geld uit gegeven bij de zadelmarkt!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

geld uit gegeven bij de zadelmarkt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 19:55

ik ben der weer!!! Het si me reuze meegevallen en heb dus ook flink veel geld uitgegeven!!!

Ik kwam daar dus toen het super druk was, maar goed naar ff kijken had ik een vzh zadel op het oog die me wel wat leuk goede kussen lekkere zit en goede vulling in de kussens. Ik zo van die wil ik wel hebben, wou ze hem voor me pakken was die er niet meer in 18 inch...ik baalen

Maar goed ik verder kijken toen zag ik in het plastic een mooi zadel liggen wat echt perfect was geen lelijke plekken, super kussens, en een heerlijke zit OK dan! (ik heb er wel een half uur op gezeten om te kijken of ik geen zere kont kreeg Clown ). Die was er gelukkig wel in 18 inch. Tevens heb ik een hoofdstel aangeschaft van maar 25 euro (zadel was trouwens 190) wat ook van een goede kwaliteit was en die er niet raar of flets uitzag. En heb ik een bontne shjabrak en een gewoon dikke shjabrak (hoe schrijf je dat eigenlijk Bloos! )

Totaal kosten dus 250 euro. Maar goed ik vind dat ik er wel netjes ben behandeld en zij wisten wel degelijk waar over zij het hadden. Ik was gelukkig wel zo slim om mijn huisdge western zadel mee te nemen (das was ook weer een heeel gesleep.

Mijn paardje heeft nu dus een compleet nieuwe outfit!!! Haha!

Fotoos volgen, en mijn advies is ga zelf ff kijken in Urk

Gr Claudia
Laatst bijgewerkt door Madelief28 op 03-01-04 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:24

oh je bedoelde zadelmarkt ipv paardenmarkt Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:25

Leuk zeg!
Janmmer van dat eerste zadel maargoed!
Nou hopen dat je paard het ook leuk vind!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:17

Hopelijk gaat je zadel heel lang mee, en zijn je paard en jij er erg blij mee Haha!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:43

zit lekker he die zadels Schijnheilig haha mijne zit ook zo heerlijk Tong uitsteken en komt ook daarvandaan Tong uitsteken Veel suc6 er mee.. *ben benieuwd naar je foto's Schijnheilig *

:+:

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:05

goedkoop wordt toch duurkoop
Bij ons ligt ook zo'n zadl van 190.- en die ligt nu al op zolder omdat het karton wat er in zit er helemaal uit begon te steken slechte kwaliteit zadels.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 17:37

dit is geen karton!!! wel degelijk goed leer wat uit een stuk komt en ook zo gemaakt is. Ik begrijp best dat veel mensen dit zeggen goedkoop is duurkoop maar dat hoeft niet altijd zo zijn. Ik word er een beetje moe Slapen van dat iedereen dat gelijk ligt te roepen.... niet banketstaafig bedoelt hoor Lachen dribbelkont maar bij mij op stal gaat het ookal zo. Vandaag heb ik er voor het eerst mee gereden en hij ligt en rijd echt super!!! misschien willen DIE mensen het gewoon niet horen dat wanneer zij wel een kieffer of wat dan ook kopen het niet willen horen dat voor minder je ook een super goed zadel hebt, tuurlijk zit er wel verschil in maar heel groot is dat niet.

Ik ben er tevreden mee punt. OK dan!

Dat moest ik ff kwijt

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:27

claudia23 schreef:
dit is geen karton!!! wel degelijk goed leer wat uit een stuk komt en ook zo gemaakt is. Ik begrijp best dat veel mensen dit zeggen goedkoop is duurkoop maar dat hoeft niet altijd zo zijn. Ik word er een beetje moe Slapen van dat iedereen dat gelijk ligt te roepen.... niet banketstaafig bedoelt hoor Lachen dribbelkont maar bij mij op stal gaat het ookal zo. Vandaag heb ik er voor het eerst mee gereden en hij ligt en rijd echt super!!! misschien willen DIE mensen het gewoon niet horen dat wanneer zij wel een kieffer of wat dan ook kopen het niet willen horen dat voor minder je ook een super goed zadel hebt, tuurlijk zit er wel verschil in maar heel groot is dat niet.

Ik ben er tevreden mee punt. OK dan!

