Iemand nog tips voor het E-rijexamen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 21:14

Ik moet vrijdag afrijden en het gaat best goed, maar ik vind kruisingen oversteken zonder te blokkeren best lastig.


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:19

nee helaas, maar als je hebt afgereden vertel ff hoe het gegaan is.zelf wil ik volgendjaar beginnen met m'n E rijbewijs

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:53

Zeggen dat je het E-rijbewijs nodig hebt voor het werk, helpt echt.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 22:33

mmm dat moet ik wel erg hard liegen!

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 08:58

Vooral niet vergeten: de remproef!!!

Ik had gelukkig een aardige examinator die aan me vroeg voordat ik het terrein afreed of ik niet wat vergeten was Bloos , en ik riep meteen: o, de remproef!
Maar voor hetzelfde geld heb je 1 of andere Jan met de korte achternaam en dan ben je dus al gezakt voor je begint ......

Voor de rest liep ik langs de aanhanger, alles op te noemen wat ik geleerd had uit het theorieboek, die man moest daar wel om lachen en misschien hielp het wel.

Ik heb dus gewoon wel gezegd dat ik het nodig had voor mijn paard, maar ik heb ook gezegd dat ik al met trailer rond reed, achteraf vond ik dat niet zo'n slimme zet Haha!
Ik was wel in 1 keer geslaagd.

Suc6 vrijdag!


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 09:21

Fitzroy, dat is een hele goed tip! Ik vergat dat bij mijn laatste les namelijk ook!
Ben toch best zenuwachtig. Ik heb zaterdag ook meteen mijn eerste ritje en anders moet ik weer een chauffeur regelen.

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 09:30

Tuurlijk gaat het lukken! Ben ervan overtuigd!

Als het je geruststeld hou ik zaterdag wel een plekje vrij in m'n agenda ..... (is toch niet nodig)

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 10:45

Let op bordjes met verboden in te rijden voor bepaalde lengte (is mijn vriend de eerste keer op gezakt) en op bordjes met asdruk en breedte...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 10:46

Remproef moet je inderdaad niet vergeten. Ik was zo nerveus voor mijn examen dat ik de auto zomaar perfect voor de aanhanger reed en zonder moeite kon aankoppelen! *LOL*

Ik heb trouwens wel gezegd dat ik het nodig had voor mijn paarden en dat vond die examinator juist heel leuk om te horen. Verder reed ik voorzichtig, maar wel lekker door. En ik vertelde uit mezelf aan hem dat als er een paard in de trailer zit, dat ik dan voorzichtiger zou rijden dan met een lege trailer, omdat je dan een levend dier vervoert die ook zijn evenwicht moet bewaren. Dat vond hij ook leuk om te horen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 13:55

Thanx thanx thanx (sorry oneliner door de zenuwen)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:56

he hallo
je moet gewoon jezelf zijn
ik ben de eerste keer gezakt ow ik was zo in de stress echt niet normaal
je kan het beste zeggen dat je het voor je werk nodig hebr
en vooral een beetje doorrijden niet te hard
nou veel succes
groetjes

Dees

Berichten: 18901
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 15:00

Stel je voor dat je rondrijdt met een kar vol met hele dure televisies en een gros eieren op zo'n kartonnen schaaltje....die moeten nog allemaal heel zijn als je weer terug aankomt....
Dan heb je op de juiste manier de bochten genoemn, op de juiste manier op getrokken en afgeremd....

voor mijn examen reed ik dus heel erg voorzichtig. Er waren ook zo veel van die fietsers! En die man wilde ook zoveel bochten! maar, ondanks dat hij wel vond dat ikniet zo heel pittig reed, ik was geslaagd, simpelweg omdat ik geen fouten had gemaakt omdat ik zo voorzichtig rondstuurde......

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 15:08

Gewoon jezelf zijn en rustig doen. Ik heb mijn rijbewijs zelfs met 1 hand in het verband gehaald, want 2 dagen van tevoren werd ik door een daas gestoken en daar ben ik heeeeeel erg allergisch voor. Toch in 1 keer geslaagd en zelfs het bochtje achteruit ging helemaal in een keer goed.

Succes en laat even weten of je geslaagd bent!

Toos paardloos

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 15:30

Goed kijken in je spiegels. Geen voetganger of fietseroversteek plaatsen blokkeren.

Zorg er voor dat de aanhanger tactisch opgesteld staat voor het aankoppelen. De 1e keer stond hij in een kuil en nadat ik uitgestapt was en hij stond niet helemaal onder de kogel kreeg ik hem er echt niet op. Tobben dus.. Toe vertelde ik dat ik een paarden trailer wilde trekken. Nou in zijn ogen was ik al gezakt. Toen ik het vroeg zij het letterlek ach tob nog maar wat verder. Ik heb verder heel netjes gereden en eigenlijk had hij geen op of aanmerkingen maar wel gezakt.

Meer als je best kun je niet doen en ik wens je veel sterkte.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21, posje en 141 bezoekers