thoroughbred

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SIRI
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Schilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 01:03

Wie van jullie heeft ervaring met een western gereden engelse volbloed? Hoe gaat het? Ben heel benieuwd.


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:37

Hoi!

Onze medebokster himyar heeft een Engels volbloedmerrie waar ze western mee rijdt. Je kan hier meer over vinden op communities.msn.nl/horsesofelles

Groetjes,
Saskia & Bo Lovers

SIRI
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Schilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 15:58

Merci,dat van horsesofelles ken ik al,mijn merrie lijkt hard op die van die site en ze is ook gedekt van een QH dus nog even wachten en dan weet ik of ze ook zo n mooie veulens geeft(al hoop ik meer op een merrieveulen). Groetjes

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 16:44

Dat hoopte Elles ook aldoor . . . hopelijk heb jij meer geluk Knipoog

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 11:41

Het wordt vast een mooi paardje. Bij de quarters wordt wel vaker met goed gekeurde incentive fund TB hengsten gefokt. Dit om voor de rensport iets meer een stayer type te krijgen.
Mijn Quarter heeft ook bloedlijnen die terugvoeren in de TB bloedlijnen. Het worden dan gewoon iets grotere Quarters of veel zwaarder gebouwde TB's net hoe je er tegen aan kijkt.

Adrienne

_________________
just get over it I´ve got a cowgirl attitude

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-11-14 13:47 ]</font>

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:51

Wel eens gehoord van:
Rocket Bar, Piggin String, Depth Charge, Jackstraw, Vandy, Top Deck, Three Bars en Custus Rastus? Dit zijn Thoroughbred hengsten die in de Quarter horse Legends boeken staan. En dan het nog dit betreffende een aantal ander Legends uit deze boeken:
Jaguar, zijn vader: Custus Rastus TB
Mr. Bar None, zijn vader: Three Bars TB
Doc Bar, kleinzoon van Three Bars TB en via moederlijn achterkleinzoon van Doc Horn TB
Chicaro Bill, zijn vader: Chicaro TB
Joe Hancock, kleinzoon van de Katie Wawekus TB en achterkleinzoon van Nora M TB
Hollywood Gold, achterkleinzoon van Del Rey TB
Go Man Go, zoon van Top Deck TB en kleinzoon van Very Wise TB
Plaudit, zoon van King Plaudit TB
Quick M Silver, kleinzoon van Chimney Sweep TB
Joe Reed, zoon van Joe Blair TB
Joe Reed II, kleinzoon van Joe Blair TB en Fleeting Time TB
Leo, heeft in zijn derde generatie vier TB's (50%)
Ed Echols, zoon van Dorothy E TB
Zan Parr Bar, kleinzoon van Three Bars TB
Rebel Cause, zoon van Top Deck TB, Rebel= 75% TB
Tonto Bars Hank, kleinzoon van Three Bars TB
Dash For Cash, zoon van Find a Buyer TB en kleinzoon van Rocket Bar TB
Impressive, zoon van Lucky Bar TB en via moederlijn achterkleinzoon van Three Bars TB
Zippo Pine Bar, kleinzoon van Three Bars TB
Old Sorrel, kleinzoon van Lucretia M TB en zijn moeder was hoogstwaarschijnlijk helemaal TB
Flying Bob, zoon van Chicaro TB en kleinzoon van Dewey TB
Question Mark, zoon van Pepito TB en kleinzoon van King Plaudit TB
Peter Mccue, zoon van Nora M TB
Skipper W, achterkleinzoon van Lani Chief TB
Oklahoma Star, zoon van Dennis Reed TB
Jessie James, kleinzoon van Reno Bay TB
My Texas Dandy, zoon van Porte Drapeau TB en in moederlijn kleinzoon van een Nellie TB
Clabber, kleinzoon van Porte Drapeau TB en via de moederlijn achterkleinzoon van Gold Enamel TB
Lightning Bar, zoon van Three Bars TB en kleinzoon van Doc Horn TB
Sugar Bars, zoon van Three Bars TB en via de moederlijn achterkleinzoon van Captains Couregeous TB
Moon Deck, zoon van Top Deck TB en kleinzoon van Peace Pipe TB
Jet Deck, kleinzoon van Top Deck TB en achterkleinzoon van Peace Pipe TB en Three Bars TB
Easy Jet, zoon van Lena's Bar TB en achterkleinzoon van Top Deck TB
Aangezien deze paarden dus allemaal Quarterhorse legenden zijn, zal het Volbloed toch wel ergens goed voor zijn geweest


}> }>

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:28

The Use of Thoroughbred Sires and Mares. The outstanding sires in the Quarter Horse type have not always been horses that traced in male lines of descent to recognized Quarter Horses; some trace to registered Thoroughbreds. In addition, many of the mares to which Quarter Horses have been mated have been Thoroughbred mares or mares of other breeds, so it can truly be said that the breed has been and still is in a formative period. Breeders have not objected to Thoroughbred breeding provided the horses were of the correct type.

