Mag je als je in de bossen rijd zonder cap rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Mag je als je in de bossen rijd zonder cap rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 20:07

Dat ik hoorde van iemand dat als je zonder cap rijd en je bent nog onder de 18 jaar dat je dan een boete kan krijgen van de politie?
Want als je boven de 18 jaar was mag je zonder cap rijden?

Dat ik weet verder hier niks van maar wie weet hier meer dingen over?.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:09

het is niet verplicht met cap te rijden volgens mij, maar in het bos is het zeker handig. Anders heb je best last van laaghangende takken Haha!

[o]

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:11

Ik heb idd nog nooit gehoord dat het verplicht is, maar ik doe het altijd met. Je weet nooit wat er kan gebeuren...
Laatst bijgewerkt door Imre op 04-01-04 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt


verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:11

Ik zou zoiezo nooit zonder cap in eht bos rijden(thuis ook niet), maar ik denk dat het niet verplicht is omdat het voor je eigen risico is.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:13

jaren geleden is mij verteld dat je op straat wel een cap op moest...maar of daar daadwerkelijk ook regels voor zijn
motorrijders moeten ook een helm op Tong uitsteken fietsers binnenkort ook Haha! dus waarom ruiters niet he

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:14

crossmonster schreef:
jaren geleden is mij verteld dat je op straat wel een cap op moest...maar of daar daadwerkelijk ook regels voor zijn
motorrijders moeten ook een helm op Tong uitsteken fietsers binnenkort ook Haha! dus waarom ruiters niet he


Wat! Wordt een fietshelm verplicht? Bloos!

[o]

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:17

Fietshelm? Verplicht? Doe me een lol zeg... *gaat meteen aanvraag voor autorijbewijs doen*

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:40

Weet niet of dat verplicht is, maar ik ga toch echt niet zonder...stel dat je een tak tegen je knar krijgt...ben je niet echt blij

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:32

Het is bij mijn weten niet verplicht, maar ik rij buiten atijd met cap. Je weet maar nooit.....In de baan wil ik hem nog wel aflaten. Maar ik rij negen van de tien keer buiten in het duin en op staat, dus bij mij is het een vast item. Lachen

...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:41

Wind schreef:
Fietshelm? Verplicht? Doe me een lol zeg... *gaat meteen aanvraag voor autorijbewijs doen*



whaha ja ze hebben het er ooit over gehad, in dld is het voor kinderen toch al lang verp0licht ? d8 ik iig. ze zijn er iig over bezig.....het word zowiezo steeds gekker in nederland, elk nieuwjaarsfeest word vergalt door de nieuwe regels !!!!
vorig jaar was het de euro die de pret flink deed verzieken, nu dat rookverbod, volgend jaar mag je pas vanaf je 20e alcohol drinken ofzo, en het jaar erna gaan ze vast wel sex onder de 18 verbieden oid
stomme ambtenaren !

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:43

ze zijn idd bezig om fietshelm voor kinderen verplicht te maken...

btw: ambtenaren maken geen regels crossmonster, dat doen de politici, en die heb je zelf gekozen Knipoog

het is niet verplicht om met cap te rijden buiten, wel onder de 18 jaar binnen in de meeste maneges.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:05

oh nee fietsen met fietshelm??? HELP!

e in het bos moet je dat lekker zelf weten!

Dag lieve mama...

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:14

gaan we straks ook nog in de auto zitten met een helm op ons hoofd?? Verward
Cap is niet verplicht denk ik, want ik rij zo vaak in het bos zonder cap en ben al zo vaak politie tegengekomen. 1 keer was ik aan het draven en toen kwam er een politiemannetje op me af en die zei zo: hallo, w8 even... Ging die naar zo n ander politieventje met een boekje... kwam die weer terug zegtie: Uhmm, dank je wel voor het wachten, je mag weer verder, vergeet je niet straks je paard goed uit te stappen?? Maar weet niet waar t over ging dat ze in een boekje gingen lezen, maar ik had geen probleem dus denk dat het niet verlplicht is Bloos Lachen

Obelix is gewoon stoer!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:16

haha, officieel is sex onder de 18 jaar al verboden.
Maar weer ontopic: voor zover ik weet is het nog niet verplicht om buiten met een cap te rijden. Alleen IMO is het veel veiliger om het wel te doen. Er zijn buiten meer factoren waar je paard van kan schrikken.
Dus bij mij zit de cap buiten altijd op mijn kop Haha!