Dat moest ik ff kwijt
in de zweetbladen zit karton dat kan je niet van de buitenkant zien maar wij hebben het wel gezien.
die zadels hun zweetbladen zit gewoon karton in.
echt waar


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:33

ik ben blij voor je dat jij tevreden bent!
dribbelkont ben ik het eik ook wle mee eens, de boom schijnt ook nog al eens erg dun te zijn en niet van het juiste materiaal, tenminste dit heb ik lang geleden meegemaakt, boom gebroken, niet te maken omdat het geen fatsoenlijke houten boom was.....Scheve mond
baalde ik dus goed van, zadel zat idd op zich wel lekker.
ik hoop echt voor je dat jij wel geluk hebt met de kwaliteit,want eerlijk is eerlijk, merkzadels zijn toch eik ook niet meer te betalen tegenwoordig
het hoofdstel ben ik wel erg benieuwd naar, hou ons maar op de hoogte wat die doet, want als dat gewoon engels leer is, en de verf gaat niet bladeren, dan is het misschien voor mij ook wel de moeite waard
dekjes enzo, waren die ook goedkoper daar??

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:46

Fijn dat je er blij mee bent. Ikzelf zou geen zadel kopen zonder het op m'n paard gepast te hebben; ik hoop dat het bij jou goed uitpakt Lachen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:33

Je kan je paard meenemen hoor.
Heb ooit eens mijn haf meegesleept naar Urk omdat ik een zadel wilde kopen. Zadel heeft er 3 jaar op gelegen en nooit problemen mee gehad.
Daarna heb ik het zadel meeverkocht toen ik de pony verkocht (snik snik)
Maar het zadel is nu nog steeds goed.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:41

claudia23 schreef:
dit is geen karton!!! wel degelijk goed leer wat uit een stuk komt en ook zo gemaakt is. Ik begrijp best dat veel mensen dit zeggen goedkoop is duurkoop maar dat hoeft niet altijd zo zijn. Ik word er een beetje moe Slapen van dat iedereen dat gelijk ligt te roepen.... niet banketstaafig bedoelt hoor Lachen dribbelkont maar bij mij op stal gaat het ookal zo. Vandaag heb ik er voor het eerst mee gereden en hij ligt en rijd echt super!!! misschien willen DIE mensen het gewoon niet horen dat wanneer zij wel een kieffer of wat dan ook kopen het niet willen horen dat voor minder je ook een super goed zadel hebt, tuurlijk zit er wel verschil in maar heel groot is dat niet.

Ik ben er tevreden mee punt. OK dan!

Dat moest ik ff kwijt


Ik ben het helemaal met je eens ik heb ook een zadel van daar en daar heb ik nu al 2,5 jaar heel veel plezier van veel mensen bij mij op stal vragen waar ik dat mooie en fijne zadel vandaan heb.
heel veel rijplezier ermee!!!! Knipoog

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 20:03

toch is geen karton heb het heeel zadel nog eens grondig geinspecteerd, alles is super mooi afgewerkt met naaiwerk dus geen lijm etc. Geloof me ik heb honderden zadels gezien in de loop van me rij jaren maar dit is ook een uitstekend zadel!!!! En de boom is wel degelijk van goed hout gemaakt. Ik geef ook toe dat dit niet te vregelijken is met een stubben of kieffer maar dat moeten de jaren maaar uitwijzen.
Hij rijd in ieder geval heerlijk en ligt perfect op sjorsies ruggetje!!! Haha!

Maar goed het hoofdstel is ook perfect ik zou wel ff wat fotoos maken dan zet ik die er wel op!!!

Ohja de dekjes waren daar zeker ook net duus heb daar een nepbonte gekocht van 20 euro en een gewoon sjhabrak van 20 mm dik voor 15 euri

Doei doei

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:18

Ze bedoelt ook niet dat de buitenkant van karton is , maar dat de binnenkant er mee opgevuld is Knipoog

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 20:20

hmm ja dat weet ik maar ik heb hem losgehad in de winkel voordat ik hem kocht om dat zeker te weten datmoct van die vrouw...toen heb ik dat zelfde zadel gekocht maar dan die gewooon heel was

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:24

ik heb vorige week een stock zadel bij zadxelmarkt in Urk gekocht. ik had eerst ook altijd zoiets van zo goedkoop? dat kan nooit wat zijn. nopu mijn zadel is perfect, het ligt goed op mijn paard en het zit heerlijk. waarom zijn er zoveel mensen negatief over zadelmarkr ga er kijken en oordeel dan pas! niet oordelen over verhalen die je hoort dat word vaak zo opgeblazen!!!! maar goed als ik er tevreden mee ben toch?

