Paardendrogist

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 10:42

Wie weet waar ik een catalogus kan aanvragen? M'n medicijnkastje is moet namelijk weer worden aangevuld...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:00

In de Hoefslag en Paard&Sport staan advertenties met het telefoonnummer waar je het aan kunt vragen.. Ik heb hier een emailadres voor je:

bestel@paardendrogist.nl

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:08

Wees wel voorzichtig hoor, met die gratis adviezen van de paardendrogist. Bedenk dat hun motivatie is om jouw zo veel mogelijk te verkopen.
Bovendien staan er ook regelrecht verkeerde adviezen in, met name op het gebeid van de vitamine E en Seleen-preparaten. Volgens de paardendrogist is een dagelijkse bepaalde dosis nodig voor het goed functioneren van je paard, in werkelijkheid zal je paard goed ziek worden van een dergelijke hoge gift.... Uitkijken dus, niet zomaar klakkeloos overnemen die adviezen....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:13

De adviezen van de paardendrogist zijn oké, natuurlijk willen ze je iets verkopen, maar ze verkopen je geen onzin.
Het adres: Postbus 22, 9330 AA Norg. Tel 050-4096996. Heb ik uit In de Strengen.


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 13:44

Dees, vertel eens meer over die vitamine E en seleen-gedoe...? Betekend dat dat zij winst willen maken, tenkoste van de gezondheid van je paard?

Ik koop overigens alleen wondmiddeltjes enzo, dat zou toch wel goed zijn?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:54

Jaaa, het meeste is ook niet volkomen onzin, en ik geloof ook niet dat er echt kwade bedoelingen achter zitten...
toch, in de katalogus is een tabel opgenomen waarin de geadviseerde hoeveelheid Seleen ver boven de teogestane waarde gaat. Voorts, en dat wordt ook niet in de katalogus vermeld, Seleen en Vitamine E versterken elkaars werking, en ze kunnen elkaar grotendeels vervangen. Dus als je genoeg vitamine E voert, is een toevoeging van Seleen dus overbodig en teveel zelfs gevaarlijk. En vice versa. Gevaarlijk wordt het wel als je het al langere tijd geeft, niet van de een op de andere dag hoor....
Veelal voldoet normaal paardenvoer (brokjes, soms meusli) gewoon aan de behoeften van je paard. je hebt eigenlik nooit toevoegingen daarop nodig. Schepje foenegriek, knoflook appelazijn kan gaan kwaad hoor, maar ga niet blind op aanraden van de Paardendrogist zitten klooien met bijv. biotone (voor grotere spiervorming....lusten de jongens in de sportschool kennelijk ook wel) of vitaminestoten (omdat de vacht minder zou glanzen? Vaak moet je dan gewoon beter poetsen)...
Wees voorzichtig met toevoegingen. Volledig paardenvoer is uitgebalanceerd, met een enkelzijdige toevoeging kan je de hele balans verstoren met alle gevolgen van dien. je blijft dan bezig! Ga af op de kennis van iemand die ervoro geleerd heeft, maar die jouw paard ook werkelijk heeft gezien, zoals een dierenarts.

En wondspray, dat kan je heus zonder risico bij de paardendrogist kopen, evenals de koekjes, de glansmiddel, de foenegriek, de...tja wat verkopen ze verder eigenlijk allemaal?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 23:03

Sorry hoor Dees, maar er klopt echt niets van wat je nu zegt.

Vitamine E en selenium vullen mekaar aan en zonder E kan Se niet opgenomen worden eveneens als ander som.
Over hoge dosseringen zullen we het al helemaal niet hebben want die zijn eerder aan de lage kant.
Mijn paard heeft een afwijking in zijn spieren waardoor hij dit nodig heeft.
Ik heb bloed laten prikken bij de DA en de waare die zij mij opgaf vergeleken met die van de PD. Speciaal voor jou. Die klopte dus en zaten zelfs nog iets onder het gemiddelde.
Niks om je zorgen over te maken.
Verder Carola, niks dan goeds over de paardendrogist en dat ze op winst uitzijn lijkt me nogal logisch daar zijn ze noueenmaal een bedrijf voor.
Ik krijg soms zelfs hele emmers met proefproducten om te zien of het resultaat heeft voor ze het in hun assortiment opnemen. Ze zijn dus wel degelijk met dat soort dingen bezig.
Verder is het zo dat ze prijs gunstig goed bezig zijn in vergelijking met Dodsonn en Horrel.