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:20

Ellende schreef:
ze zijn idd bezig om fietshelm voor kinderen verplicht te maken...

btw: ambtenaren maken geen regels crossmonster, dat doen de politici, en die heb je zelf gekozen Knipoog

het is niet verplicht om met cap te rijden buiten, wel onder de 18 jaar binnen in de meeste maneges.


okey okey politici dan, maar die zijn net zo erg Haha!
enne degene die gewonnen hadden, daar had ik niet op gestemt Knipoog
maar eik zouden wij burgers veel meer inspraak moeten hebben in de politiek , nu word alles maar voor ons beslist !

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:49

Het is niet verplicht bij wet maar je kan als er iets gebeurd problemen krijgen met je verzekering als je geen cap draagt.
Ik vind het trouwens ongelooflijk dom als je zonder cap rijd.. Wat heb je nou voor last van zo een ding?

Lovers Estragon & Herlando Lovers

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:58

Je kunt jezelf eraan ophangen als er een tak tussen komt, als je valt kan de voorste rand afbreken.
En nog veel meer cap-drama, ik zeg niet dat je zonder moet rijden maar met kan soms ook gevaarlijk zijn.
Vooral als ze niet goed op je hoofd zitten, wat toch nogal eens gebeurd.
Soms word er nogal onzorgvuldig mee omgegaan en zijn ze al beschadigd voor er mee gevallen word.
En niet iedereen vervangt netjes z'n cap na een jaar of drie, omdat ze niet weten dat een cap door het vele dragen onveilig word.

Verplicht is het (nog ) niet nee.

And then she realized nothing would change...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:12

mag wel, of het verstandig is, is vraag twee.

Je suis Charlie.

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:32

Estragon schreef:
Het is niet verplicht bij wet maar je kan als er iets gebeurd problemen krijgen met je verzekering als je geen cap draagt.

Ja dit heb ik ook gehoord, dat (hoofd) letsel ontstaan door te verzuimen een cap te dragen niet of moeilijk wordt vergoed door verzekering.

En tja last, ik vind het altijd zo warm en je haar wordt er sneller vet van, maar ik heb hem wel altijd braaf op Schijnheilig

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 16:39

Tja ik heb er ook eerder nooit van gehoord dat het verplicht is dat je met cap rijd in de bossen, want als de politie je tegenkwam kreeg je een boete...tja ik heb dit niet van mijzelf want ik heb het van iemand anders gevraagt dus ik dacht van dan even op bokt informeren want wie weet is het zo!

Dat een fietshelm moet er niet aan denken tegenwoordig moet je dan ook al als je loopt een helm dragen ik vind dit wel een beetje gek worden hoor.
Reken er maar niet op dat ik een helm op doe, want ik kan normaal fietsen en veilig dus waarom?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:20

Nee het hoeft niet.
En ik kan me ook niet voorstellen dat de verzekering moeilijk doet, want er is immers geen regel.
Als jij van je brommer afdonderd zonder helm, is er ook niks aan de hand, terwijl het dan wel verplicht is.

En sommige regels per nieuw jaar zijn zo gek nog niet, zoals het rook verbod Tong uitsteken Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:22

Jawel, de verzekering kan wel degelijk moeilijk gaan doen in geval van bv hoofdletsel, omdat de ruiter bewust het risico heeft genomen om geen hoofdbescherming te dragen.... Ondanks dat het niet wettelijk verplicht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:23

Nog nooit van gehoord bij mensen zonder autogordel, helm enz, waar het wel verplicht bij is.
Dus dan wel bij fietsen, ( die hoort dan ook in het rijtje)
en paardrijden?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 17:26

Ja dat is zo ze gaan dan wel om zo´n rede dom doen, maar dan snap ik dat wel want je kiest er zelf wel voor.
Want als je niet met cap wil rijden ben je er (hoop ik vooor je) op voorbereid dat je kan vallen en dan een hersenschudding enzo..kunt krijgen.

Dat maar ik weet dus niet of dit verplicht is met cap rijden in het bos...wat als je zonder cap rijd langs de weg zou je politie dat erg vinden?
Want ik dacht juist dat de boswachter alleen bekeuringen mag geven als je niet op ruiterpaden rijd en dat sooort dingen!
En zou de politie dan wel bekeuringen mogen geven als je zonder cap rijd langs de weg of in het bos?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:27

runningkawa schreef:
Nog nooit van gehoord bij mensen zonder autogordel, helm enz, waar het wel verplicht bij is.
Dus dan wel bij fietsen, ( die hoort dan ook in het rijtje)
en paardrijden?


Yep, ik wel. Ook daar beginnen verzekeraars steeds meer op te letten. Gelukkig wel, je betaalt je blauw aan premies....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Mandy73_unes, S_Figo en 30 bezoekers