wijzigingen m.b.t. wedstrijden rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 13:02

Hallo hallo,

sinds vandaag ben ik hier op het forum aanwezig en ik moet zeggen dat het bevalt.
Ik heb een aantal vraagjes.
Ik heb 15 jaar paardgereden, ben toen wegens medische redenen 3,5 jaar gestopt en onlangs weer begonnen.
Nu wil ik met mijn beestje wedstrijden gaan rijden, dit gaat dus volgend jaar gebeuren.
Nu is hier dus ook heeeeeeeeel veel in veranderd. Ze moeten gechipt zijn, een paspoort hebben en de bonden zijn volgend jaar samen. Tevens zijn er weer nieuwe proevenboekjes, is de L weer opgesplitst in L1 en L2, mag je tegenwoordig 2 keer in dezelfde klasse starten en nog veel meer. Dit volg ik nog allemaal.

Verder hoor ik geruchten dat je verplicht bent een veiligheidscap te dragen tijdens wedstrijden.
Is dit zo?

Zijn er nog meer belangrijke wijzigingen? In bitten, sporen etc?

Vroeger mocht je verlangen om op je eigen starttijd te starten als ze je niet van te voren hebben verteld dat er veel uitvallers waren en je echt veel eerder moest starten. Hoe is dat nu????

HELP ME... er is zoveel veranderd en ik wil toch goed voorbereid zijn!

Groetjes,
Eveline

[Edit] titel wat duidelijker gemaakt [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-08 13:14 ]</font>


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:18

over die veiligheidscap weet ik niet zo veel misschien kan je http://www.nhs.nl meer info vinden!!! succes

....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:31

Paard/pony moet gechipt zijn en chipnummer in zijn paspoort hebben!
-inentingsbewijs
- veiligheidscap verplicht na 1 nov (nu dus!)
- plastron verplicht (alleen blousje mag niet meer tenzij dat clubtenue is)
Dat was het wel zo'n beetje.
SUcces!
Enne welkom!

:evaw:

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:38

Euh de veiligheidscap is verplicht bij de pony´s.

Bij de paarden volgens mij nog niet (geen opmerking gehad vorige week ) Verward . Ik heb niets gemerkt bij de dressuur.
Bij het springen wordt het wel geadviseerd.

Als je toch een nieuwe cap moet kopen zou ik wel gelijk voor een goedgekeurde veiligheidscap gaan.
Party!! .

Leuk dat je ook weer gaat starten succes *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 13:54

Alvast bedankt voor alle informatie.
Ze is gechipt, paspoort is aangevraagd.
Inentingsbewijs was logisch, dat is volgens mij altijd al zo geweest.
Plastron... was dat vroeger niet ook al verplicht? Ik heb die in ieder geval nog, dus dat scheelt weer!
Cap... ik heb er nog 1 die ik perfect pas. Ik vind die nieuwe veiligheidsdingen ONTZETTEND lelijk. Net een paddestoel. Je hoofd is dan het steeltje en dan dat lelijke ding!
Maar goed... misschien moet ik er maar aan geloven om zo'n lelijk ding te kopen. (vraag me af waarom... niemand rijdt met cap en gebeurden er dan zoveel dingen met die oude cap op je kop???)

Bedankt voor het welkom.
Ik ga even zoeken waar ik me uitgebreid kan voorstellen!


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:58

Misschien kan je wat meer over jezelf en je paard in je profiel zetten? (eh dit slaat dus op het voorstellen) Fotootje erbij enzo.

En er zijn op dit forum al vele discussies over het dragen van een cap geweest en over de veiligheids caps. Gewoon even een beetje in oude berichten zoeken. (Als Bart tenminste de zoekfunctie hersteld)

Maar succes met je wedstrijden. Wat heb je vroeger gestart?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 14:02

Hoe kan ik een fotootje in mijn profiel zetten????

Ben nooit een goede ruiter geweest hoor. Merk dat nu ik 4 jaar niet heb gereden beter ben gaan rijden. Misschien omdat het in een hele andere omgeving is, met een schone lei, rustiger, niemand kent je uitspattingen van vroeger (pubertijd, paard te lang stil laten staan, onnadenkend gedrag, etc. etc.)

Heb met mijn eerste paard L2 gereden, met mijn 2e paard werden L1 en L2 net samengevoegd en toen was ik M1 startgerechtigd. Heb er wel in gestart maar steeds net geen punt gehaald. Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers