Freiberger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Freiberger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 13:03

Hey

Wie heeft misschien wat leuke links of andere info over dekhengsten of stallen van het Zwitserse paardenras Freiberger. Ik heb ze een keertje gezien met Paard&Koets in Den Bosch en was erg onder de indruk van ze. Dus als iemand iets leuks over ze weet zou ik het graag willen weten want erg bekend zijn ze hier niet!!

Veel groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:34

fotootje
Afbeelding

aka frances montagnes, twee types een zwaar en licht (trek/rij)
pagina over freibergers, ook met hengsten dacht ik uit de verte Lachen
http://www.frybi.ch/

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:35


Enya - Daya :-)

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 09:26

Heel erg bedankt voor de links!!!

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:06


Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:10

In "Bit" (het tijdschrift Knipoog ) van januari 2004 staat volgens mij een lang artikel over Freibergers. (volgens mij want ik heb het niet helemaal gelezen Bloos maar ik weet bijna zeker dat het freibergers waren)

Het ging over inzet in het leger enzo en nog een stukje over het fokken enzo.

Dus hopelijk heb je er iets aan.

Groetjes Marlies

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:34

Toevallig weet ik iemand die een Freiberger heeft gezien en heftig geinteresseerd is geraakt. nu zou het leuk zijn, als hij dit paardje kon kopen (het is een merrie), dat hij er een leuk veulen uit zou kunnen fokken. MAar dan is er natuurlijk wel een hengst nodig. Weet iemand een Freiberger hengst ter dekking in nederland?

De hond is de betere mens

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:22

Desiree schreef:
Toevallig weet ik iemand die een Freiberger heeft gezien en heftig geinteresseerd is geraakt. nu zou het leuk zijn, als hij dit paardje kon kopen (het is een merrie), dat hij er een leuk veulen uit zou kunnen fokken. MAar dan is er natuurlijk wel een hengst nodig. Weet iemand een Freiberger hengst ter dekking in nederland?


daar kan die man uit bit (zijn telefoonnr. staat onder het artikel) je waarschijnlijk meer info over geven. hij heeft iig ook zelf nog gefokt, maar denk dat hij in zwitserland liet dekken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:29

aha, nou had ik deze Bit ook aan hem gegeven, zodat hij er in kon lezen. Misschien haalt hij daar dan wel de juiste informatie uit.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:54

Bij Onder de Kastanje wordt er met 2 Freibergers gewerkt die ook te koop staan. De eigenaar, voert ze, samen met nog iemand in naar Nederland. Mijn mening over die twee, braaf, werklustig, maar met zo'n eigen en sterke wil. En ze hebben onwijs veel kracht, die ze ook durven te gebruiken. Maar wel braaf en betrouwbaar, en ook wel lief hoor Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:29

Maya schreef:
Bij Onder de Kastanje wordt er met 2 Freibergers gewerkt die ook te koop staan. De eigenaar, voert ze, samen met nog iemand in naar Nederland. Mijn mening over die twee, braaf, werklustig, maar met zo'n eigen en sterke wil. En ze hebben onwijs veel kracht, die ze ook durven te gebruiken. Maar wel braaf en betrouwbaar, en ook wel lief hoor Haha!


dat was ook zo'n beetje het beeld dat ik van ze kreeg als ik diverse zwitserse sites heb bekeken. zelfzekere, brave paardjes (de meesten, ook niet allemaal), maar daarom niet altijd de makkelijkste.
en ook een enorm verschil in type: van bijna echt koudbloedtype tot volledig sport-warmbloedtypjes!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:36



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 0 bezoekers