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:26

ja inderdaad graciaxxx ik wordt er niet goed van elke keer weer die negatievieteit te lezen hier op bokt.!

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:30

Mijn 1e zadel die ik op zadelmarkt heb gekocht was inderdaad van slechte kwaliteit, heb toen een goed duur zadel gekocht maar werd naar 3 maanden al gestolen uit mijn kast Boos!

Ik had geen centjes meer om weer een duur zadel te kopen en vertrok ik weer naar zadel markt

en heb een nieuw zadel gekocht met sjabrak en 2 dekens en ik ben nu heel tevreden over mijn zadel

1e keer dat ik daar was was mijn indruk matig en na dat 1e zadel helemaal ruk
maar nu .... helemaal goed
zadel zit lekker is goed gevuld en ligt perfect

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 20:35

inderdaad dat gezwam telkens mensen willen niet horen dat ze ook een goedkoop zadel kunnen kopen Haha!

Ik ben ook superr tevreden

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:48

Als je logisch nadenkt, kan de kwaliteit van een Zadelmarktzadel niet heel erg goed zijn Lachen Een goede zadelboom maken kost al meer dan wat je voor een heel zadel betaald bij Zadelmarkt, wie heeft bepaald dat je zadel goed ligt, een goede zadelmaker of jijzelf, ik gun je van harte een zadel maar als je logisch nadenkt, kun je geen goed passend en duurzaam zadel verwachten voor dat geld Clown

Gillian

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:53

.... amen....
mijn vriendin werkt bij van rijs (bekende zadel en tuigmakerij) en heeft me geholpen met passen.... als zij het niet weet hebben de klanten van van rijs allemaal een verkeerd zadel!!! ach waarom leg ik eigenlijk verantwoording af???? haha ik ben blij met me zadel en me paard ook!!!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:55

Het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe intensief je een zadel gebruikt.
Volgensmij is de kwaliteit bij elk zadel bij de zadelmarkt verschillend, dus ik hoop dat je een van de betere zadels hebt genomen
Ik bedoel het echt niet rot hoor, ik wens je er veel plezier mee OK dan!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:57

Natuurlijk hoef je geen verantwoording af te leggen over je zadelmarktzadel Lachen Ik ook niet over mijn Daalemanzadel, ik denk alleen dat als je logisch nadenkt, er iets niet klopt aan deze zadels, de prijs niet of de kwaliteit niet...

Weet iemand trouwens waar deze zadels worden ingekocht, misschien verklaart dat het een en ander Clown
Laatst bijgewerkt door Ann op 04-01-04 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Gillian

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:58

mensen hebben altijd vooroordelen
jammer is dat

Het zadel zal beslist niet jaren mee gaan dat kan je inderdaad niet verwachten van die prijsklasse. Maar dat geven ze op de website ook netjes aan dat het kwalitiet stukken minder is dan een stubben of kieffer e.d en dat is iets wat ze ook persoonlijk vertellen als je komt kijken voor een zadel ( bij mij dan )
Maar voor weinig geld heb je een leuk zadel voor een aantal jaar en voor veel mensen onder ons met een klein budget voor dit soort aankopen is het helemaal goed !!! Lachen Nou zeg ik niet dat iedereen tevreden moet zijn want mijn 1e ervaring met zadel markt was ook ruk maar nu ben ik wel heel tevreden over ze

Kane had ik mee genomen en had verschillende zadels uitgeprobeert en mee gereden , Ik werd geholpen door een man die alle tijd van de werled voor me had en zeker een stuk of 15 zadels heen en weer gesleept heeft voor me ,, Ik heb het zadel nu al ongeveer 2 jaar en ligt nog steeds prima ( iets wat ik regelmatig controleer ) en tuurlijk wil ik in de toekomst weer een zadel maker laten komen en een zadel helemaal op zijn maat laten maken maar dat laat mijn budget voorlopig niet toe
Laatst bijgewerkt door mickydo op 04-01-04 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:58

ach ja niet iedereen kan een super duur zadel betalen

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, Dartel, Dennenboom, Laj1, Pikeur, Spritely, xRoossie95, YvonneV en 99 bezoekers