Zadel kopen, niet passen, terugsturen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Zadel kopen, niet passen, terugsturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 16:20

Ik heb op een advertentie gereageerd voor een Podium zadel.
Nieuw en compleet voor een zeer goede prijs van 750 euro.

Maar nu willen ze het zadel wel opsturen en kan ik het terug sturen als het niet past. Het zadel schijnt wel goed verstelbaar te zijn en 1,5 jaar geleden paste een podium prima op Danno. Hij was toen 4 jaar.

Zouden jullie dit doen, ik twijfel enorm maar het is wel een super aanbod.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:23

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen, omdat je niet zeker weet of het past, en omdat je paard ondertussen erg veranderd kan zijn qua bespiering en dergelijke. Helemaal als zoiets 1,5 jaar geleden is dat het ding wel paste.
Ik denk gewoon niet doen, waars. past het niet denk ik.
Is je vorige zadel dan niet goed meer?

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:26

je kunt het zadel niet bij hun ophalen? zo niet zou ik het wel laten sturen...
mocht het niet passen dat stuur je het terug, krijg je je geld terug en heb je alleen de verzendkosten verspild

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:26

waarom zou je het niet doen? als het niet past kun je toch terugsturen en heb je je geld terug
en als het goed verstelbaar is en je kunt het min of meer passend maken
ikzo u het wel doen
maar dan moet je zorgen dat je goede afspraken maakt met die firma, dat je zeker bent waar je staat

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 16:27

Ik heb voor Danno helemaal geen zadel Verdrietig

Ik ben er ook nooit zo happig op om het zo te doen maar een nieuwe poduim kost gewoon 2x zoveel. Huilen

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:30

Je moet het zelf weten, maar ik denk dat het waars niet past. Is hij veel veranderd de afgelopen jaren? Na ja, je kunt het altijd weer terugsturen...

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:31

doen! als je geluk hebt heb je een goed zadel voor niet veel geld, heb je pech, dan stuur je het gewoon terug en geen haan meer die ernaar kraait Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:35

Daar heb je gelijk in Dutske!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:35

Ligt er een beetje aan of je het onder rembours kan verzenden, kan liujkt het mij niet zon probleem. Maar wat doe je als hety zadel beschadigd aankomt, daar moet je wel duidelijke afspraken over maken

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:37

dutske schreef:
doen! als je geluk hebt heb je een goed zadel voor niet veel geld, heb je pech, dan stuur je het gewoon terug en geen haan meer die ernaar kraait Haha!


Ja, tenzij die mensen er heel anders over denken en er opeens wel een probleem van gaan maken... Ken je die mensen die het zadel aan je willen verkopen? Ik zelf zou er namelijk een beetje bang voor zijn dat het niet zo makkelijk teruggestuurd kan worden als je denkt Scheve mond
Het is wel een goed aanbod trouwens!

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:41

Als je het verzekerd verstuurd is het in elk geval verzekerd tot een bedrag van 500 euro. Ik verkoop regelmatig zadels en ik vind het juist ideaal om te versturen Lachen Je hoeft de deur niet uit en men kan het altijd binnen 14 dagen weer retour zenden.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:44

Ik zou er niet zo happig op zijn om met dergelijke bedragen via de post te werken. Onder rembours, verzekerd etc., allemaal hartstikke leuk, maar er kunnen nog steeds stenen in de doos zitten.
Verzendkosten zal ook niet misselijk zijn, voor dat bedrag kun je ook heen en weer rijden en dat lijkt me toch safer.
Als ze het perse over de post willen doen en ophalen is geen optie, dan is er iets niet pluis...
Maak afspraken iig telefonisch, als je iemand gesproken hebt weet je iets meer waar je aan toe bent dan bij contact uitsluitend via e-mail.

Nulla tenaci invia est via

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:47

Verzendkosten vallen ook reuze mee. Rembours en verzekerd is ong 15 euro t/m 10 kg. Maar de kosten hiervan kan je natuurlijk altijd 'afdwingen' bij de verkoper Lachen Houd je alleen nog de kosten van het terugsturen over. Kan ik niet tegen rijden met mijn autootje Knipoog

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:50

Hangt er vanaf waar je naar toe moet Knipoog Mijn slagschip lust ook een flinke slok diesel, maar ik kom toch wel een eindje. Maar goed, dat is voor iedereen verschillend.
Het risico op een doos met stenen zou mij gewoon niet lekker zitten. Dat loop je natuurlijk altijd, maar dit zijn dure stenen dan.

Nulla tenaci invia est via

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 17:01

Citaat:
Ja, tenzij die mensen er heel anders over denken en er opeens wel een probleem van gaan maken... Ken je die mensen die het zadel aan je willen verkopen? Ik zelf zou er namelijk een beetje bang voor zijn dat het niet zo makkelijk teruggestuurd kan worden als je denkt


Dit is dus precies waar ik op doelde, het is gewoon een particuliere verkoop en ken ze verder niet.

Heen en weer rijden heeft voor mij geen zin ,, want als het niet past moet ik het ook weer terugbrengen(groningen) . Dan kunnen ze beter hier heen komen dan is het maar 1x.
Ik heb ze a weer een e-mail gestuurd met deze vraag, ben benieuwd want ik zou het erg graag willen proberen.

Of mijn fjord erg veranderd is?? vast wel maar ik zie hem elke dag en dan is het erg moeilijk te zien Tong uitsteken

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:05

Onder rembours zou ik ook niet doen, om de reden die Margreet hierboven al gegeven heeft.
Het zou beter zijn als je het zadel via de normale pakketpost kunt laten versturen (plus verzekering) en het zadel betaalt als het past, en anders gewoon retour afzender.
Misschien toch nog eens denken over zelf even langsgaan; ook al is het ver weg, je hebt meer zekerheid.
En stel dat het een super zadel is, dan heb je heel veel geld verdiend !

Wil je het zadel trouwens bij een bekende ruitersportzaak kopen, of heb je geen idee wie de verkoper is ?

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:06

Heb je gevraagt of ze met het zadel naar jou toe kunnen komen zodat je het kan passen? Ik denk dat dat idd een beter oplossing is
Hoop voor je dat ze dat willen doen Lachen

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:07

qua verzenkosten is het niet zoveel. waar wonen ze? heb je niet de mogelijkheid om het op te halen?

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 17:52

Citaat:
het zadel betaalt als het past, en anders gewoon retour afzender.


Dat kan dus niet, ik moet eerst betalen en dan wordt het opgestuurd.
Maar dat kan ik wel begrijpen.

Er heen gaan om te kijken heeft in mijn ogen geen zin, want het moet op het paard gepast worden. Met paard heen gaat ook niet want ik heb geen vervoer.

Ik heb ze een mail gestuurd of ze langs wilen komen. Ze wonen in Groningen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, N_B_N, Paardengek81 en 38 bezoekers