wie heeft er maine coon katten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

wie heeft er maine coon katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 11:21

wie heeft er ook zulke katten en hoe zijn ze kwa karakter en hoe zwaar zijn ze?
wie wil er wat vertellen over jullie maine coon

Ik heb een maine coon kitten zinds 1 week.
een poesje
helemaal rood(is uniek voor een poesje)
nu 12 weken oud.
weegt nu 1.40 kilo
verder nog een kruising maine coon van 9 maand
rood/wit
niet half langharig maar wollig en weegt 5,2 kilo
en groeit nog steeds.
karakter er fel en af en toe een dikke klier. maar toch wel lief


Kana

Berichten: 9043
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:30

heb een kat maar geen maine coon Clown
maar wat ik gehoord heb van een kennis zijn ze allemaal erg fel maar als ze je beter kennen niet meer dan is er een soort band en dan zijn het lieve poesjes Haha!

maar ik denk dat alle katen zon beetje het zelfde zijn dus vraag me niet of het waar is Tong uitsteken Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:40


:evaw:

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:41

Wij hebben twee kruisingen maine coon. Lama en Yeti

Afbeelding

Yeti

Afbeelding

Lama

Er zit verder nog pers en britse korthaar in. Ze zijn echt verschrikkelijk lief. Wel wat eenkennig maar echte knuffels.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:49

Een rode maine coon is niet echt uniek hoor. Als ik mijn showcatalogi erop na sla staan er genoeg in.

'Paint' it 'Black'

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:50

Volgens mij bedoelt ze dat rood uniek is voor een poes, niet voor een kater.


fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:51

Fasel schreef:
Een rode maine coon is niet echt uniek hoor. Als ik mijn showcatalogi erop na sla staan er genoeg in.


Ze bedoeld denk ik dat een rode POES redelijk "zeldzaam" is die kunnen idd alleen zo geboren worden als vader rood is en moeder rood os of tortie (schildpad)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:53

Prachtige poesies op die foto's! *LOL* Ik ben helemaal kattengek, zou ook dolgraag een Maine Coon willen. Ik heb nu een Blauwe Rus en een kruising Pers/ Abbessijn. Ook erg leuk.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:55

Nou, dan kan ik dat dus uit de wereld helpen want dat is een fabel. Ik dacht al zoiets. Het feit dat rode poezen zeldzaam zijn is echt een fabel. In mijn tien jaar tijd heb ik per jaar van de tien nesten die ik had zo'n 6 poezen gefokt. Zelfs nesten waar er drie in zaten.

Maar is een welbekende fabel hoor. Net als de fabel dat witte katten altijd doof zouden zijn. Is ook niet waar. Heeft weer met pigment enzo te maken.

'Paint' it 'Black'

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:56

Fasel schreef:
Nou, dan kan ik dat dus uit de wereld helpen want dat is een fabel. Ik dacht al zoiets. Het feit dat rode poezen zeldzaam zijn is echt een fabel. In mijn tien jaar tijd heb ik per jaar van de tien nesten die ik had zo'n 6 poezen gefokt. Zelfs nesten waar er drie in zaten.

Maar is een welbekende fabel hoor. Net als de fabel dat witte katten altijd doof zouden zijn. Is ook niet waar. Heeft weer met pigment enzo te maken.


Als je met een rode/tortie poes en een rode kater fokt heb je idd veel kans op rode poezen, anders niet hoor!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:56

zwart x tortoiseshell geeft idd rood (katers)
rood x rood ook
rood x tortoiseshell geeft rood

Vaak inderdaad gaat voor de kleuren op vader geeft de kleur aan poezen, moeder aan de katers. Maar dat is globaal. ALs je echt genetisch beziggaat dan bereken je dat natuurlijk anders.
Laatst bijgewerkt door Faas op 04-01-04 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:57

Samsam"]
[quote="Fasel schreef:
Nou, dan kan ik dat dus uit de wereld helpen want dat is een fabel. Ik dacht al zoiets. Het feit dat rode poezen zeldzaam zijn is echt een fabel. In mijn tien jaar tijd heb ik per jaar van de tien nesten die ik had zo'n 6 poezen gefokt. Zelfs nesten waar er drie in zaten.

Maar is een welbekende fabel hoor. Net als de fabel dat witte katten altijd doof zouden zijn. Is ook niet waar. Heeft weer met pigment enzo te maken.


Als je met een rode/tortie poes en een rode kater fokt heb je idd veel kans op rode poezen, anders niet hoor!
[/quote]

Dat klopt wel maar dat geld ook voor veel andere kleuren. Dat maakt het imo niet echt uniek.

'Paint' it 'Black'

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:01

Fasel schreef:
Dat klopt wel maar dat geld ook voor veel andere kleuren. Dat maakt het imo niet echt uniek.


Toch ligt het wat anders, voor andere kleuren, maakt het geslacht niet uit, met een rode poes en zwarte kater (effe simpel) kun je wel een rode kater krijgen, maar nooit een rode poes. Daarvoor moeten beide ouders nl genetisch rood zijn!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:41

Ik leg het ook even simpel uit Knipoog. Ik heb nog ergens lijsten van de hele kunst der genetica en de berekeningen ervan. Maar om daar bokt mee te bezwaren Haha!.

Overigens heb ik de vereniging al eens op mijn dak gehad omdat ik een kitten had dat genetisch niet kon Haha!.

'Paint' it 'Black'

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:50

rood is voor poezen idd niet echt bijzonder, ik ken meer rode poezen dan katers Tong uitsteken

maar ontopic:

van mijn twee doodnaormale denken we wel dat er iets van main coon inzit, ze hebben een veel dikkere en langere vacht dan normale europese kortharen, en mijn jeweetwel kater heeft ook een grote kraag en pluimen aan zijn oren en is veel groter als een normale kat (hij weeg ook 5 kilo Bloos! ) we dachten eerst dat het iets van een noorse boskat zou zijn maar als je het vergelijkt met de kenmerken van een noorse boskat en een main coon komt het toch meer overeen met een main coon. zeker weten doen we het niet maar bijna wel Tong uitsteken .

ik vind main coon katten echt heel mooi maar als ik mocht kiezen ga ik toch voor een noorse boskat Tong uitsteken , en die krijg ik dit jaar dus ook Haha!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 17:22

Fasel schreef:
Een rode maine coon is niet echt uniek hoor. Als ik mijn showcatalogi erop na sla staan er genoeg in.

helemaal rood zonder wit.
de meeste maine coons hebben wel wat wit.
deze is helemaal rood en het is een poesje
die zie je echt niet veel

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:43

Die foto's lijken op mijn katten, ik heb alleen Britse Kortharen, tenminste nu nog 1. maar de poes was chocolade(bruin) en de ander is grijs. Zie dat de main coone ook zulke schattige koppies hebben. Alleen ze zijn wat feller kwa gedrag die van mij zijn ech zo mak als een lammetje en enorme kroelen nooit krabbelen enzo

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

missraldo
Berichten: 219
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:45

wij hebben ook een main coon. Een poes en ze is schilpad. Ze heeft wel een appart karakter het is een beetje een bitch als je iets doet wat ze niet wil kijkt ze je heel vuil aan. Verder kan je er leuk mee spele ze kan propjes vangen met haar pootjes en ze gaat ze ook halen als ze de propjes niet kan vangen. Wij zoeken eigelijk nog een kater die haar gratis wil dekken of zonder al te veel kosten.
We hopen dan dat ze wat dikker word want ze weegt bijna niks en is heel dun.

ik vind emeraldo het liefste en schattigste paard
en het is zomer

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:12

Fasel, heb je ook katten gefokt, of doe je het nog steeds. Ik heb overigens een aantal jaren perzen gefokt, en heb er nu geen een meer. Helaas hebben veel perzen de ziekte PKD, en die van mij zijn er aan overleden.
Het is idd wel mogelijk om rode poezen te fokken, wij hebben zelf een redtabby blotched poes gehad. En een aantal browntabby blotched katers, waarvan 1 europees groot internationaal kampioen Haha!
Nu houden we het bij honden, waar ik overigens niet mee ga fokken of showen, dat heb ik bij de katten wel afgeleerd, corrupt zooitje Boos!

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:15

een collega van mij is helemaal gek van deze katten en heeft er geloof ik een stuk of 8... ze fokt ook dacht ik... wel mooie beestjes!!

Bevalt prima in duitsland...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:30

Even voor de duidelijkheid Yeti en Lama van de foto's zijn kruisingen : 1/2 main coon, 1/4 pers en 1/4 britse korthaar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, brittms, Cassia, Chita, ComscoreBot, Dana02, dolor, don110, Fly_high, GoogleAdsense, horzlover, Jet, kimmetje26, MaiMai, massiemas, Merileth, mika11, Mo_86, Mrskiwi, Paardjes83, pony33, ReadTheRulez, Saintelette, saltshaker23, sandra1312, xSalina, Zebrastreep, Zick_Zack en 71 bezoekers