Mag er gelachen worden met beroemde personen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

mag humor met bekende personen?

ja, humor lacht met iedereen, jong en oud, gezond en ziek
47 (56%)
ja,maar er zijn sterke grenzen
36 (43%)
nee er mag absoluut niet mee gelachen worden.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 83


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Mag er gelachen worden met beroemde personen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 13:01

Misschien een beetje domme poll maar ik heb ook vakantie Tong uitsteken.

Hier in België is laatst op TV Sam Goris geweest die de paus imiteerde voor een humor-act. Hij zat in een stoel me tzijn hoofd gebogen en brabbelde wat. Amper een dag later kwamen hier in de krant hbvl al lezersbrieven binnen. Het was schandalig om met de paus te lachen, je mag niet met een zieke man spotten, walgelijk gewoon...

Aan de andere kant kwamen er ook een paar brieven binnen dat het gewoon humor was, en dat belangrijke mensen hier maar moeten tegen komen. Met de koning word ook gelachen, en over de politiek worden ook grappen gemaakt en daar klaagt niemand om.

Maar wat vinden jullie hier eigenlijk van? Mag er gelachen worden met beroemde mensen, of slechts in beperkte mate of helemaal niet?

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:07

Van mij wel hoor. Zolang ze maar geen grappen maken over ernstige ziektes oid.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:08

Als iemand zo ziek is al de paus mag dat eigenlijk niet vind ik.
Maar die kleipoppetjes die ze hier in Nederland hadden over het koningshuis vond ik wel heel grappig. Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:13

de paus kiest er zelf voor om in deze gezondheid nog steeds te willen werken. Hij kan dan verwachten dat er grappen over gemaakt worden. Als hij dat niet zou willen, zou hij beter af kunnen treden, maar hij wil zelf tot zn dood aanblijven

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:44

Niet spotten.
Een ziekte hebben is erg genoeg, daar hoef je geen grappen over te maken.
Alsof je dat extra doet dat je die ziekte hebt!

Net als Hans Teeuwen, die vind ik TE grof, hij gaat over de grens.
Vooral met De Josti Band.

Missnynke, ik weet niet wat jij denkt ofzo maar de paus heeft een belofte afgelegd dat hij tot zijn dood zal blijven werken.
Dat hij niet wil aftreden getuigd alleen maar van z'n sterkte geloofsovertuiging!
En dat geeft niemand, maar dan ook niemand die hier op deze aardbol rondloopt een enkel recht om daar mee te spotten of grappen over te maken!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:50

Hans Teeuwen is idd vreselijk. Dat is gewoon mensen gek maken en bespotten, dat vind ik zeker niet kunnen! Mensen moet je in hun waarde laten. Een geintje kan maar verder ook niet.

Over ziekten spotten kan ik zo kwaad om worden. Stel je voor dat de grappenmaker zelf die ziekte had Verward Zou die dan nog zo'n leuk grapje maken Verward

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:36

Ik vind dat er natuurlijk gewoon mee mag worden gelachen want het zijn ook maar normale mensen hoor!! Verward

Zolang er natuurlijk maar niet met ziektes oid word gespot. Maar goed dat doe je ook bij andere. Snap niet waarom iemand geen grapje zou kunnen maken omdat degene waar over het gaat beroemd zou zijn Zijn echt gewoon normale mensen als iedereen!

i was hoping;
we could crack each other up
<3

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:40

er mag best om mensen gelachen worden, en dat mag best grof... maar niet om kinderen.

Een hollandse caberetier die kreeg een kort geding aan de broek van de ouders van dat ontvoerde meiske...... daar had hij hele lage dingen over te melden in de mom van een grap........

Dat vind ik tever gaan, zo een kind is al getraumatiseerd bah.

Grappen over het koninklijk huis kan ik wel om lachen........... hun zelf ook!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:40

Ik vind dat er wel grenzen zijn.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:42

Iemand echt vernederen vind ik laag, maar gewoon leuke grappen, niks mis mee Haha!
Hoge bomen vangen veel wind, maar ze krijgen er ook genoeg geld voor en volgens mij moeten ze er vaak zelf ook nog om lachen Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:40

er mag best om gelachen worden, en nagedaan worden. maar ik vind wel dat er grenzen zijn! en ik vind ook niet dta er grappen gemaakt mogen worden over iemand die ernstig ziek is!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:09

Lachen wel, spotten niet. Zeker niet met (ernstige) ziektes Schelden met ziektes vind ik ook zo laag.. Boos!

Yavanna

Berichten: 2635
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:29

Lachen mag, maar vernederen niet. Dat is ook een heel groot verschil. Ik vind het ook blijk geven van gebrek aan inzicht in de andere mens. En btw, ik weet van mijn zus, die op een sociale werkplaats op de administratie werkt, dat mensen met een geestelijke en/of lichamelijke handicap grappen over hun handicap wel kunnen waarderen.

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:44

Zoals de meesten hier aangeven, lagen mag, spotten niet....
Eengrapje op zijn tijd kan geen kwaad, maar er zijn grenzen. Het moet niet te grof worden of ten koste van mensen gaan.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:35

Lachen is gezond Haha! beroemde personen of niet

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:40

ja, maar er zijn grenzen...

De koningin bijvoorbeeld kan zich niet verdedigen, dus das een beetje jammer, maar wat mij betreft mag er met Balkenende cs en Bauer/Brard en dat soort tuig echt wel gespot worden.

Maar om 'kanker'grappen te gaan maken over Adriaan? dat vind ik dan weer geen stijl...

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:53

Ik vind het niet erg hoor, het is maar een geintje, je mag altijd lachen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:08

Ik vind dat er gelachen mag worden, beroemd of niet. We beroemd is, staat nu eenmaal meer in de picture. Maar ook voor niet beroemde mensen is het grapjes maken over een ziekte een manier van ermee omgaan. Zelfspot, of spot door een ander kan alleen maar goed zijn om alles weer in perspectief terug te doen komen.

En zoals ze weleens zeggen: don't take life too seriously...you'll never get out of it alive.

Wat betreft de Paus: ik denk nieteens dat hij af kan treden, zelfs als hij zou willen. Hij wist dat hij eraan begon dat hij Paus zou blijven tot aan zijn dood, en ik denk ook niet dat hij zelf zielig gevonden zou willen worden.
Op het moment dat hij echt niet meer kan, denk ik niet dat we hem nog in het openbaar zullen gaan zien.

Je suis Charlie.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:33

Ik heb de 2e mogelijkheid gekozen. Ik vind dat er grappen gemaakt mogen worden over bekende mensen. Maar ik vind wel zeker dat er grenzen zijn. Met sommige dingen mag je, vind ik, niet spotten.

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:38

Cassidy schreef:
Wat betreft de Paus: ik denk nieteens dat hij af kan treden, zelfs als hij zou willen. Hij wist dat hij eraan begon dat hij Paus zou blijven tot aan zijn dood, en ik denk ook niet dat hij zelf zielig gevonden zou willen worden.
Op het moment dat hij echt niet meer kan, denk ik niet dat we hem nog in het openbaar zullen gaan zien.


Hij heeft een tijdje terug aangeboden gekregen dat hij er mee mocht stoppen, hij heeft dit echter niet aangenomen. Hij wil zijn taak blijven vervullen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:43

Zolang er om je gelachen wordt, wordt er aan je gedacht.
En lachen is ook een manier van relativeren van problemen.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:02

Je mach eroom lachen maar niet die mensen belachelijk maken.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:17

Mag ik mijn eerlijke mening geven dat ik heel de paus een lachertje vind? Dat mannetje is dement, ziek.... En toch loopt half europa "erachteraan"

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:08

Grappig, dit was 1 van de onderwerpen van onze forumdiscussie op school => Grenzen aan satire ja of nee. Ik vind dat er zeker grenzen gesteld moeten worden, kijk zo'n Balkenende die zegt dat de koningin het niet leuk vind om belachelijk te worden gemaakt, die vraagt er gewoon om. Maar de Paus vraagt er niet om, ik vind dat je niet kan spotten met ziektes of iets dergelijks, behalve als diegene er zelf om kan lachen. En tsja, dat is ook een beetje de tol van beroemd zijn, dat alles wat je doet en laat bekend wordt en dat daar grapjes over gemaakt worden...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:27

OP het moment dat het publiek niet meer om een grap lacht, zal een conferencier die heel snel uit zijn programma schrappen....

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Eva1975, Facebook, IASCrawler, Lizzy__87, LWDaisy, manonutjuh, Nouki_poek, Pova, Speirs, Unit, x_Elise, xJolijn en 126 bezoekers