Eighteen of the first nineteen registration numbers assigned to horses in vol. I of the American Quarter Horse Stud Book were saved for living horses that had proved themselves as outstanding sires of offspring of Quarter Horse type.4 Examination of the pedigrees of these horses indicates that many of them carried in excess of 50 per cent of Thoroughbred breeding, and only a very few of them did not carry some known Thoroughbred breeding rather close up in their pedigrees.

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:26

Doc Bar is overigens ca. 5/8 Thoroughbred, dus Volbloed in een quarterhorse hoeft absoluut niet negatief te werken. Hoe verder je de bloedlijnen van quarters uitspit, hoe meer Volbloeds je tegen komt. Het is niet voor niets dat de A.Q.H.A. paarden registreert en een stamboekpapier verstrekt die zijn voortgekomen uit een quarterhorse ouder en een Volbloed ouder. Veel mensen weten dit niet of denken dat zo'n nakomeling niet dezelfde rechten heeft. Echter een dergelijk paard mag aan alle onderdelen van alle A.Q.H.A. shows volwaardig deelnemen. Er kunnen ook geregistreerde quarters mee worden gefokt, alleen mag je niet nogmaals met een Volbloed kruisen. Wordt het paard ROM in een performance onderdeel, dan mag je het wel met een Volbloed kruisen.
De sprinter Volbloeds zijn wat bouw betreft veelal nauwelijks te onderscheiden van quarterhorses. De voorouders van onze huidige quarters zijn voornamelijk voor de korte afstand races gefokt en de fokkers hebben een Volbloed met sprintkwaliteit nooit laten staan.
Vergeet ook Rugged Lark niet, zoon van de Volbloed Really Rugged TB, hij werd twee maal Superhorse en heeft ook o.a. ook reiningkwaliteit (vererft). Dus westernrijden met een Volbloed is zeker een aanrader, op de mailinglijst Volbloeds bij Yahoogroups is een vrouw die met een Volbloed pleasure heeft gereden . Naar haar zeggen pakte haar paard dit goed op. Je kunt je beter afvragen waarom niet western gaan rijden met een Volbloed.
Het is zéér zeker niet zo dat alle Volbloeds gekkenhuizen en lastpakken zijn en veel te licht gebouwd! Veel dingen die je hoort berusten voornamelijk op onwetendheid en vooroordelen. De mensen die het meest hun (negatieve) mening verkondigen, hebben nog nooit een Volbloed van dichtbij gezien en zich ook nog nooit in de voorouders van quarters verdiept. De meesten weten nog niet eens dat een Volbloed hetzelfde is als een Thoroughbred en denken dat een Volbloed hetzelfde is als een draver.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:04

Mijn paard Raci heeft nog voor ongeveer 30% thouroughbred in zich. Dit kun je ook wel zien. Maar als ze wat meer trainen, zie je de quarterbouw steeds meer te voorschijn komen. Ik zal wel eens een foto van haar op het plaatjesforum zetten. Raci is een afstammeling van Bully Bullion waar weer Special Effort voor zit, de enige quarter die de triple crown ooit gewonnen heeft. Voor Special Effort zit Raise a Native wat geloof ik ook weer een tb is. De vader van haar moeder is een tb met de naam Hempen. Kortom Raci is renpaard gefokt. Ze is niet echt makkelijk om te rijden, al ziet ze daar wel naar uit, maar ze is zeker niet heet. Ze heeft gewoon een eigen willetje en dat vind ik prima. Vaak is ze zelfs heel rustig. Dus het verhaal van paarden met veel volbloed zijn heet, vind ik niet echt kloppen.

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Mauk
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:29

Hoi,
Ik heb een engelse volbloed gehad waarmee ik
pleasure reed. Hij deed het super!! Helaas heb ik
10 oktober jl. afscheid van hem moeten nemen.
Hij was ernstig ziek en hij kon niet verder meer.
Ik heb 3 fantastische jaren met hem gehad in de
pleasure en hij ging het steeds beter doen. Ik ben
engels begonnen maar door een ongeluk kreeg ik
een whiplash. Ik heb hem laten omscholen en hij
pakte dit goed op. Binnen een paar maanden was
het engels er helemaal uit. Van een superhete vol-
bloed veranderde hij in een heel rustig pleasurepaard.
Een reiner zou hij nooit geworden zijn want daar
was hij wat te groot voor (1.65) maar hij kon dat
relaxte jogje en galopje heel goed aan. Het is er
helaas nooit van gekomen om een wedstrijdje te
rijden maar ik weet zeker dat hij geen gek figuur
had geslagen.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe vriend maar
het zal waarschijnlijk geen volbloed worden. Een
quarter of paint is waar ik nu naar zoek omdat je
dan toch wat meer mogelijkheden hebt.
Ik wens je veel succes met je paard en ik weet
zeker dat je met wat geduld en veel oefenen een
heel eind kan komen.
Groetjes
Maureen

Citaat:
Op 2001-11-08 01:03, schreef SIRI:
Wie van jullie heeft ervaring met een western gereden engelse volbloed? Hoe gaat het? Ben heel benieuwd.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 14:02

Maureen, veel sterkte met het verlies van je paard, je zal hem wel vreselijk missen Verdrietig

Succes met je zoektocht naar een nieuw paardje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers