketje erop dat het SPECIAAL voor paarden is, diervriendelijk en ph neutraal , whaha en dan voor 10 euro of meer per stuk verkopen Tong uitsteken:P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Niwla, spruitje12, Trendiction en 78 bezoekers