Dat was mijn preek voor vanavond

GreetZ Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:37

Gut dan kan ik mijn literatuur wel meteen aan de kant gooien....
Dat groene boek over paardenvoeding, met de voedingswaarden achterin per voedersoort zegt toch heel iets anders.....
Nou ja...laten we het daar dan maar op houden, ik heb een andere informatiebron, daar vertrouw ik op.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:16

Quote: "Jaaa, het meeste is ook niet volkomen onzin, en ik geloof ook niet dat er echt kwade bedoelingen achter zitten... "

Dat vind ik ook wat ver gaan....

Ik bestel altijd alles via P'drogist en ben heel tevreden. Haha! Je moet zelf wel je hersens blijven gebruiken want je kan je paard 20 kruiden per maaltijd voorzetten. Maar ze hebben goed spul, goede adviezen en een goede service!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:27

Het groene boekje over paardenvoer lijkt mij nu wel erg achterhaald. De paardenvoer is de laatste jaren in een stroomversnelling veranderd van samenstelling. Wil je echt weten wat in het voer zit, vraag je leverancier, of als het goed is staat het op de zak. Het groene boekje isleuk, maar ik zou dat zeker niet als bijbel gebruiken voor het voeren van paarden.

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:39

De paardendrogist heeft ook een paar keer per jaar aanbiedingen. Dan krijg je een kaartje met veelal een stuk of 4/6 producten die je tegen scherpe prijzen kunt bestellen.
Wij bestellen dan altijd een hele dosis wormkuren!
Ik heb alleen maar goede ervaringen met de paardendrogist.
Is iets niet in orde van de bestelling, dan stuur je het product terug en krijg je een nieuwe!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:43

Het is wel zo dat de Paardendrogist je paard het liefste volstopt met zo veel mogelijk supplementen tegen hele hoge prijzen. Als je het dan toch wilt geven kun je ze beter via Engeland bestellen dat scheelt een hele boel geld, want ze zijn niet een beeeetje duur.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:01

Tja, je betaald ook voor gemak. Moet je kijken wat een emmertje foeneknof bij een ruitersportzaak kost...

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 10:21

Ik ga er toch nog even op in hoor, op dat Vit E en Se verhaal....Heb de literatuur er weer op na geslagen en daar staat het volgende:
Vitamine E en Selenium kunnen elkaar (gedeeltelijk) vervangen. Een hoge vitamine E gift is nuttig voor paarden die onrustig zijn, ze worden er rustig van., Vandaar ook dat paarden met hartproblemen een hoge gift van vitamine E nodig hebben. Een hoge gift van Selenium is schadelijk, die marge tussen de toegestane gift en de te hoge gift is heel nauw, oppassen dus.
Verder heb ik de paardendrogist er nog eens op na geslagen (editie 6, 2000/2001; ze kunnen het veranderd hebbben) de giften die in de tabel staan zijn volgens het groene boekje aan de hoge kant, hoger dan wat het groene boekej adviseert bij prestatie paarden en lacterende merries.

Het groene boekje is geschreven in 1988. ik ben het er absoluut niet mee eens dat een boekje over voedingswaarden achterhaalt kan zijn. Voedingsbehoeften zijn immers niet aan mode onderhevig, al denken wij mensen daar misschien graag anders over (lees: het enige bestaansrecht van meusli-voer, het is immers niets anders dan brok, ziet er alleen anders uit). Voorts is er sinds 1988 geen drastische ommezwaai geweest in kennis, dus de inhoud van het groene boekje is legitiem. Komt nog bij, dat lang niet alle recent geeschreven gedachten de enige juiste zijn. Het groene boekje over voeding wordt gedoceerd op menig hippisch leerinstituut, waaronder de praktijkschool te Oenkerk, alwaar ze veehouderij en paardenhouderij (oa) doceren. Wat veel meer aan mode onderhevig is, is de manier waarop we rijden. En hoe vaak moeten we niet constateren dat het in de jaren 60 en 70 geschreven (ook groene) boekje "in het rechte spoor" het eigenlijk altijd bij het juiste eind heeft....
Je mag je eigen mening over zaken hebben, maar het groen boekje voor voeding is bewezen literatuur, de inhoud klopt gewoon, wat niet aan veroudering onderhevig is. Basis behoeften veranderen immers niet binnen een decenium.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MvdBroek1 en 36 bezoekers