Hebben jullie weleens een slechte koop gedaan bij:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Hebben jullie weleens een slechte koop gedaan bij:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 21:23

Hebben jullie weleens een slechte koop gedaan bij Stoeterij Gadedijk?

Want wij hebben een tinker daarvandaan en die halen wij deze week op maar ik hoor van mensen dat die tinkers vaak luizen hebben of slecht verzorgt worden?
Hebben jullie deze ervaring ook weleens meegemaakt?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:32

is één topic daarover dan niet genoeg? Lachen als het daar al verteld wordt hoeft dat hier niet nog eens toch? en bij elke stal heb je wel wat dus ik weet niet of dit zo zwaar moet wegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:37

als je hierover twijfeld, waarom laat je dan niet eerst de DA naar het paard kijken? Lijkt me wel wat beter ipv eerst hier nog even de boel zwart te maken...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:37

voor je een paard koppt ff laten chekckendoor je eigen da kan nooit kwaad en is alleen maar goed

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:53

nogmaals, wij hebben er 1 van de gadedijk staan, en daar is niks mis mee. Hoewel ik de eigenaar er vandaag over hoorde dat ie een mogelijke dracht niet uitsloot, maar dat zou dan in engeland/ierland gebeurt moeten zijn aangezien ze nog maar 5 mnd in nederland is

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:59

je HOORT van mensen........... lief, wacht op je paard en geef je eigen oordeel ....... tis niet zo netjes om mensen zwart te maken omdat je wat gehoord heb.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:13

BMstables en zadelmarkt zijn daar goede voorbeelden van...
"ik heb gehoord dat zadelmarkt waardeloos is"
Nou, pak de auto en ga kijken!

Door de verhalen op bokt had ik over BM ook zoiets van, ieuw, wat is dat... Toen ik de gelegenheid kreeg om er via een stalgenoot te gaan kijken, heb ik dat ook gedaan, en toen werd me al snel duidelijk dat al die verhalen op niks gebaseerd zijn, en inmiddels hebben wij 2 tevreden klanten staan wie hun paardjes bij BM vandaan hebben

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:52

animals schreef:
Hebben jullie weleens een slechte koop gedaan bij Stoeterij Gadedijk?

Want wij hebben een tinker daarvandaan en die halen wij deze week op maar ik hoor van mensen dat die tinkers vaak luizen hebben of slecht verzorgt worden?
Hebben jullie deze ervaring ook weleens meegemaakt?


Wat is nu een slechte koop?
Als je er na een tijd achterkomt dat de combi niet past?

Slechte verzorging en/of luizen...DA niet laten keuren...

Zwart (proberen te) maken kan makkelijk, en je hebt uitzonderingen die de regel bevestigen, 100 paardjes verkopen en 1 blijkt er luizen te hebben..

Ik heb ook wel eens bij een supermarkt iets gekocht wat over de datum bleek te zijn....is nu die supermarkt ook niet goed?

Eerst kijken en dan wat zeggen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:33

Ik snap niet wat dit topic toevoegt aan je topic van een paar dagen geleden waarin je ook al om ervaringen met deze stoeterij vroeg.

Blijkbaar had je genoeg vertrouwen om het paard te kopen, waarom begin je dan nu te twijfelen ? Verward
Misschien denk ik wat (te) simpel, maar zo denk ik erover:
- je hebt vertrouwen in de verkoper en in het paard, laat het paard keuren, neemt hem mee naar huis en geniet ervan
of
- je hebt er geen vertrouwen in en zoekt iets anders